×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Tijd te kort voor een gezonde en snelle maaltijd?

Bij Health&Co weten wij dat je het druk hebt. Je moet vroeg op, snel douchen en dan ook nog ontbijten. Je wilt het wel, maar goed om nou pannenkoeken te gaan bakken of misschien een hele lunch voor te bereiden kan iets te veel van het goede zijn. Grote kans dus dat je liever de deur uitgaat en tijdens de lunchpauze zelf wel ziet wat je gaat eten. Dit zorgt vaak voor verkeerde keuzes.

Maar het kan beter zowel voor je portemonnee als voor je gezondheid. Maar hoe? Heel simpel; mealpreppen. Een makkelijke en snelle manier om aan de juiste voedingstoffen en calorieën te komen. Maar hoe doe je dit en wat moet er nou in die plastic bakjes? Na het lezen van deze blog is dit jou volledig bekend en niet geheel onhandig, je krijgt er een paar gratis mealpreptips bij! Lets start!

Wat is mealpreppen precies?
Mealpreppen is van tevoren maaltijden bereiden en dit vervolgens in bakjes verdelen. Deze bakjes kan je dan mee nemen naar je werk of school. Het is handig omdat je van tevoren goed na kan denken over de hoeveelheid die je in de bakjes stopt en zo weet je in ieder geval zeker dat je de juiste macro’s binnen krijgt.

Maar wat moet er nou in deze bakjes?

Het is belangrijk om de juiste verhouding te hanteren in het tupperware bakje. Denk dan aan vetten, eiwitten en koolhydraten. Dit kan zowel vegetarisch zijn als dierlijk. Als voorbeeld nemen we de lunch. Je lunch zou kunnen bestaan uit groenten, zoals broccoli, sperziebonen of spinazie. Eiwitten, denk dan aan kip of vis, maar dit kan ook hüttenkäse zijn of magere kwark. En vergeet niet de koolhydraten, bijvoorbeeld rijst, aardappels, pompoen of couscous. Mealpreppen is niet alleen supergezond, maar ook erg gemakkelijk. Wij geven jou een aantal tips om het mealpreppen nog sneller te laten verlopen.

Tip 1: Bij het bereiden van het avondeten kook je net wat meer, wat ervoor zorgt dat je eten over gaat houden. Dit eten kan je dan weer goed verdelen in bakjes en de volgende dag meenemen als lunch naar je werk.

Tip 2: Koop wat meer boodschappen in. Op deze manier kan je voor een aantal dagen mealpreppen en ben je dus voorlopig even zoet. Fijne bijkomstigheid is dat je niet mis zal grijpen. Het is een kwestie van je koelkast of vriezer openen en een gehele lunch/diner direct in je tas te stoppen. Je zal dus niet de neiging krijgen naar dat misleidende kaasbroodje tijdens de lunch.

Tip 3: Heb je geen vriezer? Niet getreurd. Ga niet voor de hele week mealpreppen, maar bijvoorbeeld voor drie dagen. Heb je wel een vriezer? Dan kan je gemakkelijk voor een hele week het eten bereiden en dit vervolgens invriezen.

Tip van Kir
Het handige aan het mealpreppen is dat je precies weet hoeveel je binnenkrijgt op een dag. Alles kan goed afgewogen worden van tevoren en zo overschrijdt je niet je dagelijkse energiebehoefte. Jij blij, wij blij!

Ps. Ook is het lekker om bijvoorbeeld pannenkoekjes in deze bakjes te bewaren. Maak ze een avond van tevoren en bewaar ze in de koelkast. Alles voor on the go!

  • Deel dit artikel:

Tijd te kort voor een gezonde en snelle maaltijd?

Bij Health&Co weten wij dat je het druk hebt. Je moet vroeg op, snel douchen en dan ook nog ontbijten. Je wilt het wel, maar goed om nou pannenkoeken te gaan bakken of misschien een hele lunch voor te bereiden kan iets te veel van het goede zijn. Grote kans dus dat je liever de deur uitgaat en tijdens de lunchpauze zelf wel ziet wat je gaat eten. Dit zorgt vaak voor verkeerde keuzes.

Maar het kan beter zowel voor je portemonnee als voor je gezondheid. Maar hoe? Heel simpel; mealpreppen. Een makkelijke en snelle manier om aan de juiste voedingstoffen en calorieën te komen. Maar hoe doe je dit en wat moet er nou in die plastic bakjes? Na het lezen van deze blog is dit jou volledig bekend en niet geheel onhandig, je krijgt er een paar gratis mealpreptips bij! Lets start!

Wat is mealpreppen precies?
Mealpreppen is van tevoren maaltijden bereiden en dit vervolgens in bakjes verdelen. Deze bakjes kan je dan mee nemen naar je werk of school. Het is handig omdat je van tevoren goed na kan denken over de hoeveelheid die je in de bakjes stopt en zo weet je in ieder geval zeker dat je de juiste macro’s binnen krijgt.

Maar wat moet er nou in deze bakjes?

Het is belangrijk om de juiste verhouding te hanteren in het tupperware bakje. Denk dan aan vetten, eiwitten en koolhydraten. Dit kan zowel vegetarisch zijn als dierlijk. Als voorbeeld nemen we de lunch. Je lunch zou kunnen bestaan uit groenten, zoals broccoli, sperziebonen of spinazie. Eiwitten, denk dan aan kip of vis, maar dit kan ook hüttenkäse zijn of magere kwark. En vergeet niet de koolhydraten, bijvoorbeeld rijst, aardappels, pompoen of couscous. Mealpreppen is niet alleen supergezond, maar ook erg gemakkelijk. Wij geven jou een aantal tips om het mealpreppen nog sneller te laten verlopen.

Tip 1: Bij het bereiden van het avondeten kook je net wat meer, wat ervoor zorgt dat je eten over gaat houden. Dit eten kan je dan weer goed verdelen in bakjes en de volgende dag meenemen als lunch naar je werk.

Tip 2: Koop wat meer boodschappen in. Op deze manier kan je voor een aantal dagen mealpreppen en ben je dus voorlopig even zoet. Fijne bijkomstigheid is dat je niet mis zal grijpen. Het is een kwestie van je koelkast of vriezer openen en een gehele lunch/diner direct in je tas te stoppen. Je zal dus niet de neiging krijgen naar dat misleidende kaasbroodje tijdens de lunch.

Tip 3: Heb je geen vriezer? Niet getreurd. Ga niet voor de hele week mealpreppen, maar bijvoorbeeld voor drie dagen. Heb je wel een vriezer? Dan kan je gemakkelijk voor een hele week het eten bereiden en dit vervolgens invriezen.

Tip van Kir
Het handige aan het mealpreppen is dat je precies weet hoeveel je binnenkrijgt op een dag. Alles kan goed afgewogen worden van tevoren en zo overschrijdt je niet je dagelijkse energiebehoefte. Jij blij, wij blij!

Ps. Ook is het lekker om bijvoorbeeld pannenkoekjes in deze bakjes te bewaren. Maak ze een avond van tevoren en bewaar ze in de koelkast. Alles voor on the go!

  • Deel dit artikel:

Tijd te kort voor een gezonde en snelle maaltijd?

Bij Health&Co weten wij dat je het druk hebt. Je moet vroeg op, snel douchen en dan ook nog ontbijten. Je wilt het wel, maar goed om nou pannenkoeken te gaan bakken of misschien een hele lunch voor te bereiden kan iets te veel van het goede zijn. Grote kans dus dat je liever de deur uitgaat en tijdens de lunchpauze zelf wel ziet wat je gaat eten. Dit zorgt vaak voor verkeerde keuzes.

Maar het kan beter zowel voor je portemonnee als voor je gezondheid. Maar hoe? Heel simpel; mealpreppen. Een makkelijke en snelle manier om aan de juiste voedingstoffen en calorieën te komen. Maar hoe doe je dit en wat moet er nou in die plastic bakjes? Na het lezen van deze blog is dit jou volledig bekend en niet geheel onhandig, je krijgt er een paar gratis mealpreptips bij! Lets start!

Wat is mealpreppen precies?
Mealpreppen is van tevoren maaltijden bereiden en dit vervolgens in bakjes verdelen. Deze bakjes kan je dan mee nemen naar je werk of school. Het is handig omdat je van tevoren goed na kan denken over de hoeveelheid die je in de bakjes stopt en zo weet je in ieder geval zeker dat je de juiste macro’s binnen krijgt.

Maar wat moet er nou in deze bakjes?

Het is belangrijk om de juiste verhouding te hanteren in het tupperware bakje. Denk dan aan vetten, eiwitten en koolhydraten. Dit kan zowel vegetarisch zijn als dierlijk. Als voorbeeld nemen we de lunch. Je lunch zou kunnen bestaan uit groenten, zoals broccoli, sperziebonen of spinazie. Eiwitten, denk dan aan kip of vis, maar dit kan ook hüttenkäse zijn of magere kwark. En vergeet niet de koolhydraten, bijvoorbeeld rijst, aardappels, pompoen of couscous. Mealpreppen is niet alleen supergezond, maar ook erg gemakkelijk. Wij geven jou een aantal tips om het mealpreppen nog sneller te laten verlopen.

Tip 1: Bij het bereiden van het avondeten kook je net wat meer, wat ervoor zorgt dat je eten over gaat houden. Dit eten kan je dan weer goed verdelen in bakjes en de volgende dag meenemen als lunch naar je werk.

Tip 2: Koop wat meer boodschappen in. Op deze manier kan je voor een aantal dagen mealpreppen en ben je dus voorlopig even zoet. Fijne bijkomstigheid is dat je niet mis zal grijpen. Het is een kwestie van je koelkast of vriezer openen en een gehele lunch/diner direct in je tas te stoppen. Je zal dus niet de neiging krijgen naar dat misleidende kaasbroodje tijdens de lunch.

Tip 3: Heb je geen vriezer? Niet getreurd. Ga niet voor de hele week mealpreppen, maar bijvoorbeeld voor drie dagen. Heb je wel een vriezer? Dan kan je gemakkelijk voor een hele week het eten bereiden en dit vervolgens invriezen.

Tip van Kir
Het handige aan het mealpreppen is dat je precies weet hoeveel je binnenkrijgt op een dag. Alles kan goed afgewogen worden van tevoren en zo overschrijdt je niet je dagelijkse energiebehoefte. Jij blij, wij blij!

Ps. Ook is het lekker om bijvoorbeeld pannenkoekjes in deze bakjes te bewaren. Maak ze een avond van tevoren en bewaar ze in de koelkast. Alles voor on the go!

  • Deel dit recept:

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.