×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Contact us

Blog

Zoete aardappelen vs aardappelen

Welke is echt gezonder?

Een voedingsdebat dat wordt aangewakkerd omdat de verkeerde informatie, ongegronde ‘superfood’-obsessies en de angst voor koolhydraten de kop op steken. Daarom moeten wij deze knollen vergelijken en verdienen zij een plaats in jouw dieet.

(Glycemische index. De glycemische index (GI) geeft aan hoe snel koolhydraten worden opgenomen in het bloed. Voeding met een lage GI wordt minder snel opgenomen en geeft minder hoge bloedsuikerpieken en minder schommelende bloedsuikers.)

Foodies

Een paar jaar geleden besloten enkele gekke foodies om uit te zoeken of witte of zoete aardappelen “gezonder” waren. Een groep vergeleek de GI van witte aardappelen  met die van de zoete aardappelen.  Ze dachten aangezien witte aardappelen de neiging hebben om hoger te scoren op de GI index, je deze beter kan mijden.

Een andere groep suggereerde dat zoete aardappelen een vitamine A ‘superfood’ is.  Hierdoor zouden ze superieur zijn ten op zichtte van hun witte aardappel concurrenten.

En, natuurlijk, de mensen met koolhydraten fobie die hadden hun eigen agenda: Alle aardappelen vermijden omdat ze te veel koolhydraten bevatten en al die koolhydraten knoeien met je insulineregulatie en zorgen voor vetopslag.

 

Onzin, allemaal.

Zowel witte als zoete aardappelen, horen in een evenwichtig en bewust dieet. Omdat zij zorgen voor een fantastische reeks van voedingsstoffen. En ze bijdragen aan de verzadiging en de heerlijkheid van elke maaltijd.

 

Conclusie

Wij mensen hebben soms de neiging om dingen moeilijker te maken dan nodig is.

Het zijn beide knollen die zonder aarzelen gegeten kunnen worden en veel gezonde voedingstoffen bevatten. Ons advies is varieer tussen beide en profiteer van de gezondheidsvoordelen van beide.

 

Eetsmakelijk

 

 

  • Deel dit artikel:

Zoete aardappelen vs aardappelen

Welke is echt gezonder?

Een voedingsdebat dat wordt aangewakkerd omdat de verkeerde informatie, ongegronde ‘superfood’-obsessies en de angst voor koolhydraten de kop op steken. Daarom moeten wij deze knollen vergelijken en verdienen zij een plaats in jouw dieet.

(Glycemische index. De glycemische index (GI) geeft aan hoe snel koolhydraten worden opgenomen in het bloed. Voeding met een lage GI wordt minder snel opgenomen en geeft minder hoge bloedsuikerpieken en minder schommelende bloedsuikers.)

Foodies

Een paar jaar geleden besloten enkele gekke foodies om uit te zoeken of witte of zoete aardappelen “gezonder” waren. Een groep vergeleek de GI van witte aardappelen  met die van de zoete aardappelen.  Ze dachten aangezien witte aardappelen de neiging hebben om hoger te scoren op de GI index, je deze beter kan mijden.

Een andere groep suggereerde dat zoete aardappelen een vitamine A ‘superfood’ is.  Hierdoor zouden ze superieur zijn ten op zichtte van hun witte aardappel concurrenten.

En, natuurlijk, de mensen met koolhydraten fobie die hadden hun eigen agenda: Alle aardappelen vermijden omdat ze te veel koolhydraten bevatten en al die koolhydraten knoeien met je insulineregulatie en zorgen voor vetopslag.

 

Onzin, allemaal.

Zowel witte als zoete aardappelen, horen in een evenwichtig en bewust dieet. Omdat zij zorgen voor een fantastische reeks van voedingsstoffen. En ze bijdragen aan de verzadiging en de heerlijkheid van elke maaltijd.

 

Conclusie

Wij mensen hebben soms de neiging om dingen moeilijker te maken dan nodig is.

Het zijn beide knollen die zonder aarzelen gegeten kunnen worden en veel gezonde voedingstoffen bevatten. Ons advies is varieer tussen beide en profiteer van de gezondheidsvoordelen van beide.

 

Eetsmakelijk

 

 

  • Deel dit artikel:

Zoete aardappelen vs aardappelen

Welke is echt gezonder?

Een voedingsdebat dat wordt aangewakkerd omdat de verkeerde informatie, ongegronde ‘superfood’-obsessies en de angst voor koolhydraten de kop op steken. Daarom moeten wij deze knollen vergelijken en verdienen zij een plaats in jouw dieet.

(Glycemische index. De glycemische index (GI) geeft aan hoe snel koolhydraten worden opgenomen in het bloed. Voeding met een lage GI wordt minder snel opgenomen en geeft minder hoge bloedsuikerpieken en minder schommelende bloedsuikers.)

Foodies

Een paar jaar geleden besloten enkele gekke foodies om uit te zoeken of witte of zoete aardappelen “gezonder” waren. Een groep vergeleek de GI van witte aardappelen  met die van de zoete aardappelen.  Ze dachten aangezien witte aardappelen de neiging hebben om hoger te scoren op de GI index, je deze beter kan mijden.

Een andere groep suggereerde dat zoete aardappelen een vitamine A ‘superfood’ is.  Hierdoor zouden ze superieur zijn ten op zichtte van hun witte aardappel concurrenten.

En, natuurlijk, de mensen met koolhydraten fobie die hadden hun eigen agenda: Alle aardappelen vermijden omdat ze te veel koolhydraten bevatten en al die koolhydraten knoeien met je insulineregulatie en zorgen voor vetopslag.

 

Onzin, allemaal.

Zowel witte als zoete aardappelen, horen in een evenwichtig en bewust dieet. Omdat zij zorgen voor een fantastische reeks van voedingsstoffen. En ze bijdragen aan de verzadiging en de heerlijkheid van elke maaltijd.

 

Conclusie

Wij mensen hebben soms de neiging om dingen moeilijker te maken dan nodig is.

Het zijn beide knollen die zonder aarzelen gegeten kunnen worden en veel gezonde voedingstoffen bevatten. Ons advies is varieer tussen beide en profiteer van de gezondheidsvoordelen van beide.

 

Eetsmakelijk

 

 

  • Deel dit recept: