×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Weerstand

Wat is iedereen op dit moment verkouden! Om je heen halen veel mensen hun neus op, zijn aan het niezen of hebben een tissue 24/7 in hun handen. Hoe kan dit? En vooral belangrijk, hoe kan je dit met voeding tegengaan of oplossen?

Weerstand
Het krijgen van een verkoudheid heeft te maken met een te lage weerstand, niet met kou of warmte! Het is niet zo dat je weerstand in de herfst en winter lager is dan in de zomer. Je weerstand heeft het alleen een stuk zwaarder te verduren. Je weerstand verhogen kan je doen door middel van voeding, voldoende rust, hygiëne (handen wassen), beweging/sport.

Verkoudheid
Elk jaar worden er mensen verkouden. Wat verkoudheid is hoef ik vast niet uit te leggen, maar dat je je beroerd voelt is een feit! Het verstandigste is eigenlijk om gewoon thuis te blijven omdat je op deze manier niemand besmet met het virus, maar begrijpelijk dat je door een verkoudheid niet thuis wilt blijven. Veel je handen wassen, niet te dichtbij bij je collega’s komen en hand voor je mond als je niest is het beste!

Wat is de beste remedie?
Bovenal te zorgen voor een voeding met veel voedingsvezels. Voedingsvezels worden ook wel prebiotica genoemd. Ofwel zij zorgen ervoor dat de goede bacteriën in onze darmen de overhand houden. Door de goede bacteriën in onze darmen te voeden met voedingsvezels (groente, fruit, volkoren granen, peulvruchten, noten, zaden) zorgen wij ervoor dat de kans dat slechte bacteriën de overhand krijgen en de darmwand verzwakken zo klein mogelijk wordt. Hierdoor krijgen ziekteverwekkers minder kans ons lichaam binnen te dringen. De aanbeveling is om in ieder geval 30-40 gram per dag aan voedingsvezels te consumeren. Daar komen maar weinig mensen aan. 200 gram groentes bevat gemiddeld zo’n 6 gram voedingsvezels en een sneetje volkoren brood rond de 2,5 gram. Toch is het dus extra belangrijk om wel voor vezelrijke producten te kiezen. Dus wel fruit, maar geen sap. Wel volkoren brood, geen witbrood. Groenten en fruit bevatten naast vitaminen en mineralen ook andere stoffen die je weerstand op peil houden. Dit worden salvestrolen genoemd. Salvestrolen helpen het lichaam te helpen tegen allerlei bedreigingen zoals bacteriën, virussen en schimmelinfecties. Spruitjes, asperges, broccoli, waterkers, avocado, selderij, rucola en frambozen zijn toppers. Maar ook kruiden zoals rozemarijn, salie en tijm hebben dit stofje. Dus op naar de AH voor de moestuintjes en kweken die handel!

…En daar komt ie weer, water drinken! Voldoende water is heel belangrijk bij het tegengaan of oplossen van verkoudheid. Water voorkomt namelijk uitdroging van je slijmvliezen en die zijn belangrijk bij het weerstaan van verkoudheid en griepvirussen.

Tip van Kir
Helaas soms wordt je nou eenmaal eens verkouden en dan begrijp ik dat je geen zin heb om thuis te blijven. Neem dan veel groenten en fruit, vitamine C en zoek de zon op! Vitamine D is namelijk net zo belangrijk als Vitamine C.

Bron: dokterdokter.nl

  • Deel dit artikel:

Weerstand

Wat is iedereen op dit moment verkouden! Om je heen halen veel mensen hun neus op, zijn aan het niezen of hebben een tissue 24/7 in hun handen. Hoe kan dit? En vooral belangrijk, hoe kan je dit met voeding tegengaan of oplossen?

Weerstand
Het krijgen van een verkoudheid heeft te maken met een te lage weerstand, niet met kou of warmte! Het is niet zo dat je weerstand in de herfst en winter lager is dan in de zomer. Je weerstand heeft het alleen een stuk zwaarder te verduren. Je weerstand verhogen kan je doen door middel van voeding, voldoende rust, hygiëne (handen wassen), beweging/sport.

Verkoudheid
Elk jaar worden er mensen verkouden. Wat verkoudheid is hoef ik vast niet uit te leggen, maar dat je je beroerd voelt is een feit! Het verstandigste is eigenlijk om gewoon thuis te blijven omdat je op deze manier niemand besmet met het virus, maar begrijpelijk dat je door een verkoudheid niet thuis wilt blijven. Veel je handen wassen, niet te dichtbij bij je collega’s komen en hand voor je mond als je niest is het beste!

Wat is de beste remedie?
Bovenal te zorgen voor een voeding met veel voedingsvezels. Voedingsvezels worden ook wel prebiotica genoemd. Ofwel zij zorgen ervoor dat de goede bacteriën in onze darmen de overhand houden. Door de goede bacteriën in onze darmen te voeden met voedingsvezels (groente, fruit, volkoren granen, peulvruchten, noten, zaden) zorgen wij ervoor dat de kans dat slechte bacteriën de overhand krijgen en de darmwand verzwakken zo klein mogelijk wordt. Hierdoor krijgen ziekteverwekkers minder kans ons lichaam binnen te dringen. De aanbeveling is om in ieder geval 30-40 gram per dag aan voedingsvezels te consumeren. Daar komen maar weinig mensen aan. 200 gram groentes bevat gemiddeld zo’n 6 gram voedingsvezels en een sneetje volkoren brood rond de 2,5 gram. Toch is het dus extra belangrijk om wel voor vezelrijke producten te kiezen. Dus wel fruit, maar geen sap. Wel volkoren brood, geen witbrood. Groenten en fruit bevatten naast vitaminen en mineralen ook andere stoffen die je weerstand op peil houden. Dit worden salvestrolen genoemd. Salvestrolen helpen het lichaam te helpen tegen allerlei bedreigingen zoals bacteriën, virussen en schimmelinfecties. Spruitjes, asperges, broccoli, waterkers, avocado, selderij, rucola en frambozen zijn toppers. Maar ook kruiden zoals rozemarijn, salie en tijm hebben dit stofje. Dus op naar de AH voor de moestuintjes en kweken die handel!

…En daar komt ie weer, water drinken! Voldoende water is heel belangrijk bij het tegengaan of oplossen van verkoudheid. Water voorkomt namelijk uitdroging van je slijmvliezen en die zijn belangrijk bij het weerstaan van verkoudheid en griepvirussen.

Tip van Kir
Helaas soms wordt je nou eenmaal eens verkouden en dan begrijp ik dat je geen zin heb om thuis te blijven. Neem dan veel groenten en fruit, vitamine C en zoek de zon op! Vitamine D is namelijk net zo belangrijk als Vitamine C.

Bron: dokterdokter.nl

  • Deel dit artikel:

Weerstand

Wat is iedereen op dit moment verkouden! Om je heen halen veel mensen hun neus op, zijn aan het niezen of hebben een tissue 24/7 in hun handen. Hoe kan dit? En vooral belangrijk, hoe kan je dit met voeding tegengaan of oplossen?

Weerstand
Het krijgen van een verkoudheid heeft te maken met een te lage weerstand, niet met kou of warmte! Het is niet zo dat je weerstand in de herfst en winter lager is dan in de zomer. Je weerstand heeft het alleen een stuk zwaarder te verduren. Je weerstand verhogen kan je doen door middel van voeding, voldoende rust, hygiëne (handen wassen), beweging/sport.

Verkoudheid
Elk jaar worden er mensen verkouden. Wat verkoudheid is hoef ik vast niet uit te leggen, maar dat je je beroerd voelt is een feit! Het verstandigste is eigenlijk om gewoon thuis te blijven omdat je op deze manier niemand besmet met het virus, maar begrijpelijk dat je door een verkoudheid niet thuis wilt blijven. Veel je handen wassen, niet te dichtbij bij je collega’s komen en hand voor je mond als je niest is het beste!

Wat is de beste remedie?
Bovenal te zorgen voor een voeding met veel voedingsvezels. Voedingsvezels worden ook wel prebiotica genoemd. Ofwel zij zorgen ervoor dat de goede bacteriën in onze darmen de overhand houden. Door de goede bacteriën in onze darmen te voeden met voedingsvezels (groente, fruit, volkoren granen, peulvruchten, noten, zaden) zorgen wij ervoor dat de kans dat slechte bacteriën de overhand krijgen en de darmwand verzwakken zo klein mogelijk wordt. Hierdoor krijgen ziekteverwekkers minder kans ons lichaam binnen te dringen. De aanbeveling is om in ieder geval 30-40 gram per dag aan voedingsvezels te consumeren. Daar komen maar weinig mensen aan. 200 gram groentes bevat gemiddeld zo’n 6 gram voedingsvezels en een sneetje volkoren brood rond de 2,5 gram. Toch is het dus extra belangrijk om wel voor vezelrijke producten te kiezen. Dus wel fruit, maar geen sap. Wel volkoren brood, geen witbrood. Groenten en fruit bevatten naast vitaminen en mineralen ook andere stoffen die je weerstand op peil houden. Dit worden salvestrolen genoemd. Salvestrolen helpen het lichaam te helpen tegen allerlei bedreigingen zoals bacteriën, virussen en schimmelinfecties. Spruitjes, asperges, broccoli, waterkers, avocado, selderij, rucola en frambozen zijn toppers. Maar ook kruiden zoals rozemarijn, salie en tijm hebben dit stofje. Dus op naar de AH voor de moestuintjes en kweken die handel!

…En daar komt ie weer, water drinken! Voldoende water is heel belangrijk bij het tegengaan of oplossen van verkoudheid. Water voorkomt namelijk uitdroging van je slijmvliezen en die zijn belangrijk bij het weerstaan van verkoudheid en griepvirussen.

Tip van Kir
Helaas soms wordt je nou eenmaal eens verkouden en dan begrijp ik dat je geen zin heb om thuis te blijven. Neem dan veel groenten en fruit, vitamine C en zoek de zon op! Vitamine D is namelijk net zo belangrijk als Vitamine C.

Bron: dokterdokter.nl

  • Deel dit recept:

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.