×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Waarom een voedingsschema niet werkt

Als gewichtsconsulentes krijgen wij van Health & Co vaak de vraag: ‘’heb je anders niet even een voedingsschema voor me?’’ Tevens zien we veel cliënten bij ons die in het verleden het geprobeerd hebben, het volgen van een voedingsschema. Waarom dit voor jou niet de oplossing is leggen we graag aan je uit. Iedereen kan je in grote lijnen vertellen wat je moet doen in de sportschool en wat je dagelijks moet eten. Voor velen is dit nog niet genoeg.

Stel je krijgt een voedingsschema van je super sporty buurman of buurvrouw die met dat schema het lichaam heeft gekregen waar jij van droomt. Vergis je dan niet, dat wat voor hen werkt, kan voor jouw het totaal tegenovergestelde effect hebben. Je buurman of buurvrouw verschillen namelijk in behoorlijk wat opzichten van jou. Wellicht is hij of zij ouder, jonger, groter, zwaarder of sport hij of zij veel meer of minder als jij. Elk mens is namelijk uniek, en hier hoort ook een unieke hoeveelheid eten en bewegen bij.

Simpel een schema aanschaffen via een bekende of via internet voor luttele prijzen gaat jou niet verder helpen. Ook niet als een schema opgesteld wordt aan de hand van jouw leeftijd, lengte en gewicht. Want weet jij waarom je dan eet wat in je schema staat? Waarom je ontbijt wat je ontbijt? En wat doe je als na een aantal weken het schema compleet je neus uitkomt? Of als je gegeven moment niet meer afvalt of aankomt door het schema wat je volgt?
En daar hebben we het probleem: Je weet niet waarom en hoe een schema opgebouwd is, dus verval je na het volgen van het schema weer net zo hard in je oude gewoontes. Of te wel, het gewoon klakkeloos volgen van een schema is net zo behulpzaam en effectief bevonden als een Sonja Bakker boek.

Net zoals vele met de Sonja Bakker methode hebben, zal je misschien afvallen van het volgen van een schema. Maar is dit voor langere termijn? Nee helaas niet. Om op langere termijn succesvol te willen zijn moet je weten waar een voedingsschema uit opgebouwd wordt. Toch is een uitgebalanceerd voedingsschema of beter gezegd, een voedingspatroon van essentieel belang bij het vet verbranden of bij het opbouwen van spiermassa. Cardiovasculaire- en/of krachttraining zijn immers alleen effectief als een voedingspatroon op orde is, wat inhoud dat zowel de kwantiteit als de kwaliteit van de dagelijkse consumptie aan spijzen en dranken gezond en in proporties zijn.

Met het principe van uitgebalanceerd persoonlijk voedingsschema vergeten we de dieetgoeroes en gaan we back to basic met de principes kwantiteit en kwaliteit. Kwantiteit betekent enerzijds de dagelijkse totale hoeveelheid aan calorieën, anderzijds de totale verhouding van macronutriënten (koolhydraten, eiwitten en vetten). Met kwaliteit bedoelen we dat voedingsproducten, dus de macronutriënten, uit gezonde en gevarieerde voedingsbronnen moeten worden gehaald.

Wil jij voor eens en altijd klaar zijn met stoeien met je (over)gewicht? Zoek dan een deskundige die hierin gespecialiseerd is. Iemand die jou kan helpen met niet alleen het opstellen van een schema, maar ook kijkt naar jouw als persoon, die jou voor een periode kan begeleiden bij deze leuke en uitdagende zoektocht naar een lifestyle die perfect bij jou past. Zodat je een gezonde basis kan leggen voor nu maar ook voor de toekomst.

Bij ons een vrijblijvende intake gesprek plannen is dus een goed idee 😉 ”Plan een afspraak”

Gratis voedingsschema Health & Co
  • Deel dit artikel:

Waarom een voedingsschema niet werkt

Als gewichtsconsulentes krijgen wij van Health & Co vaak de vraag: ‘’heb je anders niet even een voedingsschema voor me?’’ Tevens zien we veel cliënten bij ons die in het verleden het geprobeerd hebben, het volgen van een voedingsschema. Waarom dit voor jou niet de oplossing is leggen we graag aan je uit. Iedereen kan je in grote lijnen vertellen wat je moet doen in de sportschool en wat je dagelijks moet eten. Voor velen is dit nog niet genoeg.

Stel je krijgt een voedingsschema van je super sporty buurman of buurvrouw die met dat schema het lichaam heeft gekregen waar jij van droomt. Vergis je dan niet, dat wat voor hen werkt, kan voor jouw het totaal tegenovergestelde effect hebben. Je buurman of buurvrouw verschillen namelijk in behoorlijk wat opzichten van jou. Wellicht is hij of zij ouder, jonger, groter, zwaarder of sport hij of zij veel meer of minder als jij. Elk mens is namelijk uniek, en hier hoort ook een unieke hoeveelheid eten en bewegen bij.

Simpel een schema aanschaffen via een bekende of via internet voor luttele prijzen gaat jou niet verder helpen. Ook niet als een schema opgesteld wordt aan de hand van jouw leeftijd, lengte en gewicht. Want weet jij waarom je dan eet wat in je schema staat? Waarom je ontbijt wat je ontbijt? En wat doe je als na een aantal weken het schema compleet je neus uitkomt? Of als je gegeven moment niet meer afvalt of aankomt door het schema wat je volgt?
En daar hebben we het probleem: Je weet niet waarom en hoe een schema opgebouwd is, dus verval je na het volgen van het schema weer net zo hard in je oude gewoontes. Of te wel, het gewoon klakkeloos volgen van een schema is net zo behulpzaam en effectief bevonden als een Sonja Bakker boek.

Net zoals vele met de Sonja Bakker methode hebben, zal je misschien afvallen van het volgen van een schema. Maar is dit voor langere termijn? Nee helaas niet. Om op langere termijn succesvol te willen zijn moet je weten waar een voedingsschema uit opgebouwd wordt. Toch is een uitgebalanceerd voedingsschema of beter gezegd, een voedingspatroon van essentieel belang bij het vet verbranden of bij het opbouwen van spiermassa. Cardiovasculaire- en/of krachttraining zijn immers alleen effectief als een voedingspatroon op orde is, wat inhoud dat zowel de kwantiteit als de kwaliteit van de dagelijkse consumptie aan spijzen en dranken gezond en in proporties zijn.

Met het principe van uitgebalanceerd persoonlijk voedingsschema vergeten we de dieetgoeroes en gaan we back to basic met de principes kwantiteit en kwaliteit. Kwantiteit betekent enerzijds de dagelijkse totale hoeveelheid aan calorieën, anderzijds de totale verhouding van macronutriënten (koolhydraten, eiwitten en vetten). Met kwaliteit bedoelen we dat voedingsproducten, dus de macronutriënten, uit gezonde en gevarieerde voedingsbronnen moeten worden gehaald.

Wil jij voor eens en altijd klaar zijn met stoeien met je (over)gewicht? Zoek dan een deskundige die hierin gespecialiseerd is. Iemand die jou kan helpen met niet alleen het opstellen van een schema, maar ook kijkt naar jouw als persoon, die jou voor een periode kan begeleiden bij deze leuke en uitdagende zoektocht naar een lifestyle die perfect bij jou past. Zodat je een gezonde basis kan leggen voor nu maar ook voor de toekomst.

Bij ons een vrijblijvende intake gesprek plannen is dus een goed idee 😉 ”Plan een afspraak”

Gratis voedingsschema Health & Co
  • Deel dit artikel:

Waarom een voedingsschema niet werkt

Als gewichtsconsulentes krijgen wij van Health & Co vaak de vraag: ‘’heb je anders niet even een voedingsschema voor me?’’ Tevens zien we veel cliënten bij ons die in het verleden het geprobeerd hebben, het volgen van een voedingsschema. Waarom dit voor jou niet de oplossing is leggen we graag aan je uit. Iedereen kan je in grote lijnen vertellen wat je moet doen in de sportschool en wat je dagelijks moet eten. Voor velen is dit nog niet genoeg.

Stel je krijgt een voedingsschema van je super sporty buurman of buurvrouw die met dat schema het lichaam heeft gekregen waar jij van droomt. Vergis je dan niet, dat wat voor hen werkt, kan voor jouw het totaal tegenovergestelde effect hebben. Je buurman of buurvrouw verschillen namelijk in behoorlijk wat opzichten van jou. Wellicht is hij of zij ouder, jonger, groter, zwaarder of sport hij of zij veel meer of minder als jij. Elk mens is namelijk uniek, en hier hoort ook een unieke hoeveelheid eten en bewegen bij.

Simpel een schema aanschaffen via een bekende of via internet voor luttele prijzen gaat jou niet verder helpen. Ook niet als een schema opgesteld wordt aan de hand van jouw leeftijd, lengte en gewicht. Want weet jij waarom je dan eet wat in je schema staat? Waarom je ontbijt wat je ontbijt? En wat doe je als na een aantal weken het schema compleet je neus uitkomt? Of als je gegeven moment niet meer afvalt of aankomt door het schema wat je volgt?
En daar hebben we het probleem: Je weet niet waarom en hoe een schema opgebouwd is, dus verval je na het volgen van het schema weer net zo hard in je oude gewoontes. Of te wel, het gewoon klakkeloos volgen van een schema is net zo behulpzaam en effectief bevonden als een Sonja Bakker boek.

Net zoals vele met de Sonja Bakker methode hebben, zal je misschien afvallen van het volgen van een schema. Maar is dit voor langere termijn? Nee helaas niet. Om op langere termijn succesvol te willen zijn moet je weten waar een voedingsschema uit opgebouwd wordt. Toch is een uitgebalanceerd voedingsschema of beter gezegd, een voedingspatroon van essentieel belang bij het vet verbranden of bij het opbouwen van spiermassa. Cardiovasculaire- en/of krachttraining zijn immers alleen effectief als een voedingspatroon op orde is, wat inhoud dat zowel de kwantiteit als de kwaliteit van de dagelijkse consumptie aan spijzen en dranken gezond en in proporties zijn.

Met het principe van uitgebalanceerd persoonlijk voedingsschema vergeten we de dieetgoeroes en gaan we back to basic met de principes kwantiteit en kwaliteit. Kwantiteit betekent enerzijds de dagelijkse totale hoeveelheid aan calorieën, anderzijds de totale verhouding van macronutriënten (koolhydraten, eiwitten en vetten). Met kwaliteit bedoelen we dat voedingsproducten, dus de macronutriënten, uit gezonde en gevarieerde voedingsbronnen moeten worden gehaald.

Wil jij voor eens en altijd klaar zijn met stoeien met je (over)gewicht? Zoek dan een deskundige die hierin gespecialiseerd is. Iemand die jou kan helpen met niet alleen het opstellen van een schema, maar ook kijkt naar jouw als persoon, die jou voor een periode kan begeleiden bij deze leuke en uitdagende zoektocht naar een lifestyle die perfect bij jou past. Zodat je een gezonde basis kan leggen voor nu maar ook voor de toekomst.

Bij ons een vrijblijvende intake gesprek plannen is dus een goed idee 😉 ”Plan een afspraak”

  • Deel dit recept: