×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Blog

Wat je het beste kunt eten, voor en tijdens de zwangerschap.

Ben je zwanger? Of wil je zwanger worden? Dan is het goed om extra op je eten en drinken te letten. Dat is goed voor jezelf, en voor je toekomstige baby. 

Gezonde zwangerschap
De eerste weken van je zwangerschap weet je vaak nog niet dat je zwanger bent. Voor een goede groei van je kind is het daarom belangrijk om gezond zwanger te worden. Dat houdt in: stop met alcohol drinken, slik foliumzuur en vitamine D, mijd sommige producten, eet gevarieerd en zorg voor een gezond gewicht.

Tijdens je zwangerschap blijf je natuurlijk gezond eten en houd je vast aan de bovenstaande aandachtspunten. Daarnaast is het belangrijk dat je vis eet, genoeg calcium en ijzer binnenkrijgt en niet te veel vitamine A. Verder is eten voor 2 niet nodig als je zwanger bent. Als je niet te veel eet, kom je na de zwangerschap snel weer op je oude gewicht. Let er alleen op dat je ook weer niet te kort goede voedingsstoffen binnenkrijgt omdat je bijvoorbeeld bang bent om aan te komen. Hierdoor doe je je eigen lichaam te kort, je kan dan bijvoorbeeld minder kracht en energie hebben tijdens de bevalling of herstelt na de bevalling langzamer.

Overzicht van wat je mag eten tijdens zwangerschap

Waarom sommige producten vermijden?
Als je zwanger bent heb je een verminderde weerstand. Daardoor kun je sneller een voedselinfectie krijgen. De meeste voedselinfecties zijn alleen vervelend voor jezelf. Maar besmetting met de bacterie listeria of de parasiet Toxoplasma gondii kan een miskraam of vroeggeboorte veroorzaken. Toxoplasma gondii kan verder leiden tot ernstige schade aan de ogen en hersenen van de baby.
De kans dat je besmet raakt is erg klein, maar de gevolgen kunnen dus ernstig zijn. In rauw vlees en rauwe vis en kaas van rauwe melk kunnen deze ziekmakers zitten. Daarom kun je die beter niet eten. Verder kunnen schadelijke stoffen zoals alcohol en zware metalen zoals kwik in roofvissen en gifstoffen in planten en kruiden in grote hoeveelheden gevaarlijk zijn voor de baby in de buik.

Borstvoeding
Voordat je baby geboren is, kun je je al voorbereiden op het geven van borstvoeding. Zoek tijdens je zwangerschap alvast een lactatiekundige bij jou in de buurt. Een lactatiekundige geeft ondersteuning bij het geven van borstvoeding. Zo kun je snel hulp inschakelen als je daar behoefte aan hebt of preventief! In vele gevallen vergoed je zorgverzekeraar de lactatiekundige. Kijk op de website van NVL Borstvoeding.

Ben je benieuwd hoe het zit met je gewicht en afvallen tijdens het geven van borstvoeding, klik dan op deze link!

Bron: Voedingscentrum

Overzicht producten zwangerschap
  • Deel dit artikel:

Wat je het beste kunt eten, voor en tijdens de zwangerschap.

Ben je zwanger? Of wil je zwanger worden? Dan is het goed om extra op je eten en drinken te letten. Dat is goed voor jezelf, en voor je toekomstige baby. 

Gezonde zwangerschap
De eerste weken van je zwangerschap weet je vaak nog niet dat je zwanger bent. Voor een goede groei van je kind is het daarom belangrijk om gezond zwanger te worden. Dat houdt in: stop met alcohol drinken, slik foliumzuur en vitamine D, mijd sommige producten, eet gevarieerd en zorg voor een gezond gewicht.

Tijdens je zwangerschap blijf je natuurlijk gezond eten en houd je vast aan de bovenstaande aandachtspunten. Daarnaast is het belangrijk dat je vis eet, genoeg calcium en ijzer binnenkrijgt en niet te veel vitamine A. Verder is eten voor 2 niet nodig als je zwanger bent. Als je niet te veel eet, kom je na de zwangerschap snel weer op je oude gewicht. Let er alleen op dat je ook weer niet te kort goede voedingsstoffen binnenkrijgt omdat je bijvoorbeeld bang bent om aan te komen. Hierdoor doe je je eigen lichaam te kort, je kan dan bijvoorbeeld minder kracht en energie hebben tijdens de bevalling of herstelt na de bevalling langzamer.

Overzicht van wat je mag eten tijdens zwangerschap

Waarom sommige producten vermijden?
Als je zwanger bent heb je een verminderde weerstand. Daardoor kun je sneller een voedselinfectie krijgen. De meeste voedselinfecties zijn alleen vervelend voor jezelf. Maar besmetting met de bacterie listeria of de parasiet Toxoplasma gondii kan een miskraam of vroeggeboorte veroorzaken. Toxoplasma gondii kan verder leiden tot ernstige schade aan de ogen en hersenen van de baby.
De kans dat je besmet raakt is erg klein, maar de gevolgen kunnen dus ernstig zijn. In rauw vlees en rauwe vis en kaas van rauwe melk kunnen deze ziekmakers zitten. Daarom kun je die beter niet eten. Verder kunnen schadelijke stoffen zoals alcohol en zware metalen zoals kwik in roofvissen en gifstoffen in planten en kruiden in grote hoeveelheden gevaarlijk zijn voor de baby in de buik.

Borstvoeding
Voordat je baby geboren is, kun je je al voorbereiden op het geven van borstvoeding. Zoek tijdens je zwangerschap alvast een lactatiekundige bij jou in de buurt. Een lactatiekundige geeft ondersteuning bij het geven van borstvoeding. Zo kun je snel hulp inschakelen als je daar behoefte aan hebt of preventief! In vele gevallen vergoed je zorgverzekeraar de lactatiekundige. Kijk op de website van NVL Borstvoeding.

Ben je benieuwd hoe het zit met je gewicht en afvallen tijdens het geven van borstvoeding, klik dan op deze link!

Bron: Voedingscentrum

Overzicht producten zwangerschap
  • Deel dit artikel:

Wat je het beste kunt eten, voor en tijdens de zwangerschap.

Ben je zwanger? Of wil je zwanger worden? Dan is het goed om extra op je eten en drinken te letten. Dat is goed voor jezelf, en voor je toekomstige baby. 

Gezonde zwangerschap
De eerste weken van je zwangerschap weet je vaak nog niet dat je zwanger bent. Voor een goede groei van je kind is het daarom belangrijk om gezond zwanger te worden. Dat houdt in: stop met alcohol drinken, slik foliumzuur en vitamine D, mijd sommige producten, eet gevarieerd en zorg voor een gezond gewicht.

Tijdens je zwangerschap blijf je natuurlijk gezond eten en houd je vast aan de bovenstaande aandachtspunten. Daarnaast is het belangrijk dat je vis eet, genoeg calcium en ijzer binnenkrijgt en niet te veel vitamine A. Verder is eten voor 2 niet nodig als je zwanger bent. Als je niet te veel eet, kom je na de zwangerschap snel weer op je oude gewicht. Let er alleen op dat je ook weer niet te kort goede voedingsstoffen binnenkrijgt omdat je bijvoorbeeld bang bent om aan te komen. Hierdoor doe je je eigen lichaam te kort, je kan dan bijvoorbeeld minder kracht en energie hebben tijdens de bevalling of herstelt na de bevalling langzamer.

Overzicht van wat je mag eten tijdens zwangerschap

Waarom sommige producten vermijden?
Als je zwanger bent heb je een verminderde weerstand. Daardoor kun je sneller een voedselinfectie krijgen. De meeste voedselinfecties zijn alleen vervelend voor jezelf. Maar besmetting met de bacterie listeria of de parasiet Toxoplasma gondii kan een miskraam of vroeggeboorte veroorzaken. Toxoplasma gondii kan verder leiden tot ernstige schade aan de ogen en hersenen van de baby.
De kans dat je besmet raakt is erg klein, maar de gevolgen kunnen dus ernstig zijn. In rauw vlees en rauwe vis en kaas van rauwe melk kunnen deze ziekmakers zitten. Daarom kun je die beter niet eten. Verder kunnen schadelijke stoffen zoals alcohol en zware metalen zoals kwik in roofvissen en gifstoffen in planten en kruiden in grote hoeveelheden gevaarlijk zijn voor de baby in de buik.

Borstvoeding
Voordat je baby geboren is, kun je je al voorbereiden op het geven van borstvoeding. Zoek tijdens je zwangerschap alvast een lactatiekundige bij jou in de buurt. Een lactatiekundige geeft ondersteuning bij het geven van borstvoeding. Zo kun je snel hulp inschakelen als je daar behoefte aan hebt of preventief! In vele gevallen vergoed je zorgverzekeraar de lactatiekundige. Kijk op de website van NVL Borstvoeding.

Ben je benieuwd hoe het zit met je gewicht en afvallen tijdens het geven van borstvoeding, klik dan op deze link!

Bron: Voedingscentrum

  • Deel dit recept: