×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Overtollige huid na het afvallen voorkomen

Afvallen is één ding, maar als dat uiteindelijk is gelukt, wil je wel een strak lijf en een strak vel. Dit moet je doen om dat voor elkaar te krijgen.

Geen extreme afvalmethoden!
Als je een strakke huid wilt krijgen en behouden, dan moet je daar al rekening mee houden voor je begint met afvallen. Als je te snel afvalt dan heb je een grote kans dat je huid dat niet kan bijhouden en slap wordt. Het is dus heel belangrijk dat je met beleid afvalt en geen extreme crash diëten volgt. Wij raden aan om niet meer dan een kilo per week af te vallen. Val je meer af in een week dan is de kans groot dat het niet alleen vetmassa is en je ook andere belangrijke massa’s in je lichaam afbreekt. Tevens heeft je huid dan alle tijd om mee te ‘veren’.

Geen rare diëten
Kies geen rare diëten waarbij je geen koolhydraten mag of alleen maar vetten of iets anders. Dit hou je nooit lang vol en bovendien krijgt je lichaam tijdens zo’n dieet te weinig voedingsstoffen binnen wat ook nadelig is voor je huid. De enige manier om blijvend op gewicht en in vorm te blijven is door een levensstijl aan te leren met goede eetgewoonten en voldoende beweging.Voorkom het Jojo effect. Als je vaak afvalt en weer aankomt dat kan je huid de elasticiteit verliezen en slap worden. Probeer dus een realistisch gewicht te krijgen en te behouden.

Je leeftijd
Hoe ouder je bent, hoe minder elastisch je huid wordt. Een oudere huid wordt sowieso al slapper, dus de kans dat je huid uitgezakt blijft na het afvallen is aanzienlijk groter. Probeer dus zo jong mogelijk om op gewicht te komen en te blijven. Stel het niet onnodig uit. Vanaf 23/25 jarige leeftijd verliest de huid zijn elasticiteit. Niet getreurd als je ouder bent dan 25, met deze tips zien we vaak zat dat een huid toch redelijk tot helemaal weer strak trekt.

Scrub je huid
Scrub die delen van je huid waarvan je vindt dat ze minder strak zijn één keer in de week. Vooral een scrub die zeezout bevat kan je huid veel goed doen. Scrubben bevordert de doorbloeding van de huid waardoor deze fris en strak wordt. Dit geld alleen als je het probleem ook aanpakt van binnenuit door middel van een juist voedingspatroon. Anders loop je achter de feiten aan.
Masseer met berkenolie. Berkenolie, eventueel gemengd met amandelolie is één van de weinige middeltjes waarvan is aangetoond dat het helpt bij de huidstofwisseling en het de stevigheid van de huid bevordert.

Drink voldoende
Voor het soepel houden van je huid is voldoende vocht nodig. Zorg dat je lichaam constant voldoende vocht krijgt, bij voorkeur water, water met een scheutje citroensap, kruidenthee of groene thee.

Eiwitrijke voeding

Eet voeding die eiwitten bevat. Eiwitten helpen bij de opbouw van spieren en bevat de juiste voedingsstoffen om je huid soepel en elastisch te houden. Eiwitten vind je in (mager) vlees, vis, zuivel, eieren en noten.

Krachttraining

Kies voor een flink portie krachttraining en niet voor (alleen) cardio. Krachttraining zal helpen om je spieren te versterken waardoor je verbranding sneller verloopt en je de doorbloeding van je huid vergroot. Sterke spieren onder je huid laten je huid er ook beter en strakker uitzien.

Wees Geduldig!
Je huid heeft tijd nodig om zich aan te passen aan je nieuwe vorm. Afhankelijk van hoeveel je bent afgevallen kan het wel tot een half jaar duren tot je huid zich heeft hersteld. Overgewicht krijgen gebeurt je tenslotte ook niet in een week 😉

  • Deel dit artikel:

Overtollige huid na het afvallen voorkomen

Afvallen is één ding, maar als dat uiteindelijk is gelukt, wil je wel een strak lijf en een strak vel. Dit moet je doen om dat voor elkaar te krijgen.

Geen extreme afvalmethoden!
Als je een strakke huid wilt krijgen en behouden, dan moet je daar al rekening mee houden voor je begint met afvallen. Als je te snel afvalt dan heb je een grote kans dat je huid dat niet kan bijhouden en slap wordt. Het is dus heel belangrijk dat je met beleid afvalt en geen extreme crash diëten volgt. Wij raden aan om niet meer dan een kilo per week af te vallen. Val je meer af in een week dan is de kans groot dat het niet alleen vetmassa is en je ook andere belangrijke massa’s in je lichaam afbreekt. Tevens heeft je huid dan alle tijd om mee te ‘veren’.

Geen rare diëten
Kies geen rare diëten waarbij je geen koolhydraten mag of alleen maar vetten of iets anders. Dit hou je nooit lang vol en bovendien krijgt je lichaam tijdens zo’n dieet te weinig voedingsstoffen binnen wat ook nadelig is voor je huid. De enige manier om blijvend op gewicht en in vorm te blijven is door een levensstijl aan te leren met goede eetgewoonten en voldoende beweging.Voorkom het Jojo effect. Als je vaak afvalt en weer aankomt dat kan je huid de elasticiteit verliezen en slap worden. Probeer dus een realistisch gewicht te krijgen en te behouden.

Je leeftijd
Hoe ouder je bent, hoe minder elastisch je huid wordt. Een oudere huid wordt sowieso al slapper, dus de kans dat je huid uitgezakt blijft na het afvallen is aanzienlijk groter. Probeer dus zo jong mogelijk om op gewicht te komen en te blijven. Stel het niet onnodig uit. Vanaf 23/25 jarige leeftijd verliest de huid zijn elasticiteit. Niet getreurd als je ouder bent dan 25, met deze tips zien we vaak zat dat een huid toch redelijk tot helemaal weer strak trekt.

Scrub je huid
Scrub die delen van je huid waarvan je vindt dat ze minder strak zijn één keer in de week. Vooral een scrub die zeezout bevat kan je huid veel goed doen. Scrubben bevordert de doorbloeding van de huid waardoor deze fris en strak wordt. Dit geld alleen als je het probleem ook aanpakt van binnenuit door middel van een juist voedingspatroon. Anders loop je achter de feiten aan.
Masseer met berkenolie. Berkenolie, eventueel gemengd met amandelolie is één van de weinige middeltjes waarvan is aangetoond dat het helpt bij de huidstofwisseling en het de stevigheid van de huid bevordert.

Drink voldoende
Voor het soepel houden van je huid is voldoende vocht nodig. Zorg dat je lichaam constant voldoende vocht krijgt, bij voorkeur water, water met een scheutje citroensap, kruidenthee of groene thee.

Eiwitrijke voeding

Eet voeding die eiwitten bevat. Eiwitten helpen bij de opbouw van spieren en bevat de juiste voedingsstoffen om je huid soepel en elastisch te houden. Eiwitten vind je in (mager) vlees, vis, zuivel, eieren en noten.

Krachttraining

Kies voor een flink portie krachttraining en niet voor (alleen) cardio. Krachttraining zal helpen om je spieren te versterken waardoor je verbranding sneller verloopt en je de doorbloeding van je huid vergroot. Sterke spieren onder je huid laten je huid er ook beter en strakker uitzien.

Wees Geduldig!
Je huid heeft tijd nodig om zich aan te passen aan je nieuwe vorm. Afhankelijk van hoeveel je bent afgevallen kan het wel tot een half jaar duren tot je huid zich heeft hersteld. Overgewicht krijgen gebeurt je tenslotte ook niet in een week 😉

  • Deel dit artikel:

Overtollige huid na het afvallen voorkomen

Afvallen is één ding, maar als dat uiteindelijk is gelukt, wil je wel een strak lijf en een strak vel. Dit moet je doen om dat voor elkaar te krijgen.

Geen extreme afvalmethoden!
Als je een strakke huid wilt krijgen en behouden, dan moet je daar al rekening mee houden voor je begint met afvallen. Als je te snel afvalt dan heb je een grote kans dat je huid dat niet kan bijhouden en slap wordt. Het is dus heel belangrijk dat je met beleid afvalt en geen extreme crash diëten volgt. Wij raden aan om niet meer dan een kilo per week af te vallen. Val je meer af in een week dan is de kans groot dat het niet alleen vetmassa is en je ook andere belangrijke massa’s in je lichaam afbreekt. Tevens heeft je huid dan alle tijd om mee te ‘veren’.

Geen rare diëten
Kies geen rare diëten waarbij je geen koolhydraten mag of alleen maar vetten of iets anders. Dit hou je nooit lang vol en bovendien krijgt je lichaam tijdens zo’n dieet te weinig voedingsstoffen binnen wat ook nadelig is voor je huid. De enige manier om blijvend op gewicht en in vorm te blijven is door een levensstijl aan te leren met goede eetgewoonten en voldoende beweging.Voorkom het Jojo effect. Als je vaak afvalt en weer aankomt dat kan je huid de elasticiteit verliezen en slap worden. Probeer dus een realistisch gewicht te krijgen en te behouden.

Je leeftijd
Hoe ouder je bent, hoe minder elastisch je huid wordt. Een oudere huid wordt sowieso al slapper, dus de kans dat je huid uitgezakt blijft na het afvallen is aanzienlijk groter. Probeer dus zo jong mogelijk om op gewicht te komen en te blijven. Stel het niet onnodig uit. Vanaf 23/25 jarige leeftijd verliest de huid zijn elasticiteit. Niet getreurd als je ouder bent dan 25, met deze tips zien we vaak zat dat een huid toch redelijk tot helemaal weer strak trekt.

Scrub je huid
Scrub die delen van je huid waarvan je vindt dat ze minder strak zijn één keer in de week. Vooral een scrub die zeezout bevat kan je huid veel goed doen. Scrubben bevordert de doorbloeding van de huid waardoor deze fris en strak wordt. Dit geld alleen als je het probleem ook aanpakt van binnenuit door middel van een juist voedingspatroon. Anders loop je achter de feiten aan.
Masseer met berkenolie. Berkenolie, eventueel gemengd met amandelolie is één van de weinige middeltjes waarvan is aangetoond dat het helpt bij de huidstofwisseling en het de stevigheid van de huid bevordert.

Drink voldoende
Voor het soepel houden van je huid is voldoende vocht nodig. Zorg dat je lichaam constant voldoende vocht krijgt, bij voorkeur water, water met een scheutje citroensap, kruidenthee of groene thee.

Eiwitrijke voeding

Eet voeding die eiwitten bevat. Eiwitten helpen bij de opbouw van spieren en bevat de juiste voedingsstoffen om je huid soepel en elastisch te houden. Eiwitten vind je in (mager) vlees, vis, zuivel, eieren en noten.

Krachttraining

Kies voor een flink portie krachttraining en niet voor (alleen) cardio. Krachttraining zal helpen om je spieren te versterken waardoor je verbranding sneller verloopt en je de doorbloeding van je huid vergroot. Sterke spieren onder je huid laten je huid er ook beter en strakker uitzien.

Wees Geduldig!
Je huid heeft tijd nodig om zich aan te passen aan je nieuwe vorm. Afhankelijk van hoeveel je bent afgevallen kan het wel tot een half jaar duren tot je huid zich heeft hersteld. Overgewicht krijgen gebeurt je tenslotte ook niet in een week 😉

  • Deel dit recept:

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.