×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Vervang je drinken voor een gezondere variant

We zien het vaak gebeuren bij ons in de praktijk. Een client gooit zijn eetgewoontes compleet om maar vergeet een belangrijk onderdeel; zijn of haar drinken. Frisdrank maakt namelijk ook dik. Frisdrank bestaat namelijk uit suiker en water. Veel meer dan dit is het niet. En dat is jammer, want met deze combi heb je met een ware dikmaker te maken. Het drinken van 3 tot 4 (fris)drankjes/sappen staat al snel gelijk aan een complete maaltijd aan energie. Zonde dus als je gezond probeert te eten maar je drankjes voorkeur niet aanpakt. En vruchtensappen? Helaas hebben deze ongeveer een zelfde effect als frisdrank, ook als het gaat om vers geperste sinaasappelsap bijvoorbeeld. De vezels in dit soort drankjes remmen de opname van suikers enigszins, maar ook deze dranken zijn dikmakend. Het is bovendien gezonder om fruit te eten. Je krijgt dan minder suikers binnen omdat je over het algemeen minder fruit eet dan dat je drinkt. Bovendien blijven de vezels bij het eten meer intact, waardoor de suiker geleidelijk wordt opgenomen door het bloed. Benieuwd waarmee jij je favoriete drankje kan vervangen? Zie onderstaande ideeën van MyFitnessPal.


  • Deel dit artikel:

Vervang je drinken voor een gezondere variant

We zien het vaak gebeuren bij ons in de praktijk. Een client gooit zijn eetgewoontes compleet om maar vergeet een belangrijk onderdeel; zijn of haar drinken. Frisdrank maakt namelijk ook dik. Frisdrank bestaat namelijk uit suiker en water. Veel meer dan dit is het niet. En dat is jammer, want met deze combi heb je met een ware dikmaker te maken. Het drinken van 3 tot 4 (fris)drankjes/sappen staat al snel gelijk aan een complete maaltijd aan energie. Zonde dus als je gezond probeert te eten maar je drankjes voorkeur niet aanpakt. En vruchtensappen? Helaas hebben deze ongeveer een zelfde effect als frisdrank, ook als het gaat om vers geperste sinaasappelsap bijvoorbeeld. De vezels in dit soort drankjes remmen de opname van suikers enigszins, maar ook deze dranken zijn dikmakend. Het is bovendien gezonder om fruit te eten. Je krijgt dan minder suikers binnen omdat je over het algemeen minder fruit eet dan dat je drinkt. Bovendien blijven de vezels bij het eten meer intact, waardoor de suiker geleidelijk wordt opgenomen door het bloed. Benieuwd waarmee jij je favoriete drankje kan vervangen? Zie onderstaande ideeën van MyFitnessPal.


  • Deel dit artikel:

Vervang je drinken voor een gezondere variant

We zien het vaak gebeuren bij ons in de praktijk. Een client gooit zijn eetgewoontes compleet om maar vergeet een belangrijk onderdeel; zijn of haar drinken. Frisdrank maakt namelijk ook dik. Frisdrank bestaat namelijk uit suiker en water. Veel meer dan dit is het niet. En dat is jammer, want met deze combi heb je met een ware dikmaker te maken. Het drinken van 3 tot 4 (fris)drankjes/sappen staat al snel gelijk aan een complete maaltijd aan energie. Zonde dus als je gezond probeert te eten maar je drankjes voorkeur niet aanpakt. En vruchtensappen? Helaas hebben deze ongeveer een zelfde effect als frisdrank, ook als het gaat om vers geperste sinaasappelsap bijvoorbeeld. De vezels in dit soort drankjes remmen de opname van suikers enigszins, maar ook deze dranken zijn dikmakend. Het is bovendien gezonder om fruit te eten. Je krijgt dan minder suikers binnen omdat je over het algemeen minder fruit eet dan dat je drinkt. Bovendien blijven de vezels bij het eten meer intact, waardoor de suiker geleidelijk wordt opgenomen door het bloed. Benieuwd waarmee jij je favoriete drankje kan vervangen? Zie onderstaande ideeën van MyFitnessPal.


  • Deel dit recept:

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.