×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Zeewier

Een nieuwe foodhype, zeewier! Misschien heb je het al eens voorbij zien komen of is het je geheel onbekend. In deze blog praat ik je volledig bij over het eten van zeewier en de voordelen hiervan. Laten we beginnen met wat nou zeewier nou eigenlijk is.

Zeewier wordt omschreven als niet verwante groepen algen uit de zee. Het ziet er slierterig uit, groen van kleur of het kan er uitzien als een groen dun rimpelig blad. Zeewier bevat weinig calorieën, maar wel veel voedingsstoffen. Maar waarom zou je dit eten hoor ik je denken? Zeewier heeft aantal gezondheidsvoordelen namelijk;
• Het vertraagt het verouderingsproces
• Verlaagt cholesterol
• Verbetert de gezondheid van het hart
• Verhelpt constipatie
• Kan helpen bij wondheling
• Zorgt voor sterke botten

Wat ik al eerder omschreef is dat zeewier misschien al bekend terrein is voor jou. Dit zijn waarschijnlijk de norivellen, bekend als het buitenste groene velletje om de sushi.

Maar is sushi goed voor je? Het is wel zeewier (gezond) en vis dus het moet oké zijn toch?
Helaas valt dat een klein beetje tegen. Sushi bevat namelijk minder voedingsstoffen dan een volwaardige maaltijd omdat het weinig vitamine C bevat. Dit zou je dan aan kunnen vullen met een salade ernaast of sojabonen. Daarnaast zijn de restaurants, de opkomende all-you-can-eat concepten echt top, lekker en je krijgt veel eten voor een schappelijke prijs. Maar door dat je onbeperkt kan eten is het wel een gevaar dat je te veel gaat eten en te veel calorieën binnenkrijgt. Het is toch 1 prijs dus laten we nog wat bij bestellen denk je al snel. Als je dan toch sushi gaat bestellen…. Sushi’s met enkel rauwe vis en groenten zijn het gezondst en de gefrituurde het minst.

Conclusie:
Zeewier is gezond en het heeft onwijs veel gezondheidsvoordelen. Bij zeewier wordt er vaak alleen gedacht aan sushi, maar dit is het niet alleen. Er zijn heel veel verschillende manieren om zeewier tot je te nemen. Mocht je dan wel graag sushi eten, let dan even op een aantal punten. Sushi is namelijk niet slecht voor je, maar ook niet super goed. Let op de hoeveelheid en gooi er niet te veel sojasaus (zout) overheen en vermijd zoveel mogelijk de gefrituurde vis.

Tip van Kir
Omdat het misschien wennen is om zeewier te gaan eten zal ik je hier wat tips geven. De eerste tip is dat je zeewier gewoon kant en klaar kan kopen bij verschillende supermarkten (in de koeling naast de sushi). Dit is lekker naast een poké bowl, naast sushi of in verschillende salades. Ook bij bio winkels wordt er van zeewier verschillende pasta’s gemaakt en zelfs zeewier snacks! Oftewel een wereld die voor je open gaat. Probeer het eens, het is supergezond! Dus why not?

Ps. volg ons op Instagram en Facebook voor meer healty nieuws en kiekjes.

zeewier gezond
  • Deel dit artikel:

Zeewier

Een nieuwe foodhype, zeewier! Misschien heb je het al eens voorbij zien komen of is het je geheel onbekend. In deze blog praat ik je volledig bij over het eten van zeewier en de voordelen hiervan. Laten we beginnen met wat nou zeewier nou eigenlijk is.

Zeewier wordt omschreven als niet verwante groepen algen uit de zee. Het ziet er slierterig uit, groen van kleur of het kan er uitzien als een groen dun rimpelig blad. Zeewier bevat weinig calorieën, maar wel veel voedingsstoffen. Maar waarom zou je dit eten hoor ik je denken? Zeewier heeft aantal gezondheidsvoordelen namelijk;
• Het vertraagt het verouderingsproces
• Verlaagt cholesterol
• Verbetert de gezondheid van het hart
• Verhelpt constipatie
• Kan helpen bij wondheling
• Zorgt voor sterke botten

Wat ik al eerder omschreef is dat zeewier misschien al bekend terrein is voor jou. Dit zijn waarschijnlijk de norivellen, bekend als het buitenste groene velletje om de sushi.

Maar is sushi goed voor je? Het is wel zeewier (gezond) en vis dus het moet oké zijn toch?
Helaas valt dat een klein beetje tegen. Sushi bevat namelijk minder voedingsstoffen dan een volwaardige maaltijd omdat het weinig vitamine C bevat. Dit zou je dan aan kunnen vullen met een salade ernaast of sojabonen. Daarnaast zijn de restaurants, de opkomende all-you-can-eat concepten echt top, lekker en je krijgt veel eten voor een schappelijke prijs. Maar door dat je onbeperkt kan eten is het wel een gevaar dat je te veel gaat eten en te veel calorieën binnenkrijgt. Het is toch 1 prijs dus laten we nog wat bij bestellen denk je al snel. Als je dan toch sushi gaat bestellen…. Sushi’s met enkel rauwe vis en groenten zijn het gezondst en de gefrituurde het minst.

Conclusie:
Zeewier is gezond en het heeft onwijs veel gezondheidsvoordelen. Bij zeewier wordt er vaak alleen gedacht aan sushi, maar dit is het niet alleen. Er zijn heel veel verschillende manieren om zeewier tot je te nemen. Mocht je dan wel graag sushi eten, let dan even op een aantal punten. Sushi is namelijk niet slecht voor je, maar ook niet super goed. Let op de hoeveelheid en gooi er niet te veel sojasaus (zout) overheen en vermijd zoveel mogelijk de gefrituurde vis.

Tip van Kir
Omdat het misschien wennen is om zeewier te gaan eten zal ik je hier wat tips geven. De eerste tip is dat je zeewier gewoon kant en klaar kan kopen bij verschillende supermarkten (in de koeling naast de sushi). Dit is lekker naast een poké bowl, naast sushi of in verschillende salades. Ook bij bio winkels wordt er van zeewier verschillende pasta’s gemaakt en zelfs zeewier snacks! Oftewel een wereld die voor je open gaat. Probeer het eens, het is supergezond! Dus why not?

Ps. volg ons op Instagram en Facebook voor meer healty nieuws en kiekjes.

zeewier gezond
  • Deel dit artikel:

Zeewier

Een nieuwe foodhype, zeewier! Misschien heb je het al eens voorbij zien komen of is het je geheel onbekend. In deze blog praat ik je volledig bij over het eten van zeewier en de voordelen hiervan. Laten we beginnen met wat nou zeewier nou eigenlijk is.

Zeewier wordt omschreven als niet verwante groepen algen uit de zee. Het ziet er slierterig uit, groen van kleur of het kan er uitzien als een groen dun rimpelig blad. Zeewier bevat weinig calorieën, maar wel veel voedingsstoffen. Maar waarom zou je dit eten hoor ik je denken? Zeewier heeft aantal gezondheidsvoordelen namelijk;
• Het vertraagt het verouderingsproces
• Verlaagt cholesterol
• Verbetert de gezondheid van het hart
• Verhelpt constipatie
• Kan helpen bij wondheling
• Zorgt voor sterke botten

Wat ik al eerder omschreef is dat zeewier misschien al bekend terrein is voor jou. Dit zijn waarschijnlijk de norivellen, bekend als het buitenste groene velletje om de sushi.

Maar is sushi goed voor je? Het is wel zeewier (gezond) en vis dus het moet oké zijn toch?
Helaas valt dat een klein beetje tegen. Sushi bevat namelijk minder voedingsstoffen dan een volwaardige maaltijd omdat het weinig vitamine C bevat. Dit zou je dan aan kunnen vullen met een salade ernaast of sojabonen. Daarnaast zijn de restaurants, de opkomende all-you-can-eat concepten echt top, lekker en je krijgt veel eten voor een schappelijke prijs. Maar door dat je onbeperkt kan eten is het wel een gevaar dat je te veel gaat eten en te veel calorieën binnenkrijgt. Het is toch 1 prijs dus laten we nog wat bij bestellen denk je al snel. Als je dan toch sushi gaat bestellen…. Sushi’s met enkel rauwe vis en groenten zijn het gezondst en de gefrituurde het minst.

Conclusie:
Zeewier is gezond en het heeft onwijs veel gezondheidsvoordelen. Bij zeewier wordt er vaak alleen gedacht aan sushi, maar dit is het niet alleen. Er zijn heel veel verschillende manieren om zeewier tot je te nemen. Mocht je dan wel graag sushi eten, let dan even op een aantal punten. Sushi is namelijk niet slecht voor je, maar ook niet super goed. Let op de hoeveelheid en gooi er niet te veel sojasaus (zout) overheen en vermijd zoveel mogelijk de gefrituurde vis.

Tip van Kir
Omdat het misschien wennen is om zeewier te gaan eten zal ik je hier wat tips geven. De eerste tip is dat je zeewier gewoon kant en klaar kan kopen bij verschillende supermarkten (in de koeling naast de sushi). Dit is lekker naast een poké bowl, naast sushi of in verschillende salades. Ook bij bio winkels wordt er van zeewier verschillende pasta’s gemaakt en zelfs zeewier snacks! Oftewel een wereld die voor je open gaat. Probeer het eens, het is supergezond! Dus why not?

Ps. volg ons op Instagram en Facebook voor meer healty nieuws en kiekjes.

  • Deel dit recept: