×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Blog

Slaap jij voldoende?

Naast gezonde voeding is voldoende slaap onwijs belangrijk, het kan zelfs helpen bij afvallen! Niets is zo lekker dan slapen toch? Je kent dat wel, goede voornemens om op tijd naar bed te gaan omdat je nu wél eens fit wilt wakker worden. Maar toch loopt het altijd uit omdat je nog een boek wilt lezen, een serie wilt afkijken of omdat je nog te lang aan het kletsen bent via WhatsApp. De volgende ochtend heb je spijt dat je het weer zo laat hebt laten worden zodra de wekker gaat. Buiten het feit dat op tijd slapen er voor zorgt dat je “s ochtends makkelijker uit je bed komt, is slaap ook belangrijk voor meer dingen.

Slaap houdt je hart gezond, vermindert ontstekingen, maakt u alerter en ondersteund uw geheugen. Maar een van de belangrijkste voordelen die een goede nachtrust met zich meebrengt is het verminderen van spanning en stress. Spanning en stress laten vaak op meerdere aspecten van onze levens hun sporen na. Denk aan humeur overdag, maar ook dat het gewichtsverlies kan tegengaan.

Stress
Als je niet genoeg slaapt, komt je lichaam in een bepaalde mate van spanning. Lichaamsfuncties krijgen een onwijze schop onder hun kont wat de productie van spanningshormonen veroorzaakt. Denk hierbij weer aan een verhoogde kans op hartaanvallen en beroertes. Uiteindelijk kom je in een vicieuze cirkel terecht, omdat de spanningshormonen er ook weer voor zorgen dat je slechter in slaap komt de volgende nacht. Zit je al in deze vicieuze cirkel?

Een aantal tips:
– Ga werken aan een regelmatig slaappatroon, dat klinkt nu natuurlijk erg makkelijk, maar er is een patroon die doorbroken moet worden. Ga op vaste tijdstippen naar bed, zodat je interne klok een vaste routine krijgt. Dit geeft je lichaam meer rust. Het weekend staat vaak vol met feestjes, bezoekjes en andere bezigheden die je vaste tijdstippen in de war brengen. Dit is niet erg als je de rest van de week weer op tijd naar bed gaat!

– Degene die je waarschijnlijk al vaak hebt gehoord: géén TV en telefoon voor het slapengaan! Zolang je naar een scherm blijft kijken blijven je hersenen actief omdat ze informatie willen verwerken.

– Focus op je ademhaling: Als je nog te druk bent in je hoofd om te gaan slapen, stel je dan compleet in op je ademhaling. Adem rustig in en uit. Uiteindelijk zul je rustiger worden en dan worden het aantal schaapjes die over de hekjes springen een stuk minder.

– Drink geen alcohol als slaapmutsje: Oke, bij een feestje is dat soms niet te vermijden, maar beperk het alcoholgebruik over het algemeen voor het slapengaan. Je valt misschien wel lekker in slaap, maar na een paar uur kun je hier weer van wakker worden.

– Drink geen koffie s’ avonds: vrij logisch; koffie bevat cafeïne wat ervoor zorgt dat je moeilijker in slaap valt. Wel kan dit per persoon verschillen.

– Neem een bad voor het slapengaan

– Zorg voor een goede donkere kamer: een natuurlijk middel om je slaap te verbeteren en eventuele slaapstoornissen aan te pakken is melatonine. Dat is een hormoon dat van nature dor je lichaam wordt aangemaakt onder invloed van duisternis en dat in de loop van de nacht wordt vrijgegeven. Des te ouder je wordt, des te minder deze aanmaak wordt.

– Slaap op een goed matras: ook al loop je niet krom na het opstaan, dit betekend niet dat je een goed matras hebt. Een matras gaat ongeveer 10 jaar mee, zorg dat je een goede koopt. Heb je een ouder matras? Gooi gewoon weg. Oja: kussens zijn ook belangrijk!

– Slaap niet in oude, lang rondhangende lucht: zorg voor frisse lucht in je slaapkamer! Zet overdag je raam op een kier, zodat de kamer kan luchten voordat je “s avonds gaat slapen. De ideale slaapkamertemperatuur is 18 graden. Zorg daarnaast er dus ook voor dat je niet je kachel aan laat staan “s nachts.

Slaap kan helpen bij gewichtsverlies
Een extra uur slaap per nacht zou er voor moeten kunnen zorgen dat je een zeven kilo per jaar afvalt. (wie weet extra naast alle andere moeite die je al doet om die extra kilo’s te verminderen.Uit onderzoek blijkt dat mensen die minder dan 7 uur per nacht slapen een grotere kans hebben op overgewicht. Dit bekent natuurlijk niet dat iedereen met “overgewicht”, of net die paar kilootjes extra meteen non-stop moeten gaan slapen en ziek thuis moeten blijven van werk. Men denkt dat dit komt doordat slaapgebrek de eetlust beïnvloedt. De hormonen gehlin en leptin (belangrijk voor de eetlust), blijken te worden onderbroken wanneer je niet genoeg slaapt. Dus als je niet alleen gezonder wilt eten om je beter te voelen, zorg dat ook voor een goede nachtrust!

Met onze succesfactor herstel creëer je balans tussen inspanning en ontspanning. Door de drukke maatschappij worden we gedwongen bijna 24/7 paraat te zijn. Wil je écht succes met je nieuwe levensstijl dan is rust een vereiste. Zonder rust geen vooruitgang. Je coach geeft je instructies en leert je hoe je het beste herstelt.

Schrijf je in via onze website en start direct met jouw plan.

Twijfel je nog en wil je vrijblijvend meer informatie ontvangen over welk plan het beste bij jou past? Stuur dan gerust een berichtje of een e-mail.

 

afvallen door meer slapen
  • Deel dit artikel:

Slaap jij voldoende?

Naast gezonde voeding is voldoende slaap onwijs belangrijk, het kan zelfs helpen bij afvallen! Niets is zo lekker dan slapen toch? Je kent dat wel, goede voornemens om op tijd naar bed te gaan omdat je nu wél eens fit wilt wakker worden. Maar toch loopt het altijd uit omdat je nog een boek wilt lezen, een serie wilt afkijken of omdat je nog te lang aan het kletsen bent via WhatsApp. De volgende ochtend heb je spijt dat je het weer zo laat hebt laten worden zodra de wekker gaat. Buiten het feit dat op tijd slapen er voor zorgt dat je “s ochtends makkelijker uit je bed komt, is slaap ook belangrijk voor meer dingen.

Slaap houdt je hart gezond, vermindert ontstekingen, maakt u alerter en ondersteund uw geheugen. Maar een van de belangrijkste voordelen die een goede nachtrust met zich meebrengt is het verminderen van spanning en stress. Spanning en stress laten vaak op meerdere aspecten van onze levens hun sporen na. Denk aan humeur overdag, maar ook dat het gewichtsverlies kan tegengaan.

Stress
Als je niet genoeg slaapt, komt je lichaam in een bepaalde mate van spanning. Lichaamsfuncties krijgen een onwijze schop onder hun kont wat de productie van spanningshormonen veroorzaakt. Denk hierbij weer aan een verhoogde kans op hartaanvallen en beroertes. Uiteindelijk kom je in een vicieuze cirkel terecht, omdat de spanningshormonen er ook weer voor zorgen dat je slechter in slaap komt de volgende nacht. Zit je al in deze vicieuze cirkel?

Een aantal tips:
– Ga werken aan een regelmatig slaappatroon, dat klinkt nu natuurlijk erg makkelijk, maar er is een patroon die doorbroken moet worden. Ga op vaste tijdstippen naar bed, zodat je interne klok een vaste routine krijgt. Dit geeft je lichaam meer rust. Het weekend staat vaak vol met feestjes, bezoekjes en andere bezigheden die je vaste tijdstippen in de war brengen. Dit is niet erg als je de rest van de week weer op tijd naar bed gaat!

– Degene die je waarschijnlijk al vaak hebt gehoord: géén TV en telefoon voor het slapengaan! Zolang je naar een scherm blijft kijken blijven je hersenen actief omdat ze informatie willen verwerken.

– Focus op je ademhaling: Als je nog te druk bent in je hoofd om te gaan slapen, stel je dan compleet in op je ademhaling. Adem rustig in en uit. Uiteindelijk zul je rustiger worden en dan worden het aantal schaapjes die over de hekjes springen een stuk minder.

– Drink geen alcohol als slaapmutsje: Oke, bij een feestje is dat soms niet te vermijden, maar beperk het alcoholgebruik over het algemeen voor het slapengaan. Je valt misschien wel lekker in slaap, maar na een paar uur kun je hier weer van wakker worden.

– Drink geen koffie s’ avonds: vrij logisch; koffie bevat cafeïne wat ervoor zorgt dat je moeilijker in slaap valt. Wel kan dit per persoon verschillen.

– Neem een bad voor het slapengaan

– Zorg voor een goede donkere kamer: een natuurlijk middel om je slaap te verbeteren en eventuele slaapstoornissen aan te pakken is melatonine. Dat is een hormoon dat van nature dor je lichaam wordt aangemaakt onder invloed van duisternis en dat in de loop van de nacht wordt vrijgegeven. Des te ouder je wordt, des te minder deze aanmaak wordt.

– Slaap op een goed matras: ook al loop je niet krom na het opstaan, dit betekend niet dat je een goed matras hebt. Een matras gaat ongeveer 10 jaar mee, zorg dat je een goede koopt. Heb je een ouder matras? Gooi gewoon weg. Oja: kussens zijn ook belangrijk!

– Slaap niet in oude, lang rondhangende lucht: zorg voor frisse lucht in je slaapkamer! Zet overdag je raam op een kier, zodat de kamer kan luchten voordat je “s avonds gaat slapen. De ideale slaapkamertemperatuur is 18 graden. Zorg daarnaast er dus ook voor dat je niet je kachel aan laat staan “s nachts.

Slaap kan helpen bij gewichtsverlies
Een extra uur slaap per nacht zou er voor moeten kunnen zorgen dat je een zeven kilo per jaar afvalt. (wie weet extra naast alle andere moeite die je al doet om die extra kilo’s te verminderen.Uit onderzoek blijkt dat mensen die minder dan 7 uur per nacht slapen een grotere kans hebben op overgewicht. Dit bekent natuurlijk niet dat iedereen met “overgewicht”, of net die paar kilootjes extra meteen non-stop moeten gaan slapen en ziek thuis moeten blijven van werk. Men denkt dat dit komt doordat slaapgebrek de eetlust beïnvloedt. De hormonen gehlin en leptin (belangrijk voor de eetlust), blijken te worden onderbroken wanneer je niet genoeg slaapt. Dus als je niet alleen gezonder wilt eten om je beter te voelen, zorg dat ook voor een goede nachtrust!

Met onze succesfactor herstel creëer je balans tussen inspanning en ontspanning. Door de drukke maatschappij worden we gedwongen bijna 24/7 paraat te zijn. Wil je écht succes met je nieuwe levensstijl dan is rust een vereiste. Zonder rust geen vooruitgang. Je coach geeft je instructies en leert je hoe je het beste herstelt.

Schrijf je in via onze website en start direct met jouw plan.

Twijfel je nog en wil je vrijblijvend meer informatie ontvangen over welk plan het beste bij jou past? Stuur dan gerust een berichtje of een e-mail.

 

afvallen door meer slapen
  • Deel dit artikel:

Slaap jij voldoende?

Naast gezonde voeding is voldoende slaap onwijs belangrijk, het kan zelfs helpen bij afvallen! Niets is zo lekker dan slapen toch? Je kent dat wel, goede voornemens om op tijd naar bed te gaan omdat je nu wél eens fit wilt wakker worden. Maar toch loopt het altijd uit omdat je nog een boek wilt lezen, een serie wilt afkijken of omdat je nog te lang aan het kletsen bent via WhatsApp. De volgende ochtend heb je spijt dat je het weer zo laat hebt laten worden zodra de wekker gaat. Buiten het feit dat op tijd slapen er voor zorgt dat je “s ochtends makkelijker uit je bed komt, is slaap ook belangrijk voor meer dingen.

Slaap houdt je hart gezond, vermindert ontstekingen, maakt u alerter en ondersteund uw geheugen. Maar een van de belangrijkste voordelen die een goede nachtrust met zich meebrengt is het verminderen van spanning en stress. Spanning en stress laten vaak op meerdere aspecten van onze levens hun sporen na. Denk aan humeur overdag, maar ook dat het gewichtsverlies kan tegengaan.

Stress
Als je niet genoeg slaapt, komt je lichaam in een bepaalde mate van spanning. Lichaamsfuncties krijgen een onwijze schop onder hun kont wat de productie van spanningshormonen veroorzaakt. Denk hierbij weer aan een verhoogde kans op hartaanvallen en beroertes. Uiteindelijk kom je in een vicieuze cirkel terecht, omdat de spanningshormonen er ook weer voor zorgen dat je slechter in slaap komt de volgende nacht. Zit je al in deze vicieuze cirkel?

Een aantal tips:
– Ga werken aan een regelmatig slaappatroon, dat klinkt nu natuurlijk erg makkelijk, maar er is een patroon die doorbroken moet worden. Ga op vaste tijdstippen naar bed, zodat je interne klok een vaste routine krijgt. Dit geeft je lichaam meer rust. Het weekend staat vaak vol met feestjes, bezoekjes en andere bezigheden die je vaste tijdstippen in de war brengen. Dit is niet erg als je de rest van de week weer op tijd naar bed gaat!

– Degene die je waarschijnlijk al vaak hebt gehoord: géén TV en telefoon voor het slapengaan! Zolang je naar een scherm blijft kijken blijven je hersenen actief omdat ze informatie willen verwerken.

– Focus op je ademhaling: Als je nog te druk bent in je hoofd om te gaan slapen, stel je dan compleet in op je ademhaling. Adem rustig in en uit. Uiteindelijk zul je rustiger worden en dan worden het aantal schaapjes die over de hekjes springen een stuk minder.

– Drink geen alcohol als slaapmutsje: Oke, bij een feestje is dat soms niet te vermijden, maar beperk het alcoholgebruik over het algemeen voor het slapengaan. Je valt misschien wel lekker in slaap, maar na een paar uur kun je hier weer van wakker worden.

– Drink geen koffie s’ avonds: vrij logisch; koffie bevat cafeïne wat ervoor zorgt dat je moeilijker in slaap valt. Wel kan dit per persoon verschillen.

– Neem een bad voor het slapengaan

– Zorg voor een goede donkere kamer: een natuurlijk middel om je slaap te verbeteren en eventuele slaapstoornissen aan te pakken is melatonine. Dat is een hormoon dat van nature dor je lichaam wordt aangemaakt onder invloed van duisternis en dat in de loop van de nacht wordt vrijgegeven. Des te ouder je wordt, des te minder deze aanmaak wordt.

– Slaap op een goed matras: ook al loop je niet krom na het opstaan, dit betekend niet dat je een goed matras hebt. Een matras gaat ongeveer 10 jaar mee, zorg dat je een goede koopt. Heb je een ouder matras? Gooi gewoon weg. Oja: kussens zijn ook belangrijk!

– Slaap niet in oude, lang rondhangende lucht: zorg voor frisse lucht in je slaapkamer! Zet overdag je raam op een kier, zodat de kamer kan luchten voordat je “s avonds gaat slapen. De ideale slaapkamertemperatuur is 18 graden. Zorg daarnaast er dus ook voor dat je niet je kachel aan laat staan “s nachts.

Slaap kan helpen bij gewichtsverlies
Een extra uur slaap per nacht zou er voor moeten kunnen zorgen dat je een zeven kilo per jaar afvalt. (wie weet extra naast alle andere moeite die je al doet om die extra kilo’s te verminderen.Uit onderzoek blijkt dat mensen die minder dan 7 uur per nacht slapen een grotere kans hebben op overgewicht. Dit bekent natuurlijk niet dat iedereen met “overgewicht”, of net die paar kilootjes extra meteen non-stop moeten gaan slapen en ziek thuis moeten blijven van werk. Men denkt dat dit komt doordat slaapgebrek de eetlust beïnvloedt. De hormonen gehlin en leptin (belangrijk voor de eetlust), blijken te worden onderbroken wanneer je niet genoeg slaapt. Dus als je niet alleen gezonder wilt eten om je beter te voelen, zorg dat ook voor een goede nachtrust!

Met onze succesfactor herstel creëer je balans tussen inspanning en ontspanning. Door de drukke maatschappij worden we gedwongen bijna 24/7 paraat te zijn. Wil je écht succes met je nieuwe levensstijl dan is rust een vereiste. Zonder rust geen vooruitgang. Je coach geeft je instructies en leert je hoe je het beste herstelt.

Schrijf je in via onze website en start direct met jouw plan.

Twijfel je nog en wil je vrijblijvend meer informatie ontvangen over welk plan het beste bij jou past? Stuur dan gerust een berichtje of een e-mail.

 

  • Deel dit recept:

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op
Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.