×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Misleidende reclames

Reclames kunnen misleidend zijn en echt niet alleen jij trapt erin! Als media student kan ik concluderen dat er veel theorieën en technieken zijn om de consument over te halen om het product te kopen. Er zijn namelijk heel veel theorieën die aantonen dat deze manier van reclames werken en dat niet alleen jij en ik hierin trappen, maar vele met ons. Deze producten kunnen te zien zijn op reclames, maar ook kan er sprake zijn van een sluikreclame. Dit zijn bijvoorbeeld de healthy fitgirls die kokoswater drinken in één van hun vlogs/blogs of in een televisieprogramma waar toevallig gegeten of gedronken wordt van een bepaald merk. Ook dit hoeft niet altijd zo healthy te zijn als dat wij denken. Een voorbeeld hiervan is de nieuwe becel boter met kokosolie en amandelolie (guilty). Enthousiast werd ik hierover aangezien ik een kokos lover ben, maar na dat ik het gezonde botertje in huis had gehaald ging ik even bekijken naar de ingrediënten. Wat bleek? 10% kokosolie en 6% amandel. Oftewel er zit precies niets in van deze healthy ingrediënten.

Wat ik eigenlijk tegen je wil zeggen; met voeding is het belangrijk om altijd even te kijken naar het ingrediëntenlabel achterop het ‘o zo gezonde kokos drankje’. Kijk naar de suikers of de vetten die zich in het drankje bevinden. Maar ook naar de hoeveelheid percentage er nou eigenlijk kokos zit in dat gezonde drankje. Houd dus altijd in je achterhoofd dat reclames er niet voor niets zijn. Reclames zijn bedoeld om jou over te halen om het product te kopen, niet omdat het altijd echt zo gezond is.

Tip van kir
Dit wilt uiteraard niet zeggen dat je niets meer mag of kan kopen als je het op een reclame hebt gezien, maar check het ingrediëntenlabel wel even is het enige wat ik je mee wil geven! Geloof niet zomaar een reclame omdat het er gezond uit ziet of omdat healthy food bloggers het eten of drinken.

Succes met boodschappen doen 😉

  • Deel dit artikel:

Misleidende reclames

Reclames kunnen misleidend zijn en echt niet alleen jij trapt erin! Als media student kan ik concluderen dat er veel theorieën en technieken zijn om de consument over te halen om het product te kopen. Er zijn namelijk heel veel theorieën die aantonen dat deze manier van reclames werken en dat niet alleen jij en ik hierin trappen, maar vele met ons. Deze producten kunnen te zien zijn op reclames, maar ook kan er sprake zijn van een sluikreclame. Dit zijn bijvoorbeeld de healthy fitgirls die kokoswater drinken in één van hun vlogs/blogs of in een televisieprogramma waar toevallig gegeten of gedronken wordt van een bepaald merk. Ook dit hoeft niet altijd zo healthy te zijn als dat wij denken. Een voorbeeld hiervan is de nieuwe becel boter met kokosolie en amandelolie (guilty). Enthousiast werd ik hierover aangezien ik een kokos lover ben, maar na dat ik het gezonde botertje in huis had gehaald ging ik even bekijken naar de ingrediënten. Wat bleek? 10% kokosolie en 6% amandel. Oftewel er zit precies niets in van deze healthy ingrediënten.

Wat ik eigenlijk tegen je wil zeggen; met voeding is het belangrijk om altijd even te kijken naar het ingrediëntenlabel achterop het ‘o zo gezonde kokos drankje’. Kijk naar de suikers of de vetten die zich in het drankje bevinden. Maar ook naar de hoeveelheid percentage er nou eigenlijk kokos zit in dat gezonde drankje. Houd dus altijd in je achterhoofd dat reclames er niet voor niets zijn. Reclames zijn bedoeld om jou over te halen om het product te kopen, niet omdat het altijd echt zo gezond is.

Tip van kir
Dit wilt uiteraard niet zeggen dat je niets meer mag of kan kopen als je het op een reclame hebt gezien, maar check het ingrediëntenlabel wel even is het enige wat ik je mee wil geven! Geloof niet zomaar een reclame omdat het er gezond uit ziet of omdat healthy food bloggers het eten of drinken.

Succes met boodschappen doen 😉

  • Deel dit artikel:

Misleidende reclames

Reclames kunnen misleidend zijn en echt niet alleen jij trapt erin! Als media student kan ik concluderen dat er veel theorieën en technieken zijn om de consument over te halen om het product te kopen. Er zijn namelijk heel veel theorieën die aantonen dat deze manier van reclames werken en dat niet alleen jij en ik hierin trappen, maar vele met ons. Deze producten kunnen te zien zijn op reclames, maar ook kan er sprake zijn van een sluikreclame. Dit zijn bijvoorbeeld de healthy fitgirls die kokoswater drinken in één van hun vlogs/blogs of in een televisieprogramma waar toevallig gegeten of gedronken wordt van een bepaald merk. Ook dit hoeft niet altijd zo healthy te zijn als dat wij denken. Een voorbeeld hiervan is de nieuwe becel boter met kokosolie en amandelolie (guilty). Enthousiast werd ik hierover aangezien ik een kokos lover ben, maar na dat ik het gezonde botertje in huis had gehaald ging ik even bekijken naar de ingrediënten. Wat bleek? 10% kokosolie en 6% amandel. Oftewel er zit precies niets in van deze healthy ingrediënten.

Wat ik eigenlijk tegen je wil zeggen; met voeding is het belangrijk om altijd even te kijken naar het ingrediëntenlabel achterop het ‘o zo gezonde kokos drankje’. Kijk naar de suikers of de vetten die zich in het drankje bevinden. Maar ook naar de hoeveelheid percentage er nou eigenlijk kokos zit in dat gezonde drankje. Houd dus altijd in je achterhoofd dat reclames er niet voor niets zijn. Reclames zijn bedoeld om jou over te halen om het product te kopen, niet omdat het altijd echt zo gezond is.

Tip van kir
Dit wilt uiteraard niet zeggen dat je niets meer mag of kan kopen als je het op een reclame hebt gezien, maar check het ingrediëntenlabel wel even is het enige wat ik je mee wil geven! Geloof niet zomaar een reclame omdat het er gezond uit ziet of omdat healthy food bloggers het eten of drinken.

Succes met boodschappen doen 😉

  • Deel dit recept:

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.