×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Mueslireep kiezen

Je hebt honger en helaas geen eten bij de hand, maar je wilt tussendoor even snel iets eten. Als je onderin je tas kijkt zie je nog zo’n lekkere mueslireep. Top! Daar had je nou echt zin in. Maar is deze mueslireep wel gezond? Let bij het kopen van mueslirepen goed op deze punten.

Suiker
We begrijpen dat suiker slecht te vermijden is want het zit bijna overal in. Maar wel kan je letten op de toegevoegde suikers. In veel mueslirepen zitten toegevoegde suikers namelijk honing, glucosesiroop, zoetstoffen of bijvoorbeeld stroop. Dit zijn allemaal suikers die toegevoegd zijn aan de mueslireep en niet gezond zijn. Let vooral op wat de eerste ingrediënten zijn op het ingrediëntenlabel aangezien de reep hier het meeste van bevat.

Hoeveelheid ingrediënten
Less is more! Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat er echt geen 50 ingrediënten op het ingrediëntenlabel moeten staan. Een mueslireep met rozijn, noten, honing en granen is perfect, maar als hier dan ook glucosesiroop, dextrose, kleurstoffen, aroma, zoetstoffen etc. aan wordt toegevoegd is dit al minder gezond. Allemaal suikers en toegevoegde troep waar niemand wat aan heeft. Zo min mogelijk is het beste en dit doet veel meer voor je lichaam!

Peer, appel, kokos en dadel
Genieten dit! Je kijkt naar het schap met mueslirepen en dan zie je daar een quinoa reep met dadels, precies wat je zoekt! Maar bij het bekijken van de ingrediënten zie je tot je verbazing dat er maar 1% dadel in zit en 3% quinoa. Helaas trap ik hier zelf ook nog weleens in. Toch jammer dat je denkt dat je een gezonde reep aan het eten bent, maar er ondertussen van alles wordt toegevoegd in plaats van die quinoa of dadels.

Conclusie
Kijk goed naar het ingrediëntenlabel op de achterkant van de mueslirepen. Gebruik je gezonde verstand en check de calorieën. Te mooi om waar te zijn? Sla deze reep dan over of zoek een ander.

Tip van Kir:
Maak de mueslireep gewoon lekker zelf dan weet je precies wat erin zit! Er zijn genoeg gezonde recepten voor mueslirepen te vinden op onze website, in kookboeken en op het internet. Net zo lekker en je weet precies wat er in zit! En trouwens dit geld niet alleen voor mueslirepen, voor alle repen!

de gezondste mueslireep
  • Deel dit artikel:

Mueslireep kiezen

Je hebt honger en helaas geen eten bij de hand, maar je wilt tussendoor even snel iets eten. Als je onderin je tas kijkt zie je nog zo’n lekkere mueslireep. Top! Daar had je nou echt zin in. Maar is deze mueslireep wel gezond? Let bij het kopen van mueslirepen goed op deze punten.

Suiker
We begrijpen dat suiker slecht te vermijden is want het zit bijna overal in. Maar wel kan je letten op de toegevoegde suikers. In veel mueslirepen zitten toegevoegde suikers namelijk honing, glucosesiroop, zoetstoffen of bijvoorbeeld stroop. Dit zijn allemaal suikers die toegevoegd zijn aan de mueslireep en niet gezond zijn. Let vooral op wat de eerste ingrediënten zijn op het ingrediëntenlabel aangezien de reep hier het meeste van bevat.

Hoeveelheid ingrediënten
Less is more! Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat er echt geen 50 ingrediënten op het ingrediëntenlabel moeten staan. Een mueslireep met rozijn, noten, honing en granen is perfect, maar als hier dan ook glucosesiroop, dextrose, kleurstoffen, aroma, zoetstoffen etc. aan wordt toegevoegd is dit al minder gezond. Allemaal suikers en toegevoegde troep waar niemand wat aan heeft. Zo min mogelijk is het beste en dit doet veel meer voor je lichaam!

Peer, appel, kokos en dadel
Genieten dit! Je kijkt naar het schap met mueslirepen en dan zie je daar een quinoa reep met dadels, precies wat je zoekt! Maar bij het bekijken van de ingrediënten zie je tot je verbazing dat er maar 1% dadel in zit en 3% quinoa. Helaas trap ik hier zelf ook nog weleens in. Toch jammer dat je denkt dat je een gezonde reep aan het eten bent, maar er ondertussen van alles wordt toegevoegd in plaats van die quinoa of dadels.

Conclusie
Kijk goed naar het ingrediëntenlabel op de achterkant van de mueslirepen. Gebruik je gezonde verstand en check de calorieën. Te mooi om waar te zijn? Sla deze reep dan over of zoek een ander.

Tip van Kir:
Maak de mueslireep gewoon lekker zelf dan weet je precies wat erin zit! Er zijn genoeg gezonde recepten voor mueslirepen te vinden op onze website, in kookboeken en op het internet. Net zo lekker en je weet precies wat er in zit! En trouwens dit geld niet alleen voor mueslirepen, voor alle repen!

de gezondste mueslireep
  • Deel dit artikel:

Mueslireep kiezen

Je hebt honger en helaas geen eten bij de hand, maar je wilt tussendoor even snel iets eten. Als je onderin je tas kijkt zie je nog zo’n lekkere mueslireep. Top! Daar had je nou echt zin in. Maar is deze mueslireep wel gezond? Let bij het kopen van mueslirepen goed op deze punten.

Suiker
We begrijpen dat suiker slecht te vermijden is want het zit bijna overal in. Maar wel kan je letten op de toegevoegde suikers. In veel mueslirepen zitten toegevoegde suikers namelijk honing, glucosesiroop, zoetstoffen of bijvoorbeeld stroop. Dit zijn allemaal suikers die toegevoegd zijn aan de mueslireep en niet gezond zijn. Let vooral op wat de eerste ingrediënten zijn op het ingrediëntenlabel aangezien de reep hier het meeste van bevat.

Hoeveelheid ingrediënten
Less is more! Wat ik hiermee bedoel te zeggen is dat er echt geen 50 ingrediënten op het ingrediëntenlabel moeten staan. Een mueslireep met rozijn, noten, honing en granen is perfect, maar als hier dan ook glucosesiroop, dextrose, kleurstoffen, aroma, zoetstoffen etc. aan wordt toegevoegd is dit al minder gezond. Allemaal suikers en toegevoegde troep waar niemand wat aan heeft. Zo min mogelijk is het beste en dit doet veel meer voor je lichaam!

Peer, appel, kokos en dadel
Genieten dit! Je kijkt naar het schap met mueslirepen en dan zie je daar een quinoa reep met dadels, precies wat je zoekt! Maar bij het bekijken van de ingrediënten zie je tot je verbazing dat er maar 1% dadel in zit en 3% quinoa. Helaas trap ik hier zelf ook nog weleens in. Toch jammer dat je denkt dat je een gezonde reep aan het eten bent, maar er ondertussen van alles wordt toegevoegd in plaats van die quinoa of dadels.

Conclusie
Kijk goed naar het ingrediëntenlabel op de achterkant van de mueslirepen. Gebruik je gezonde verstand en check de calorieën. Te mooi om waar te zijn? Sla deze reep dan over of zoek een ander.

Tip van Kir:
Maak de mueslireep gewoon lekker zelf dan weet je precies wat erin zit! Er zijn genoeg gezonde recepten voor mueslirepen te vinden op onze website, in kookboeken en op het internet. Net zo lekker en je weet precies wat er in zit! En trouwens dit geld niet alleen voor mueslirepen, voor alle repen!

  • Deel dit recept: