×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Blog

Vers of vries, pot of blik?

Wist je dat het kopen van bevroren voeding, voedselverspilling verminderd met wel 47%?

Zo gezond is groente en fruit uit de diepvries.
Er wordt vaak gedacht dat diepvriesgroente minder gezond is dan verse groenten. Niets is minder waar! Wat wij als vers kopen is al een tijdje geleden geoogst. En dan bewaren wij het vervolgens ook nog een paar dagen in de koelkast lade. Hoe langer je groente en fruit bewaard, hoe meer vitamines er verloren gaan. Diepvries groenten en fruit worden direct ingevroren na het oogsten, waardoor vitamines en mineralen zo goed mogelijk bewaard blijven. Nog een voordeel: de meeste mensen komen niet aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten en fruit per dag. Als verse groente bereiden je te veel tijd en moeite kost, is het fijn als je de vriezer open kunt trekken.

Potten, blik of diepgevroren? Houd hier rekening mee: 

  • Let op dat er geen suiker is toegevoegd. Vaak wordt dit gedaan bij groet of fruit in blik of in een pot. Goed nieuws vanaf komende zomer bevatten zomergroenten in blik geen extra suiker meer.
  • Kies voor diepgevroren of ingeblikte groenten zonder saus en dressing. Ga voor de meest pure variant. Check het etiket op toevoegingen.
  • Kijk of er op en in de verpakking geen grote ijskritstallen zitten. Grote ijskristallen verraden dat het product al eerder ontdooid is geweest.
  • Vries je diepvries groenten en -fruit thuis zo snel mogelijk in op een temperatuur van ongeveer -18°
  • Na ongeveer half jaar is het tijd voor een grote schoonmaak in je vriezer. Ingevroren groenten en fruit blijven ongeveer zes maanden goed, tenzij anders staat aangegeven op de verpakking. Op potten en blikken vind je een houdbaarheidsdatum.
  • Kook diepvriesgroente zo kort mogelijk. Voedingsstoffen die oplossen in water gaan  namelijk verloren tijdens het koken. Gebruik daarom zo min mogelijk water en kook niet langer nodig. Sommige groenten zoals sperziebonen en doperwten, zijn klaar zodra het water kookt.
  • Laat groente of fruit niet een paar uur buiten de koelkast ontdooien. Dan verliest het veel vitamines. Beter is het om het een dag van tevoren uit de vriezer te halen om het langzaam  in de koelkast te laten ontdooien.
  • Door groenten te stomen, blijven de meeste voedingstoffen bewaard

    Opzoek naar een lekker recept vol met groente? Probeer dan eens onze Tonijntaart, snel makkelijk en gezond: Tonijntaart

Diepvriesgroente gezond
  • Deel dit artikel:

Vers of vries, pot of blik?

Wist je dat het kopen van bevroren voeding, voedselverspilling verminderd met wel 47%?

Zo gezond is groente en fruit uit de diepvries.
Er wordt vaak gedacht dat diepvriesgroente minder gezond is dan verse groenten. Niets is minder waar! Wat wij als vers kopen is al een tijdje geleden geoogst. En dan bewaren wij het vervolgens ook nog een paar dagen in de koelkast lade. Hoe langer je groente en fruit bewaard, hoe meer vitamines er verloren gaan. Diepvries groenten en fruit worden direct ingevroren na het oogsten, waardoor vitamines en mineralen zo goed mogelijk bewaard blijven. Nog een voordeel: de meeste mensen komen niet aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten en fruit per dag. Als verse groente bereiden je te veel tijd en moeite kost, is het fijn als je de vriezer open kunt trekken.

Potten, blik of diepgevroren? Houd hier rekening mee: 

  • Let op dat er geen suiker is toegevoegd. Vaak wordt dit gedaan bij groet of fruit in blik of in een pot. Goed nieuws vanaf komende zomer bevatten zomergroenten in blik geen extra suiker meer.
  • Kies voor diepgevroren of ingeblikte groenten zonder saus en dressing. Ga voor de meest pure variant. Check het etiket op toevoegingen.
  • Kijk of er op en in de verpakking geen grote ijskritstallen zitten. Grote ijskristallen verraden dat het product al eerder ontdooid is geweest.
  • Vries je diepvries groenten en -fruit thuis zo snel mogelijk in op een temperatuur van ongeveer -18°
  • Na ongeveer half jaar is het tijd voor een grote schoonmaak in je vriezer. Ingevroren groenten en fruit blijven ongeveer zes maanden goed, tenzij anders staat aangegeven op de verpakking. Op potten en blikken vind je een houdbaarheidsdatum.
  • Kook diepvriesgroente zo kort mogelijk. Voedingsstoffen die oplossen in water gaan  namelijk verloren tijdens het koken. Gebruik daarom zo min mogelijk water en kook niet langer nodig. Sommige groenten zoals sperziebonen en doperwten, zijn klaar zodra het water kookt.
  • Laat groente of fruit niet een paar uur buiten de koelkast ontdooien. Dan verliest het veel vitamines. Beter is het om het een dag van tevoren uit de vriezer te halen om het langzaam  in de koelkast te laten ontdooien.
  • Door groenten te stomen, blijven de meeste voedingstoffen bewaard

    Opzoek naar een lekker recept vol met groente? Probeer dan eens onze Tonijntaart, snel makkelijk en gezond: Tonijntaart

Diepvriesgroente gezond
  • Deel dit artikel:

Vers of vries, pot of blik?

Wist je dat het kopen van bevroren voeding, voedselverspilling verminderd met wel 47%?

Zo gezond is groente en fruit uit de diepvries.
Er wordt vaak gedacht dat diepvriesgroente minder gezond is dan verse groenten. Niets is minder waar! Wat wij als vers kopen is al een tijdje geleden geoogst. En dan bewaren wij het vervolgens ook nog een paar dagen in de koelkast lade. Hoe langer je groente en fruit bewaard, hoe meer vitamines er verloren gaan. Diepvries groenten en fruit worden direct ingevroren na het oogsten, waardoor vitamines en mineralen zo goed mogelijk bewaard blijven. Nog een voordeel: de meeste mensen komen niet aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten en fruit per dag. Als verse groente bereiden je te veel tijd en moeite kost, is het fijn als je de vriezer open kunt trekken.

Potten, blik of diepgevroren? Houd hier rekening mee: 

  • Let op dat er geen suiker is toegevoegd. Vaak wordt dit gedaan bij groet of fruit in blik of in een pot. Goed nieuws vanaf komende zomer bevatten zomergroenten in blik geen extra suiker meer.
  • Kies voor diepgevroren of ingeblikte groenten zonder saus en dressing. Ga voor de meest pure variant. Check het etiket op toevoegingen.
  • Kijk of er op en in de verpakking geen grote ijskritstallen zitten. Grote ijskristallen verraden dat het product al eerder ontdooid is geweest.
  • Vries je diepvries groenten en -fruit thuis zo snel mogelijk in op een temperatuur van ongeveer -18°
  • Na ongeveer half jaar is het tijd voor een grote schoonmaak in je vriezer. Ingevroren groenten en fruit blijven ongeveer zes maanden goed, tenzij anders staat aangegeven op de verpakking. Op potten en blikken vind je een houdbaarheidsdatum.
  • Kook diepvriesgroente zo kort mogelijk. Voedingsstoffen die oplossen in water gaan  namelijk verloren tijdens het koken. Gebruik daarom zo min mogelijk water en kook niet langer nodig. Sommige groenten zoals sperziebonen en doperwten, zijn klaar zodra het water kookt.
  • Laat groente of fruit niet een paar uur buiten de koelkast ontdooien. Dan verliest het veel vitamines. Beter is het om het een dag van tevoren uit de vriezer te halen om het langzaam  in de koelkast te laten ontdooien.
  • Door groenten te stomen, blijven de meeste voedingstoffen bewaard

    Opzoek naar een lekker recept vol met groente? Probeer dan eens onze Tonijntaart, snel makkelijk en gezond: Tonijntaart

  • Deel dit recept:

Reageer op dit artikel

  Subscribe  
Abonneren op