×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Blog

Een strakke buik na een keizersnede?

Ik weet nog goed dat ik zelf hoogzwanger bij een vriendin in het ziekenhuis op bezoek ging, die een aantal uur daarvoor net het leven had geschonken aan een dochter. Het eerste wat ze zei was: ‘’pfff wees blij dat je een keizersnede hebt straks’’.

Een veel gehoorde misopvatting als je het mij vraagt. De ene bevallig hoeft niet pijnlijker te zijn dan de ander en elke bevalling verschilt per vrouw. Toch is een keizersnede een serieuze operatie wat het herstellen van een bevalling bemoeilijkt.Normaliter is het advies na een zware buikoperatie om zoveel mogelijk rust te nemen. Deze vlieger gaat helaas niet op voor een kersverse mama die slapeloze nachten tegemoet gaat en continu klaar moet staan voor haar pas geboren baby.

Mijn ervaring
Ik kan het weten hoe het voelt om je buik na een keizersnede in de spiegel te zien. Niet echt een mooi plaatje. Bij mij leek het alsof het nooit meer goed zou komen. Zo had ik aan beide zijdes een behoorlijke bobbel zitten. Ik was hier best ongerust over en heb dan ook zelfs een afspraak gemaakt met de gynaecoloog om te checken of dit wel de bedoeling is. Ze stelde me gerust, dit zou vanzelf verdwijnen. En gelukkig, it did! Onderhand is het 14,5 maand geleden en kan ik weer met een gerust hart in de spiegel kijken.

Graag deel ik een aantal tips die jou wellicht ook kunnen helpen!

Prioriteit
Zolang je geen Doutzen Kroes bent is het niet nodig om er een race van te maken om zo snel mogelijk weer in shape te zijn na je bevalling. Ik heb dit idee ook snel laten varen, ondanks al mijn kennis over bewegen en voeding. Aandacht voor mijn kleintje en het wennen aan het moederschap zijn echt belangrijker dan hoe je buik er bij ‘’hangt’’.
Hiermee bedoel ik niet dat je je zelf hoeft te verwaarlozen maar je prioriteiten, als alle eerst moet bijstellen.
Voordat ik me weer goed en lekker in mijn vel begon te voelen was ik echt 9 maanden verder. Het duurde negen maanden om je buik te transformeren en uit te strekken, dus het is niet gek dat het ook een tijd duurt voordat je weer je oude lichaam terug hebt. Pas na 12 maanden kon ik zeggen dat ik weer net zo fit was als voor de zwangerschap en ook het postuur weer had als daarvoor. Alleen met een tijger streepje extra 😉

Sporten
Een keizersnede is toch echt een serieuze operatie. De buikwand wordt opengemaakt en gaat door diverse lagen. De hechting is dus ook op verschillende lagen huid en spierweefsel. Het herstel gaat hierdoor wat langzamer. Ondanks dat de buitenlaag sneller heelt, moet het weefsel aan de binnenkant van de buikwand ook helen. Bewegen kan de eerste tijd vervelend aanvoelen. Direct sporten zit er voor vrouwen, dat zojuist een keizersnede heeft gehad niet in. Het opnieuw strakker krijgen van je buik na de keizersnede heeft meer tijd nodig dan bij een natuurlijke bevalling. Aanbevolen is pas te gaan sporten na ruim 6/8 weken en dit ook echt rustig op te bouwen.

Bewegen
Sporten hoeft niet, bewegen wel. Hier hoef je ook niet zolang mee te wachten en kan je al eerder rustig uitbouwen. Wandelen is de beweging die je nodig hebt. Neem de kleine mee en wandel door parkjes. Frisse lucht is goed voor jou en de baby. Tevens is dit erg goed tegen het stresshormoon.

Geduld
Geduld is het antwoord. En nee, ook ik heb niet altijd zoveel geduld. Toch is het verstandig om de eerste maanden het echt rustig aan te doen. Als ik uit mijn eigen ervaring spreek denk ik dat ik dit lichamelijk het zwaarste ooit vond. Kon ik voorheen met gemak een squat maken met 85 kilo kon ik dit na de keizersnede niet eens met alleen een gewichtsstang. Het behoeft dan ook echt wat doorzettingsvermogen om weer op je oude nieuwe te komen of überhaupt gewoon weer fit te zijn. Als ik dit wellicht beter had ingeschat, had deze periode wat makkelijker geweest voor mij in plaats van continu teleurgesteld te zijn in mijn eigen lijf.

Voeding
Vergis je niet, een menselijk lichaam zit ingewikkelder in elkaar dan een boeing 737. Je lichaam heeft dan ook overal over nagedacht. Zo ook over extra lichaamsvet dat ervoor zorgt dat je genoeg reserves hebt voor de periode na de bevalling. Namelijk de borstvoedingsperiode.

Ik heb eerder een blog geschreven over borstvoeding en afvallen, je leest hier alle tips over hoe je dit het beste kan aanpakken. Maar ook hier geld weer, je bent net moeder.. Laat het diëten nog maar even wachten en zorg voor goede en voldoende voeding. Dit zorgt namelijk voor een goed en sneller herstel. Een gezond en goed gevoed lichaam zorgt er ook voor dat je bijvoorbeeld de borstvoeding veel beter ‘’trekt’’. Dit kan de eerste 3 maanden soms best pittig zijn.

Conclusie
Heb vooral geduld en wees aardig voor jezelf. Zorg goed voor jezelf en kies voor de juiste voeding. Hoewel je genen en je fitnessniveau (voor de baby) een rol spelen, moeten sommige vrouwen accepteren dat er kans is dat je niet helemaal je zelfde lijf terugkrijgt.
Goede begeleiding hierin kan essentieel zijn.
Mocht je op zoek zijn naar de perfecte coaching kan je altijd vrijblijvend een gratis intake gesprek met ons plannen, dit doe je door dit formulier in te vullen!

  • Deel dit artikel:

Een strakke buik na een keizersnede?

Ik weet nog goed dat ik zelf hoogzwanger bij een vriendin in het ziekenhuis op bezoek ging, die een aantal uur daarvoor net het leven had geschonken aan een dochter. Het eerste wat ze zei was: ‘’pfff wees blij dat je een keizersnede hebt straks’’.

Een veel gehoorde misopvatting als je het mij vraagt. De ene bevallig hoeft niet pijnlijker te zijn dan de ander en elke bevalling verschilt per vrouw. Toch is een keizersnede een serieuze operatie wat het herstellen van een bevalling bemoeilijkt.Normaliter is het advies na een zware buikoperatie om zoveel mogelijk rust te nemen. Deze vlieger gaat helaas niet op voor een kersverse mama die slapeloze nachten tegemoet gaat en continu klaar moet staan voor haar pas geboren baby.

Mijn ervaring
Ik kan het weten hoe het voelt om je buik na een keizersnede in de spiegel te zien. Niet echt een mooi plaatje. Bij mij leek het alsof het nooit meer goed zou komen. Zo had ik aan beide zijdes een behoorlijke bobbel zitten. Ik was hier best ongerust over en heb dan ook zelfs een afspraak gemaakt met de gynaecoloog om te checken of dit wel de bedoeling is. Ze stelde me gerust, dit zou vanzelf verdwijnen. En gelukkig, it did! Onderhand is het 14,5 maand geleden en kan ik weer met een gerust hart in de spiegel kijken.

Graag deel ik een aantal tips die jou wellicht ook kunnen helpen!

Prioriteit
Zolang je geen Doutzen Kroes bent is het niet nodig om er een race van te maken om zo snel mogelijk weer in shape te zijn na je bevalling. Ik heb dit idee ook snel laten varen, ondanks al mijn kennis over bewegen en voeding. Aandacht voor mijn kleintje en het wennen aan het moederschap zijn echt belangrijker dan hoe je buik er bij ‘’hangt’’.
Hiermee bedoel ik niet dat je je zelf hoeft te verwaarlozen maar je prioriteiten, als alle eerst moet bijstellen.
Voordat ik me weer goed en lekker in mijn vel begon te voelen was ik echt 9 maanden verder. Het duurde negen maanden om je buik te transformeren en uit te strekken, dus het is niet gek dat het ook een tijd duurt voordat je weer je oude lichaam terug hebt. Pas na 12 maanden kon ik zeggen dat ik weer net zo fit was als voor de zwangerschap en ook het postuur weer had als daarvoor. Alleen met een tijger streepje extra 😉

Sporten
Een keizersnede is toch echt een serieuze operatie. De buikwand wordt opengemaakt en gaat door diverse lagen. De hechting is dus ook op verschillende lagen huid en spierweefsel. Het herstel gaat hierdoor wat langzamer. Ondanks dat de buitenlaag sneller heelt, moet het weefsel aan de binnenkant van de buikwand ook helen. Bewegen kan de eerste tijd vervelend aanvoelen. Direct sporten zit er voor vrouwen, dat zojuist een keizersnede heeft gehad niet in. Het opnieuw strakker krijgen van je buik na de keizersnede heeft meer tijd nodig dan bij een natuurlijke bevalling. Aanbevolen is pas te gaan sporten na ruim 6/8 weken en dit ook echt rustig op te bouwen.

Bewegen
Sporten hoeft niet, bewegen wel. Hier hoef je ook niet zolang mee te wachten en kan je al eerder rustig uitbouwen. Wandelen is de beweging die je nodig hebt. Neem de kleine mee en wandel door parkjes. Frisse lucht is goed voor jou en de baby. Tevens is dit erg goed tegen het stresshormoon.

Geduld
Geduld is het antwoord. En nee, ook ik heb niet altijd zoveel geduld. Toch is het verstandig om de eerste maanden het echt rustig aan te doen. Als ik uit mijn eigen ervaring spreek denk ik dat ik dit lichamelijk het zwaarste ooit vond. Kon ik voorheen met gemak een squat maken met 85 kilo kon ik dit na de keizersnede niet eens met alleen een gewichtsstang. Het behoeft dan ook echt wat doorzettingsvermogen om weer op je oude nieuwe te komen of überhaupt gewoon weer fit te zijn. Als ik dit wellicht beter had ingeschat, had deze periode wat makkelijker geweest voor mij in plaats van continu teleurgesteld te zijn in mijn eigen lijf.

Voeding
Vergis je niet, een menselijk lichaam zit ingewikkelder in elkaar dan een boeing 737. Je lichaam heeft dan ook overal over nagedacht. Zo ook over extra lichaamsvet dat ervoor zorgt dat je genoeg reserves hebt voor de periode na de bevalling. Namelijk de borstvoedingsperiode.

Ik heb eerder een blog geschreven over borstvoeding en afvallen, je leest hier alle tips over hoe je dit het beste kan aanpakken. Maar ook hier geld weer, je bent net moeder.. Laat het diëten nog maar even wachten en zorg voor goede en voldoende voeding. Dit zorgt namelijk voor een goed en sneller herstel. Een gezond en goed gevoed lichaam zorgt er ook voor dat je bijvoorbeeld de borstvoeding veel beter ‘’trekt’’. Dit kan de eerste 3 maanden soms best pittig zijn.

Conclusie
Heb vooral geduld en wees aardig voor jezelf. Zorg goed voor jezelf en kies voor de juiste voeding. Hoewel je genen en je fitnessniveau (voor de baby) een rol spelen, moeten sommige vrouwen accepteren dat er kans is dat je niet helemaal je zelfde lijf terugkrijgt.
Goede begeleiding hierin kan essentieel zijn.
Mocht je op zoek zijn naar de perfecte coaching kan je altijd vrijblijvend een gratis intake gesprek met ons plannen, dit doe je door dit formulier in te vullen!

  • Deel dit artikel:

Een strakke buik na een keizersnede?

Ik weet nog goed dat ik zelf hoogzwanger bij een vriendin in het ziekenhuis op bezoek ging, die een aantal uur daarvoor net het leven had geschonken aan een dochter. Het eerste wat ze zei was: ‘’pfff wees blij dat je een keizersnede hebt straks’’.

Een veel gehoorde misopvatting als je het mij vraagt. De ene bevallig hoeft niet pijnlijker te zijn dan de ander en elke bevalling verschilt per vrouw. Toch is een keizersnede een serieuze operatie wat het herstellen van een bevalling bemoeilijkt.Normaliter is het advies na een zware buikoperatie om zoveel mogelijk rust te nemen. Deze vlieger gaat helaas niet op voor een kersverse mama die slapeloze nachten tegemoet gaat en continu klaar moet staan voor haar pas geboren baby.

Mijn ervaring
Ik kan het weten hoe het voelt om je buik na een keizersnede in de spiegel te zien. Niet echt een mooi plaatje. Bij mij leek het alsof het nooit meer goed zou komen. Zo had ik aan beide zijdes een behoorlijke bobbel zitten. Ik was hier best ongerust over en heb dan ook zelfs een afspraak gemaakt met de gynaecoloog om te checken of dit wel de bedoeling is. Ze stelde me gerust, dit zou vanzelf verdwijnen. En gelukkig, it did! Onderhand is het 14,5 maand geleden en kan ik weer met een gerust hart in de spiegel kijken.

Graag deel ik een aantal tips die jou wellicht ook kunnen helpen!

Prioriteit
Zolang je geen Doutzen Kroes bent is het niet nodig om er een race van te maken om zo snel mogelijk weer in shape te zijn na je bevalling. Ik heb dit idee ook snel laten varen, ondanks al mijn kennis over bewegen en voeding. Aandacht voor mijn kleintje en het wennen aan het moederschap zijn echt belangrijker dan hoe je buik er bij ‘’hangt’’.
Hiermee bedoel ik niet dat je je zelf hoeft te verwaarlozen maar je prioriteiten, als alle eerst moet bijstellen.
Voordat ik me weer goed en lekker in mijn vel begon te voelen was ik echt 9 maanden verder. Het duurde negen maanden om je buik te transformeren en uit te strekken, dus het is niet gek dat het ook een tijd duurt voordat je weer je oude lichaam terug hebt. Pas na 12 maanden kon ik zeggen dat ik weer net zo fit was als voor de zwangerschap en ook het postuur weer had als daarvoor. Alleen met een tijger streepje extra 😉

Sporten
Een keizersnede is toch echt een serieuze operatie. De buikwand wordt opengemaakt en gaat door diverse lagen. De hechting is dus ook op verschillende lagen huid en spierweefsel. Het herstel gaat hierdoor wat langzamer. Ondanks dat de buitenlaag sneller heelt, moet het weefsel aan de binnenkant van de buikwand ook helen. Bewegen kan de eerste tijd vervelend aanvoelen. Direct sporten zit er voor vrouwen, dat zojuist een keizersnede heeft gehad niet in. Het opnieuw strakker krijgen van je buik na de keizersnede heeft meer tijd nodig dan bij een natuurlijke bevalling. Aanbevolen is pas te gaan sporten na ruim 6/8 weken en dit ook echt rustig op te bouwen.

Bewegen
Sporten hoeft niet, bewegen wel. Hier hoef je ook niet zolang mee te wachten en kan je al eerder rustig uitbouwen. Wandelen is de beweging die je nodig hebt. Neem de kleine mee en wandel door parkjes. Frisse lucht is goed voor jou en de baby. Tevens is dit erg goed tegen het stresshormoon.

Geduld
Geduld is het antwoord. En nee, ook ik heb niet altijd zoveel geduld. Toch is het verstandig om de eerste maanden het echt rustig aan te doen. Als ik uit mijn eigen ervaring spreek denk ik dat ik dit lichamelijk het zwaarste ooit vond. Kon ik voorheen met gemak een squat maken met 85 kilo kon ik dit na de keizersnede niet eens met alleen een gewichtsstang. Het behoeft dan ook echt wat doorzettingsvermogen om weer op je oude nieuwe te komen of überhaupt gewoon weer fit te zijn. Als ik dit wellicht beter had ingeschat, had deze periode wat makkelijker geweest voor mij in plaats van continu teleurgesteld te zijn in mijn eigen lijf.

Voeding
Vergis je niet, een menselijk lichaam zit ingewikkelder in elkaar dan een boeing 737. Je lichaam heeft dan ook overal over nagedacht. Zo ook over extra lichaamsvet dat ervoor zorgt dat je genoeg reserves hebt voor de periode na de bevalling. Namelijk de borstvoedingsperiode.

Ik heb eerder een blog geschreven over borstvoeding en afvallen, je leest hier alle tips over hoe je dit het beste kan aanpakken. Maar ook hier geld weer, je bent net moeder.. Laat het diëten nog maar even wachten en zorg voor goede en voldoende voeding. Dit zorgt namelijk voor een goed en sneller herstel. Een gezond en goed gevoed lichaam zorgt er ook voor dat je bijvoorbeeld de borstvoeding veel beter ‘’trekt’’. Dit kan de eerste 3 maanden soms best pittig zijn.

Conclusie
Heb vooral geduld en wees aardig voor jezelf. Zorg goed voor jezelf en kies voor de juiste voeding. Hoewel je genen en je fitnessniveau (voor de baby) een rol spelen, moeten sommige vrouwen accepteren dat er kans is dat je niet helemaal je zelfde lijf terugkrijgt.
Goede begeleiding hierin kan essentieel zijn.
Mocht je op zoek zijn naar de perfecte coaching kan je altijd vrijblijvend een gratis intake gesprek met ons plannen, dit doe je door dit formulier in te vullen!

  • Deel dit recept:

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op