×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Wat hoor je te eten als (zwangere) vrouw?

Ik ben momenteel 23 weken zwanger en is er al 10 kilo extra schoon aan de haak. Ik vind mijn lijf en buikje super mooi maar ik zou liegen als de extra kilo’s me totaal koud lieten. Toen ik mijn nieuwe korte zwangerschapsbroekje aan wilde doen vorige week, had ik hem na een uur worstelen nog steeds niet over mijn bovenbenen heen. Natuurlijk voelde ik me zoals een vrouw dat heerlijk kan: een opgeblazen dikke zeekoe.

Helaas merk ik veel in mijn kringen of op internet dat het tegenwoordig een hype is om zolang mogelijk een klein buikje te hebben en maar weinig tot niks aan te komen. Dit irriteert me, net zoals vrouwen die van god los gaan tijdens de zwangerschap en zich volstouwen met de grootste ellende die je maar kan krijgen in de supermarkt of afhaal toko’s.

Want het wordt nog altijd onderschat hoeveel invloed een slecht voedingspatroon kan hebben voor je newborn. Roken en alcohol zijn ‘not done’, net zo ‘not done’ als een slecht voedingspatroon.

Extra eten is in het begin van je zwangerschap nog niet nodig. Wij constateren bij veel (ja echt het overgrote deel) niet zwangere cliënten bij Health & Co al een tekort aan de juiste voedingsstoffen. Stel dat je al te weinig voedingsstoffen binnen kreeg voordat je zwanger werd, is dit tijdens de zwangerschap natuurlijk helemaal een groot gemis, niet alleen voor je kleine maar ook voor jezelf. Je kindje gaat tenslotte voor en trekt jou als het ware leeg. Dus om jouw kleine goed te voeden en je eigen lichaam niet te kort te doen is het belangrijk dat je echt voldoende eet van de juiste voedingsstoffen. Zo blijft je eigen lichaam in betere conditie wat natuurlijk handig is voor tijdens de bevalling maar ook daarna voor je herstel.

Ik heb twee maanden bij mijn moeder in huis gezeten in Nederland, daarna heb ik 10 dagen vakantie gevierd met mijn vader op Aruba. Sporten lukte helaas niet. Door omstandigheden trok mijn lichaam dit simpel weg niet. Dat ik dus extra kilo’s moet verwelkomen is niet erg vreemd. Maar moet ik eerlijk zeggen dat het ook wel eens fijn is om niet continue om je voeding te denken. Als gewichtsconsulente is dit namelijk al dagelijks bij mij aan de orde en vind ik het fijn even de teugels wat losser te laten. En laten we niet vergeten dat de hormonen vaak meer bepalend zijn dan ooit voor een zwangere vrouw 😉. Ondanks dat ik me extra heb laten verwennen door mijn ouders in deze weken let ik onbewust toch altijd op wat ik eet.

Niet voor niets heeft de vernieuwde schijf van vijf de minimale inname van 250 gram naar 300 gram verhoogd. En lees: dit is slechts een minimum. Het is algemeen bekend dat merendeel van ons Nederlands volk de 200 gram groente helaas niet haalt op een dag. Terwijl het juist tijdens de zwangerschap zo essentieel is deze aantallen wel te halen.

Is het in het begin van de zwangerschap zo dat je niet meer calorieën(energie) moet eten is het wel zo dat je je eiwitinname meteen moet verhogen. Als ik een gemiddeld persoon vraag hoeveel eiwitten ze binnen krijgen dat krijg ik vaak een antwoord als: Ik eet elke dag een ei! In mijn geval zou dat inhouden dat ik minimaal 10 eieren op een dag moet eten wil ik voldoende eiwitten binnen krijgen.

Om een voorbeeld te geven wat ik eet op een dag heb ik hierbij mijn dag menu omschreven. Denk jij nu als vrouw, wel of niet zwanger, dit zou echt teveel zijn voor mij dan kan ik je vertellen dat dit echt niet het geval is. Dit schema is gebaseerd op ongeveer 1900 calorieën. Laat bijna elke volwassen vrouw dit gemiddeld nou nodig hebben op een dag.

Hoe ziet mijn dag menu eruit?

Ontbijt
Eiwitpannekoekjes met eiwitpoeder van Orangefit, havermout, kaneel, 3 ei eiwitten en met lactose vrije melk.

Tussendoor
2 rijstewafels, 1 met stroop en 1 met kipfilet.
Rauwkost (tomaat, komkommer, wortel)

Lunch
Zelf gemaakte goed gevulde groente soep met ballen.

Tussendoor
Optimel yoghurt Griekse stijl (met smaakje)
Appel (groen)

Avondeten
30 gram volkorenrijst met jawel weeeer lekker 200 gram groenten en met mager rundergehakt.

Tussendoor
Salade met een handje Amandelen
Bijna dagelijks een lekker stuk slechte chocola 😀 nee geen pure variant maar slechte vette melk of witte chocola.

Voor het slapen gaan
Halve bak magere kwark met honing en lijnzaad.

gezond eten zwanger
  • Deel dit artikel:

Wat hoor je te eten als (zwangere) vrouw?

Ik ben momenteel 23 weken zwanger en is er al 10 kilo extra schoon aan de haak. Ik vind mijn lijf en buikje super mooi maar ik zou liegen als de extra kilo’s me totaal koud lieten. Toen ik mijn nieuwe korte zwangerschapsbroekje aan wilde doen vorige week, had ik hem na een uur worstelen nog steeds niet over mijn bovenbenen heen. Natuurlijk voelde ik me zoals een vrouw dat heerlijk kan: een opgeblazen dikke zeekoe.

Helaas merk ik veel in mijn kringen of op internet dat het tegenwoordig een hype is om zolang mogelijk een klein buikje te hebben en maar weinig tot niks aan te komen. Dit irriteert me, net zoals vrouwen die van god los gaan tijdens de zwangerschap en zich volstouwen met de grootste ellende die je maar kan krijgen in de supermarkt of afhaal toko’s.

Want het wordt nog altijd onderschat hoeveel invloed een slecht voedingspatroon kan hebben voor je newborn. Roken en alcohol zijn ‘not done’, net zo ‘not done’ als een slecht voedingspatroon.

Extra eten is in het begin van je zwangerschap nog niet nodig. Wij constateren bij veel (ja echt het overgrote deel) niet zwangere cliënten bij Health & Co al een tekort aan de juiste voedingsstoffen. Stel dat je al te weinig voedingsstoffen binnen kreeg voordat je zwanger werd, is dit tijdens de zwangerschap natuurlijk helemaal een groot gemis, niet alleen voor je kleine maar ook voor jezelf. Je kindje gaat tenslotte voor en trekt jou als het ware leeg. Dus om jouw kleine goed te voeden en je eigen lichaam niet te kort te doen is het belangrijk dat je echt voldoende eet van de juiste voedingsstoffen. Zo blijft je eigen lichaam in betere conditie wat natuurlijk handig is voor tijdens de bevalling maar ook daarna voor je herstel.

Ik heb twee maanden bij mijn moeder in huis gezeten in Nederland, daarna heb ik 10 dagen vakantie gevierd met mijn vader op Aruba. Sporten lukte helaas niet. Door omstandigheden trok mijn lichaam dit simpel weg niet. Dat ik dus extra kilo’s moet verwelkomen is niet erg vreemd. Maar moet ik eerlijk zeggen dat het ook wel eens fijn is om niet continue om je voeding te denken. Als gewichtsconsulente is dit namelijk al dagelijks bij mij aan de orde en vind ik het fijn even de teugels wat losser te laten. En laten we niet vergeten dat de hormonen vaak meer bepalend zijn dan ooit voor een zwangere vrouw 😉. Ondanks dat ik me extra heb laten verwennen door mijn ouders in deze weken let ik onbewust toch altijd op wat ik eet.

Niet voor niets heeft de vernieuwde schijf van vijf de minimale inname van 250 gram naar 300 gram verhoogd. En lees: dit is slechts een minimum. Het is algemeen bekend dat merendeel van ons Nederlands volk de 200 gram groente helaas niet haalt op een dag. Terwijl het juist tijdens de zwangerschap zo essentieel is deze aantallen wel te halen.

Is het in het begin van de zwangerschap zo dat je niet meer calorieën(energie) moet eten is het wel zo dat je je eiwitinname meteen moet verhogen. Als ik een gemiddeld persoon vraag hoeveel eiwitten ze binnen krijgen dat krijg ik vaak een antwoord als: Ik eet elke dag een ei! In mijn geval zou dat inhouden dat ik minimaal 10 eieren op een dag moet eten wil ik voldoende eiwitten binnen krijgen.

Om een voorbeeld te geven wat ik eet op een dag heb ik hierbij mijn dag menu omschreven. Denk jij nu als vrouw, wel of niet zwanger, dit zou echt teveel zijn voor mij dan kan ik je vertellen dat dit echt niet het geval is. Dit schema is gebaseerd op ongeveer 1900 calorieën. Laat bijna elke volwassen vrouw dit gemiddeld nou nodig hebben op een dag.

Hoe ziet mijn dag menu eruit?

Ontbijt
Eiwitpannekoekjes met eiwitpoeder van Orangefit, havermout, kaneel, 3 ei eiwitten en met lactose vrije melk.

Tussendoor
2 rijstewafels, 1 met stroop en 1 met kipfilet.
Rauwkost (tomaat, komkommer, wortel)

Lunch
Zelf gemaakte goed gevulde groente soep met ballen.

Tussendoor
Optimel yoghurt Griekse stijl (met smaakje)
Appel (groen)

Avondeten
30 gram volkorenrijst met jawel weeeer lekker 200 gram groenten en met mager rundergehakt.

Tussendoor
Salade met een handje Amandelen
Bijna dagelijks een lekker stuk slechte chocola 😀 nee geen pure variant maar slechte vette melk of witte chocola.

Voor het slapen gaan
Halve bak magere kwark met honing en lijnzaad.

gezond eten zwanger
  • Deel dit artikel:

Wat hoor je te eten als (zwangere) vrouw?

Ik ben momenteel 23 weken zwanger en is er al 10 kilo extra schoon aan de haak. Ik vind mijn lijf en buikje super mooi maar ik zou liegen als de extra kilo’s me totaal koud lieten. Toen ik mijn nieuwe korte zwangerschapsbroekje aan wilde doen vorige week, had ik hem na een uur worstelen nog steeds niet over mijn bovenbenen heen. Natuurlijk voelde ik me zoals een vrouw dat heerlijk kan: een opgeblazen dikke zeekoe.

Helaas merk ik veel in mijn kringen of op internet dat het tegenwoordig een hype is om zolang mogelijk een klein buikje te hebben en maar weinig tot niks aan te komen. Dit irriteert me, net zoals vrouwen die van god los gaan tijdens de zwangerschap en zich volstouwen met de grootste ellende die je maar kan krijgen in de supermarkt of afhaal toko’s.

Want het wordt nog altijd onderschat hoeveel invloed een slecht voedingspatroon kan hebben voor je newborn. Roken en alcohol zijn ‘not done’, net zo ‘not done’ als een slecht voedingspatroon.

Extra eten is in het begin van je zwangerschap nog niet nodig. Wij constateren bij veel (ja echt het overgrote deel) niet zwangere cliënten bij Health & Co al een tekort aan de juiste voedingsstoffen. Stel dat je al te weinig voedingsstoffen binnen kreeg voordat je zwanger werd, is dit tijdens de zwangerschap natuurlijk helemaal een groot gemis, niet alleen voor je kleine maar ook voor jezelf. Je kindje gaat tenslotte voor en trekt jou als het ware leeg. Dus om jouw kleine goed te voeden en je eigen lichaam niet te kort te doen is het belangrijk dat je echt voldoende eet van de juiste voedingsstoffen. Zo blijft je eigen lichaam in betere conditie wat natuurlijk handig is voor tijdens de bevalling maar ook daarna voor je herstel.

Ik heb twee maanden bij mijn moeder in huis gezeten in Nederland, daarna heb ik 10 dagen vakantie gevierd met mijn vader op Aruba. Sporten lukte helaas niet. Door omstandigheden trok mijn lichaam dit simpel weg niet. Dat ik dus extra kilo’s moet verwelkomen is niet erg vreemd. Maar moet ik eerlijk zeggen dat het ook wel eens fijn is om niet continue om je voeding te denken. Als gewichtsconsulente is dit namelijk al dagelijks bij mij aan de orde en vind ik het fijn even de teugels wat losser te laten. En laten we niet vergeten dat de hormonen vaak meer bepalend zijn dan ooit voor een zwangere vrouw 😉. Ondanks dat ik me extra heb laten verwennen door mijn ouders in deze weken let ik onbewust toch altijd op wat ik eet.

Niet voor niets heeft de vernieuwde schijf van vijf de minimale inname van 250 gram naar 300 gram verhoogd. En lees: dit is slechts een minimum. Het is algemeen bekend dat merendeel van ons Nederlands volk de 200 gram groente helaas niet haalt op een dag. Terwijl het juist tijdens de zwangerschap zo essentieel is deze aantallen wel te halen.

Is het in het begin van de zwangerschap zo dat je niet meer calorieën(energie) moet eten is het wel zo dat je je eiwitinname meteen moet verhogen. Als ik een gemiddeld persoon vraag hoeveel eiwitten ze binnen krijgen dat krijg ik vaak een antwoord als: Ik eet elke dag een ei! In mijn geval zou dat inhouden dat ik minimaal 10 eieren op een dag moet eten wil ik voldoende eiwitten binnen krijgen.

Om een voorbeeld te geven wat ik eet op een dag heb ik hierbij mijn dag menu omschreven. Denk jij nu als vrouw, wel of niet zwanger, dit zou echt teveel zijn voor mij dan kan ik je vertellen dat dit echt niet het geval is. Dit schema is gebaseerd op ongeveer 1900 calorieën. Laat bijna elke volwassen vrouw dit gemiddeld nou nodig hebben op een dag.

Hoe ziet mijn dag menu eruit?

Ontbijt
Eiwitpannekoekjes met eiwitpoeder van Orangefit, havermout, kaneel, 3 ei eiwitten en met lactose vrije melk.

Tussendoor
2 rijstewafels, 1 met stroop en 1 met kipfilet.
Rauwkost (tomaat, komkommer, wortel)

Lunch
Zelf gemaakte goed gevulde groente soep met ballen.

Tussendoor
Optimel yoghurt Griekse stijl (met smaakje)
Appel (groen)

Avondeten
30 gram volkorenrijst met jawel weeeer lekker 200 gram groenten en met mager rundergehakt.

Tussendoor
Salade met een handje Amandelen
Bijna dagelijks een lekker stuk slechte chocola 😀 nee geen pure variant maar slechte vette melk of witte chocola.

Voor het slapen gaan
Halve bak magere kwark met honing en lijnzaad.

  • Deel dit recept:

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.