×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Blog

Waarom jouw “dieet” nog niet voor jouw doet wat je wilt

1: calorieën zijn niet belangrijk voor je
Calorieën tellen lijkt in eerste instantie onbegonnen werk en totaal onnodig, maar wil je echt afvallen dan is het heel erg belangrijk om te weten wat je binnenkrijgt, anders kan je nooit meer calorieen verbranden dan je binnenkrijgt. (je weet namelijk niet wat je consumeert). Verlies je geen vet? Dan eet je gewoon simpelweg te veel. Val je wel af, maar niet vet? Dan eet je waarschijnlijk te weinig en is je lichaam je spieren aan het verbranden en verlies je spiermassa, niet de bedoeling van het krijgen van een strakker lijf uiteraard.

2: Je bent teveel bezig met de calorieën
Ja, je kan ook teveel bezig zijn met calorieën. Alleen minderen in calorieën is niet voldoende, ook al val je daarmee af. Het binnenkrijgen van bepaalde voedingsstoffen is essentieel, denk maar aan eiwitten, koolhydraten en vetten. Daarnaast vitamines en mineralen. Als je bijvoorbeeld te weinig eiwitten binnenkrijgt, kan dit dus eiwitafbraak veroorzaken —> dus spierafbraak. Lees hier wat macronutriënten zijn!

3: Clean eten is onzin
Je hoeft niet alleen maar clean te eten om te kunnen afvallen of droogtrainen. Alles valt of staat met calorie inname versus calorie verbranding. Of je je dagelijkse doel nou haalt met 3 burgers of met groentes en vis/kip komt op hetzelfde neer. Uiteraard is dat een stuk minder goed voor je lijf en op den duur zul je daar de negatieve kanten van merken. Maar de uitkomst blijft hetzelfde. Zolang je je nutriënten verdeling goed behaald lukt het. Kies dus zoveel mogelijk voor gezonde voeding met de juiste hoeveelheid calorieën en eiwitten/koolhydraten en vetten verdeling en dan zul je vanzelf merken dat het werkt.

4: Je eet wel, maar let niet op wanneer
Ze zeggen dat het allemaal niet uitmaakt wanneer je eet, als je maar op de hoeveelheid let. Toch is het zo dat een stukje timing van je voeding essentieel is. Dat betekend niet dat je dus per se na die 5 minuten na de training een eiwitshake naar binnen moet werken omdat anders je spieren eraan gaan. Belangrijker is, wat eet je rondom die training? Als je de gehele dag je aantal koolhydraten, eiwitten en vetten haalt, gebruikt je lichaam die totale hoeveelheid voor spierherstel. Dus 1-2 uur na de training nog een goede maaltijd nuttigen met de juiste verdeling is perfect. En als je aan het einde van de dag dan goed uitkomt, niks aan het handje! Kijk ook naar wat er persoonlijk voor je werkt. Eet je graag kort voor de training iets van koolhydraten gecombineerd met eiwitten? Gewoon doen! Maar focus je niet op die zogenaamde verkooppraatjes voor eiwitshakes en BCAA’s die je lichaam zogenaamd nodig heeft omdat het het anders niet overleeft.

5: Je kan ook te streng zijn
Heb je een gluten allergie (Coeliakie) of lactose deficiëntie? Dan is het logisch dat je bepaalde voedingsmiddelen schrappen voor jouw essentieel is. Maar zo niet, dan is het onnodig om hier teveel op te focussen omdat het zogenaamd funest zou zijn voor je progressie. Als je producten die deze dingen bevatten gewoon lekker vindt, eet ze dan! Zolang ze binnen je dagelijkse behoefte passen en ze meewerken aan het behalen van de juiste verdeling macronutriënten, doet het niks verkeerds voor je. Wat is nou een echte tosti zonder een paar goede sneden brood? Des te strenger je bent voor jezelf, des te meer je eraan denkt hoe graag je ze wel niet zou willen eten.

Conclusie
—> Eet je juiste hoeveelheid calorieën
—> Zorg dat je macronutriënten verdeling op orde is
—> Zorg voor de juiste timing van voeding
—> Het hoeft niet 100% clean —> kies ook dingen die je lekker vind! If it fits, it fits!
—> Zorg dat over de algehele dag je calorieën worden behaald uit rijke voedingsbronnen en laat zoveel mogelijk bewerkte voedingsmiddelen met abracadabra ingrediënten achterwege.

Hulp nodig met afvallen of droogtrainen? Meld je dan nu aan voor ons programma en we zullen je op weg helpen naar het lichaam dat je altijd al over gedroomd hebt!

www.healthenco.nl

hoe je afvalt
  • Deel dit artikel:

Waarom jouw “dieet” nog niet voor jouw doet wat je wilt

1: calorieën zijn niet belangrijk voor je
Calorieën tellen lijkt in eerste instantie onbegonnen werk en totaal onnodig, maar wil je echt afvallen dan is het heel erg belangrijk om te weten wat je binnenkrijgt, anders kan je nooit meer calorieen verbranden dan je binnenkrijgt. (je weet namelijk niet wat je consumeert). Verlies je geen vet? Dan eet je gewoon simpelweg te veel. Val je wel af, maar niet vet? Dan eet je waarschijnlijk te weinig en is je lichaam je spieren aan het verbranden en verlies je spiermassa, niet de bedoeling van het krijgen van een strakker lijf uiteraard.

2: Je bent teveel bezig met de calorieën
Ja, je kan ook teveel bezig zijn met calorieën. Alleen minderen in calorieën is niet voldoende, ook al val je daarmee af. Het binnenkrijgen van bepaalde voedingsstoffen is essentieel, denk maar aan eiwitten, koolhydraten en vetten. Daarnaast vitamines en mineralen. Als je bijvoorbeeld te weinig eiwitten binnenkrijgt, kan dit dus eiwitafbraak veroorzaken —> dus spierafbraak. Lees hier wat macronutriënten zijn!

3: Clean eten is onzin
Je hoeft niet alleen maar clean te eten om te kunnen afvallen of droogtrainen. Alles valt of staat met calorie inname versus calorie verbranding. Of je je dagelijkse doel nou haalt met 3 burgers of met groentes en vis/kip komt op hetzelfde neer. Uiteraard is dat een stuk minder goed voor je lijf en op den duur zul je daar de negatieve kanten van merken. Maar de uitkomst blijft hetzelfde. Zolang je je nutriënten verdeling goed behaald lukt het. Kies dus zoveel mogelijk voor gezonde voeding met de juiste hoeveelheid calorieën en eiwitten/koolhydraten en vetten verdeling en dan zul je vanzelf merken dat het werkt.

4: Je eet wel, maar let niet op wanneer
Ze zeggen dat het allemaal niet uitmaakt wanneer je eet, als je maar op de hoeveelheid let. Toch is het zo dat een stukje timing van je voeding essentieel is. Dat betekend niet dat je dus per se na die 5 minuten na de training een eiwitshake naar binnen moet werken omdat anders je spieren eraan gaan. Belangrijker is, wat eet je rondom die training? Als je de gehele dag je aantal koolhydraten, eiwitten en vetten haalt, gebruikt je lichaam die totale hoeveelheid voor spierherstel. Dus 1-2 uur na de training nog een goede maaltijd nuttigen met de juiste verdeling is perfect. En als je aan het einde van de dag dan goed uitkomt, niks aan het handje! Kijk ook naar wat er persoonlijk voor je werkt. Eet je graag kort voor de training iets van koolhydraten gecombineerd met eiwitten? Gewoon doen! Maar focus je niet op die zogenaamde verkooppraatjes voor eiwitshakes en BCAA’s die je lichaam zogenaamd nodig heeft omdat het het anders niet overleeft.

5: Je kan ook te streng zijn
Heb je een gluten allergie (Coeliakie) of lactose deficiëntie? Dan is het logisch dat je bepaalde voedingsmiddelen schrappen voor jouw essentieel is. Maar zo niet, dan is het onnodig om hier teveel op te focussen omdat het zogenaamd funest zou zijn voor je progressie. Als je producten die deze dingen bevatten gewoon lekker vindt, eet ze dan! Zolang ze binnen je dagelijkse behoefte passen en ze meewerken aan het behalen van de juiste verdeling macronutriënten, doet het niks verkeerds voor je. Wat is nou een echte tosti zonder een paar goede sneden brood? Des te strenger je bent voor jezelf, des te meer je eraan denkt hoe graag je ze wel niet zou willen eten.

Conclusie
—> Eet je juiste hoeveelheid calorieën
—> Zorg dat je macronutriënten verdeling op orde is
—> Zorg voor de juiste timing van voeding
—> Het hoeft niet 100% clean —> kies ook dingen die je lekker vind! If it fits, it fits!
—> Zorg dat over de algehele dag je calorieën worden behaald uit rijke voedingsbronnen en laat zoveel mogelijk bewerkte voedingsmiddelen met abracadabra ingrediënten achterwege.

Hulp nodig met afvallen of droogtrainen? Meld je dan nu aan voor ons programma en we zullen je op weg helpen naar het lichaam dat je altijd al over gedroomd hebt!

www.healthenco.nl

hoe je afvalt
  • Deel dit artikel:

Waarom jouw “dieet” nog niet voor jouw doet wat je wilt

1: calorieën zijn niet belangrijk voor je
Calorieën tellen lijkt in eerste instantie onbegonnen werk en totaal onnodig, maar wil je echt afvallen dan is het heel erg belangrijk om te weten wat je binnenkrijgt, anders kan je nooit meer calorieen verbranden dan je binnenkrijgt. (je weet namelijk niet wat je consumeert). Verlies je geen vet? Dan eet je gewoon simpelweg te veel. Val je wel af, maar niet vet? Dan eet je waarschijnlijk te weinig en is je lichaam je spieren aan het verbranden en verlies je spiermassa, niet de bedoeling van het krijgen van een strakker lijf uiteraard.

2: Je bent teveel bezig met de calorieën
Ja, je kan ook teveel bezig zijn met calorieën. Alleen minderen in calorieën is niet voldoende, ook al val je daarmee af. Het binnenkrijgen van bepaalde voedingsstoffen is essentieel, denk maar aan eiwitten, koolhydraten en vetten. Daarnaast vitamines en mineralen. Als je bijvoorbeeld te weinig eiwitten binnenkrijgt, kan dit dus eiwitafbraak veroorzaken —> dus spierafbraak. Lees hier wat macronutriënten zijn!

3: Clean eten is onzin
Je hoeft niet alleen maar clean te eten om te kunnen afvallen of droogtrainen. Alles valt of staat met calorie inname versus calorie verbranding. Of je je dagelijkse doel nou haalt met 3 burgers of met groentes en vis/kip komt op hetzelfde neer. Uiteraard is dat een stuk minder goed voor je lijf en op den duur zul je daar de negatieve kanten van merken. Maar de uitkomst blijft hetzelfde. Zolang je je nutriënten verdeling goed behaald lukt het. Kies dus zoveel mogelijk voor gezonde voeding met de juiste hoeveelheid calorieën en eiwitten/koolhydraten en vetten verdeling en dan zul je vanzelf merken dat het werkt.

4: Je eet wel, maar let niet op wanneer
Ze zeggen dat het allemaal niet uitmaakt wanneer je eet, als je maar op de hoeveelheid let. Toch is het zo dat een stukje timing van je voeding essentieel is. Dat betekend niet dat je dus per se na die 5 minuten na de training een eiwitshake naar binnen moet werken omdat anders je spieren eraan gaan. Belangrijker is, wat eet je rondom die training? Als je de gehele dag je aantal koolhydraten, eiwitten en vetten haalt, gebruikt je lichaam die totale hoeveelheid voor spierherstel. Dus 1-2 uur na de training nog een goede maaltijd nuttigen met de juiste verdeling is perfect. En als je aan het einde van de dag dan goed uitkomt, niks aan het handje! Kijk ook naar wat er persoonlijk voor je werkt. Eet je graag kort voor de training iets van koolhydraten gecombineerd met eiwitten? Gewoon doen! Maar focus je niet op die zogenaamde verkooppraatjes voor eiwitshakes en BCAA’s die je lichaam zogenaamd nodig heeft omdat het het anders niet overleeft.

5: Je kan ook te streng zijn
Heb je een gluten allergie (Coeliakie) of lactose deficiëntie? Dan is het logisch dat je bepaalde voedingsmiddelen schrappen voor jouw essentieel is. Maar zo niet, dan is het onnodig om hier teveel op te focussen omdat het zogenaamd funest zou zijn voor je progressie. Als je producten die deze dingen bevatten gewoon lekker vindt, eet ze dan! Zolang ze binnen je dagelijkse behoefte passen en ze meewerken aan het behalen van de juiste verdeling macronutriënten, doet het niks verkeerds voor je. Wat is nou een echte tosti zonder een paar goede sneden brood? Des te strenger je bent voor jezelf, des te meer je eraan denkt hoe graag je ze wel niet zou willen eten.

Conclusie
—> Eet je juiste hoeveelheid calorieën
—> Zorg dat je macronutriënten verdeling op orde is
—> Zorg voor de juiste timing van voeding
—> Het hoeft niet 100% clean —> kies ook dingen die je lekker vind! If it fits, it fits!
—> Zorg dat over de algehele dag je calorieën worden behaald uit rijke voedingsbronnen en laat zoveel mogelijk bewerkte voedingsmiddelen met abracadabra ingrediënten achterwege.

Hulp nodig met afvallen of droogtrainen? Meld je dan nu aan voor ons programma en we zullen je op weg helpen naar het lichaam dat je altijd al over gedroomd hebt!

www.healthenco.nl

  • Deel dit recept:

Reageer op dit artikel

  Subscribe  
Abonneren op