×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Contact us

Blog

KOOLHYDRATEN EN SUIKERS MAKEN JE DIK

Wij als mensen houden van eenvoudige verklaringen en simpele oplossingen. Deze twee eigenaardigheden verklaren de populariteit van de meeste dieettrends.

De formule voor zo’n trend dieet is eenvoudig:

  • Vertellen dat het niet jouw schuld is (sympathie en herkenning winnen)
  • Doen als of zij het echte geheim kennen (er is geen geheim)
  • Bepaalde restricties opleggen (die nooit goed onderbouwd zijn)

In verhaalvorm ziet dat er zo uit;
“Het is niet jouw schuld dat je te zwaar en ongezond bent. De mensen die zeggen dat dit komt omdat je te veel teveel voedsel eet en te weinig beweegt hebben het mis. Je bent niet lui en ongedisciplineerd. Je bent het slachtoffer van slechte wetenschap en slechter eten.

Nieuw onderzoek laat zien wat de oorzaak is. –We hebben de boeman (de ene keer suikers de andere keer vet en weer een andere keer brood of zelf gluten). – “Vermijd dit ene ‘ding’ ten koste van alles en de kilo’s zullen wegsmelten. Het geneest je van een bepaalde ziekte en je zult nog lang en gelukkig leven”

Deze, op emoties gebaseerde, tactieken zijn tools welke marketeers ons tien jaar geleden een vetarm dieet verkochten. Om de zoveel tijd draaien ze het om en dan zijn het de koolhydraten die slecht zijn, of een bepaalde stofgoals gluten, maar de essentie in deze boodschappen hetzelfde.

De werkelijkheid

Het klinkt allemaal zo mooi en goed totdat iemand langskomt en wijst op de fouten in de beweringen. Dit zijn vaak de wetenschappers onder ons, die wél kijken naar grootschalige, juiste opgezette onderzoeken en daaruit de juiste conclusies kunnen trekken.

En daaruit blijkt dat het eigenlijk niet uitmaakt of je veel of weinig koolhydraten eet voor je gewichtsverlies. Bijvoorbeeld:

  • Wetenschappers van de Harvard School of Public Health vonden geen verschil in gewichtsverlies tussen mensen die 65, 45 en 35 procent van hun calorieën aten uit koolhydraten gedurende 2 jaar.
  • Wetenschappers van de Stanford School of Medicine vonden geen verschil in gewicht of vetverlies tussen mensen die 50 en 25 procent van hun calorieën uit koolhydraten consumeerden gedurende één jaar.
  • Wetenschappers van de Duke University vonden geen verschil in gewicht of vet verlies tussen mensen die 4 en 43 procent van hun calorieën uit suiker consumeerden gedurende zes weken.
  • Wetenschappers van Queen Margaret University College vonden geen verschil in gewichtsverlies tussen mensen die 5 en 10 procent van hun calorieën uit suiker consumeren gedurende acht weken.

Geen enkel individueel product zal je dikker maken. Alleen een teveel van alles kan dat doen. Als je consequent meer calorieën consumeert dan je verbrandt, zal je aankomen, zelfs als die calorieën afkomstig zijn van het “gezondste” voedsel op aarde.

Kijk rond voor een gemakkelijk bewijs van deze. Hoeveel mensen ken je die overgewicht hebben ondanks hun obsessie voor “schoon eten”? Ook te veel gezonde Avocado’s maken dik.

Oftewel;

Als je consequent minder calorieën binnenkrijgt dan je verbrandt, verlies je gewicht, ongeacht hoeveel koolhydraten of suiker je eet.

 

Bronnen:

Park M. Twinkie diet helps nutrition professor lose 27 pounds. CNN Website. November 8, 2010. Accessed August 15, 2018.

Peterson H. A teacher who lost 56 pounds eating only McDonald’s is starring in a documentary to show kids about ‘healthy’ eating. Business Insider Website. https://www.businessinsider.com/how-to-lose-weight-eating-only-mcdonalds-2015-10. October 13, 2015. Accessed August 15, 2018.’

 

 

 

Vetpercentage buik Health & Co
  • Deel dit artikel:

KOOLHYDRATEN EN SUIKERS MAKEN JE DIK

Wij als mensen houden van eenvoudige verklaringen en simpele oplossingen. Deze twee eigenaardigheden verklaren de populariteit van de meeste dieettrends.

De formule voor zo’n trend dieet is eenvoudig:

  • Vertellen dat het niet jouw schuld is (sympathie en herkenning winnen)
  • Doen als of zij het echte geheim kennen (er is geen geheim)
  • Bepaalde restricties opleggen (die nooit goed onderbouwd zijn)

In verhaalvorm ziet dat er zo uit;
“Het is niet jouw schuld dat je te zwaar en ongezond bent. De mensen die zeggen dat dit komt omdat je te veel teveel voedsel eet en te weinig beweegt hebben het mis. Je bent niet lui en ongedisciplineerd. Je bent het slachtoffer van slechte wetenschap en slechter eten.

Nieuw onderzoek laat zien wat de oorzaak is. –We hebben de boeman (de ene keer suikers de andere keer vet en weer een andere keer brood of zelf gluten). – “Vermijd dit ene ‘ding’ ten koste van alles en de kilo’s zullen wegsmelten. Het geneest je van een bepaalde ziekte en je zult nog lang en gelukkig leven”

Deze, op emoties gebaseerde, tactieken zijn tools welke marketeers ons tien jaar geleden een vetarm dieet verkochten. Om de zoveel tijd draaien ze het om en dan zijn het de koolhydraten die slecht zijn, of een bepaalde stofgoals gluten, maar de essentie in deze boodschappen hetzelfde.

De werkelijkheid

Het klinkt allemaal zo mooi en goed totdat iemand langskomt en wijst op de fouten in de beweringen. Dit zijn vaak de wetenschappers onder ons, die wél kijken naar grootschalige, juiste opgezette onderzoeken en daaruit de juiste conclusies kunnen trekken.

En daaruit blijkt dat het eigenlijk niet uitmaakt of je veel of weinig koolhydraten eet voor je gewichtsverlies. Bijvoorbeeld:

  • Wetenschappers van de Harvard School of Public Health vonden geen verschil in gewichtsverlies tussen mensen die 65, 45 en 35 procent van hun calorieën aten uit koolhydraten gedurende 2 jaar.
  • Wetenschappers van de Stanford School of Medicine vonden geen verschil in gewicht of vetverlies tussen mensen die 50 en 25 procent van hun calorieën uit koolhydraten consumeerden gedurende één jaar.
  • Wetenschappers van de Duke University vonden geen verschil in gewicht of vet verlies tussen mensen die 4 en 43 procent van hun calorieën uit suiker consumeerden gedurende zes weken.
  • Wetenschappers van Queen Margaret University College vonden geen verschil in gewichtsverlies tussen mensen die 5 en 10 procent van hun calorieën uit suiker consumeren gedurende acht weken.

Geen enkel individueel product zal je dikker maken. Alleen een teveel van alles kan dat doen. Als je consequent meer calorieën consumeert dan je verbrandt, zal je aankomen, zelfs als die calorieën afkomstig zijn van het “gezondste” voedsel op aarde.

Kijk rond voor een gemakkelijk bewijs van deze. Hoeveel mensen ken je die overgewicht hebben ondanks hun obsessie voor “schoon eten”? Ook te veel gezonde Avocado’s maken dik.

Oftewel;

Als je consequent minder calorieën binnenkrijgt dan je verbrandt, verlies je gewicht, ongeacht hoeveel koolhydraten of suiker je eet.

 

Bronnen:

Park M. Twinkie diet helps nutrition professor lose 27 pounds. CNN Website. November 8, 2010. Accessed August 15, 2018.

Peterson H. A teacher who lost 56 pounds eating only McDonald’s is starring in a documentary to show kids about ‘healthy’ eating. Business Insider Website. https://www.businessinsider.com/how-to-lose-weight-eating-only-mcdonalds-2015-10. October 13, 2015. Accessed August 15, 2018.’

 

 

 

Vetpercentage buik Health & Co
  • Deel dit artikel:

KOOLHYDRATEN EN SUIKERS MAKEN JE DIK

Wij als mensen houden van eenvoudige verklaringen en simpele oplossingen. Deze twee eigenaardigheden verklaren de populariteit van de meeste dieettrends.

De formule voor zo’n trend dieet is eenvoudig:

  • Vertellen dat het niet jouw schuld is (sympathie en herkenning winnen)
  • Doen als of zij het echte geheim kennen (er is geen geheim)
  • Bepaalde restricties opleggen (die nooit goed onderbouwd zijn)

In verhaalvorm ziet dat er zo uit;
“Het is niet jouw schuld dat je te zwaar en ongezond bent. De mensen die zeggen dat dit komt omdat je te veel teveel voedsel eet en te weinig beweegt hebben het mis. Je bent niet lui en ongedisciplineerd. Je bent het slachtoffer van slechte wetenschap en slechter eten.

Nieuw onderzoek laat zien wat de oorzaak is. –We hebben de boeman (de ene keer suikers de andere keer vet en weer een andere keer brood of zelf gluten). – “Vermijd dit ene ‘ding’ ten koste van alles en de kilo’s zullen wegsmelten. Het geneest je van een bepaalde ziekte en je zult nog lang en gelukkig leven”

Deze, op emoties gebaseerde, tactieken zijn tools welke marketeers ons tien jaar geleden een vetarm dieet verkochten. Om de zoveel tijd draaien ze het om en dan zijn het de koolhydraten die slecht zijn, of een bepaalde stofgoals gluten, maar de essentie in deze boodschappen hetzelfde.

De werkelijkheid

Het klinkt allemaal zo mooi en goed totdat iemand langskomt en wijst op de fouten in de beweringen. Dit zijn vaak de wetenschappers onder ons, die wél kijken naar grootschalige, juiste opgezette onderzoeken en daaruit de juiste conclusies kunnen trekken.

En daaruit blijkt dat het eigenlijk niet uitmaakt of je veel of weinig koolhydraten eet voor je gewichtsverlies. Bijvoorbeeld:

  • Wetenschappers van de Harvard School of Public Health vonden geen verschil in gewichtsverlies tussen mensen die 65, 45 en 35 procent van hun calorieën aten uit koolhydraten gedurende 2 jaar.
  • Wetenschappers van de Stanford School of Medicine vonden geen verschil in gewicht of vetverlies tussen mensen die 50 en 25 procent van hun calorieën uit koolhydraten consumeerden gedurende één jaar.
  • Wetenschappers van de Duke University vonden geen verschil in gewicht of vet verlies tussen mensen die 4 en 43 procent van hun calorieën uit suiker consumeerden gedurende zes weken.
  • Wetenschappers van Queen Margaret University College vonden geen verschil in gewichtsverlies tussen mensen die 5 en 10 procent van hun calorieën uit suiker consumeren gedurende acht weken.

Geen enkel individueel product zal je dikker maken. Alleen een teveel van alles kan dat doen. Als je consequent meer calorieën consumeert dan je verbrandt, zal je aankomen, zelfs als die calorieën afkomstig zijn van het “gezondste” voedsel op aarde.

Kijk rond voor een gemakkelijk bewijs van deze. Hoeveel mensen ken je die overgewicht hebben ondanks hun obsessie voor “schoon eten”? Ook te veel gezonde Avocado’s maken dik.

Oftewel;

Als je consequent minder calorieën binnenkrijgt dan je verbrandt, verlies je gewicht, ongeacht hoeveel koolhydraten of suiker je eet.

 

Bronnen:

Park M. Twinkie diet helps nutrition professor lose 27 pounds. CNN Website. November 8, 2010. Accessed August 15, 2018.

Peterson H. A teacher who lost 56 pounds eating only McDonald’s is starring in a documentary to show kids about ‘healthy’ eating. Business Insider Website. https://www.businessinsider.com/how-to-lose-weight-eating-only-mcdonalds-2015-10. October 13, 2015. Accessed August 15, 2018.’

 

 

 

  • Deel dit recept: