×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Het verschil tussen sporten en trainen

Er is een verschil tussen trainen en sporten. Hieronder leggen we uit wat dat is. Dit kan namelijk een groot verschil uit gaan maken als je graag blijvende fysieke veranderingen wilt zien naast het aanhouden van een gezonde levensstijl.

Sporten
Als voorbeeld nemen we BodyCombat. BodyCombat is een cardio-workout waarbij je op muziek oefeningen uitvoert geïnspireerd op diverse vechtsporttechnieken zoals karate, boksen & taekwondo. Daarnaast heb je een swingende en motiverende trainer voor de groep staan. Het is absoluut niet zo dat we hierop tegen zijn. Je kunt namelijk ook heel goed gewicht verliezen door alleen al een gezonde levensstijl te volgen. Dus wanneer je hier ook nog eens groepslessen bij gaat doen zoals bijvoorbeeld BodyCombat, dan zul je waarschijnlijk nog wat meer afvallen omdat je een nog groter calorietekort creëert. Bovendien vinden mensen het vaak makkelijker om te luisteren naar wat ze precies moeten doen, dan wanneer ze de fitness in moeten en daar zichzelf aan het werk moeten zetten. Als je net begint met een groepsles zoals hierboven genoemd is het best mogelijk dat je wat spieren aanmaakt en wat uithoudingsvermogen opbouwt. Je lichaam is niet gewend aan deze manier van bewegen. In het begin is dit een training te noemen voor de mensen die normaal op de bank zitten.

Training
Maar net als bij elke andere prikkel, op een gegeven moment reageert je lichaam er niet meer op. Je lijf raakt gewend aan de routine van BodyCombat en je zult stagneren. Je lichaam gaat zich niet verder aanpassen omdat er geen moeite meer is om de les vol te houden. Pas wanneer er nieuwe prikkels plaatsvinden, zal het lichaam zich weer verder aanpassen. In theorie zou je BodyCombat zwaarder kunnen maken. Je zou gewichten in je handen kunnen houden terwijl je de bewegingen uitvoert of een gewichtsvest aandoen. Maar geloof ons, dat ga je echt niemand zien doen in een groepsles. Op dit punt veranderd de training naar sport. NOTE: nogmaals, er is niks mis met sporten omdat het helpt je calorieën te verbranden en fit te houden! Alleen wanneer je graag je lichaam meer wilt shapen, bijvoorbeeld spieren opbouwen of specifieke spieren naar voren wilt brengen, is dit niet meer voldoende. Je zou het kunnen vergelijken met gewichtheffen. Wanneer je hier net mee begint ben je direct bezig met het vergroten van het gewicht of het aantal herhalingen dat je doet. Doordat je dit dus continue aanpast en je trainingsintensiteit continue vergroot, maakt dit dat je lichaam zich moet blijven aanpassen. Je spieren zullen in eerste instantie dan ook makkelijker groeien. (Let wel: mits een goed voedingspatroon) Er zijn steeds meer spieren nodig om steeds zwaardere gewichten te kunnen tillen. Wanneer je dus echt een training doet, hameren we erop dat het gepaard moet gaan met vooruitgang. Natuurlijk kun je wel eens op een plateau belanden, maar uiteindelijk moet er een stijgende lijn zijn.

Denk eraan dat spieren aanmaken nagenoeg onmogelijk is met een calorietekort. Je streven is in dit geval vooral het behouden van je spiermassa en kracht. Mensen die net starten met gewichtheffen zullen regelmatig merken dat ze zelfs op een calorietekort nog behoorlijke vooruitgang kunnen boeken. Het verschil tussen trainen en sporten is met andere woorden dat je sport voor het directe resultaat (namelijk: calorieën verbranden), terwijl je traint voor een resultaat op langere termijn (spiergroei, droger worden, maar ook het trainen van je uithoudingsvermogen werkt op deze manier).

Twijfel je aan jouw manier van sporten/trainen en wil je hier meer uithalen? Laat het ons weten en wij hebben de juiste coaches voor je!

  • Deel dit artikel:

Het verschil tussen sporten en trainen

Er is een verschil tussen trainen en sporten. Hieronder leggen we uit wat dat is. Dit kan namelijk een groot verschil uit gaan maken als je graag blijvende fysieke veranderingen wilt zien naast het aanhouden van een gezonde levensstijl.

Sporten
Als voorbeeld nemen we BodyCombat. BodyCombat is een cardio-workout waarbij je op muziek oefeningen uitvoert geïnspireerd op diverse vechtsporttechnieken zoals karate, boksen & taekwondo. Daarnaast heb je een swingende en motiverende trainer voor de groep staan. Het is absoluut niet zo dat we hierop tegen zijn. Je kunt namelijk ook heel goed gewicht verliezen door alleen al een gezonde levensstijl te volgen. Dus wanneer je hier ook nog eens groepslessen bij gaat doen zoals bijvoorbeeld BodyCombat, dan zul je waarschijnlijk nog wat meer afvallen omdat je een nog groter calorietekort creëert. Bovendien vinden mensen het vaak makkelijker om te luisteren naar wat ze precies moeten doen, dan wanneer ze de fitness in moeten en daar zichzelf aan het werk moeten zetten. Als je net begint met een groepsles zoals hierboven genoemd is het best mogelijk dat je wat spieren aanmaakt en wat uithoudingsvermogen opbouwt. Je lichaam is niet gewend aan deze manier van bewegen. In het begin is dit een training te noemen voor de mensen die normaal op de bank zitten.

Training
Maar net als bij elke andere prikkel, op een gegeven moment reageert je lichaam er niet meer op. Je lijf raakt gewend aan de routine van BodyCombat en je zult stagneren. Je lichaam gaat zich niet verder aanpassen omdat er geen moeite meer is om de les vol te houden. Pas wanneer er nieuwe prikkels plaatsvinden, zal het lichaam zich weer verder aanpassen. In theorie zou je BodyCombat zwaarder kunnen maken. Je zou gewichten in je handen kunnen houden terwijl je de bewegingen uitvoert of een gewichtsvest aandoen. Maar geloof ons, dat ga je echt niemand zien doen in een groepsles. Op dit punt veranderd de training naar sport. NOTE: nogmaals, er is niks mis met sporten omdat het helpt je calorieën te verbranden en fit te houden! Alleen wanneer je graag je lichaam meer wilt shapen, bijvoorbeeld spieren opbouwen of specifieke spieren naar voren wilt brengen, is dit niet meer voldoende. Je zou het kunnen vergelijken met gewichtheffen. Wanneer je hier net mee begint ben je direct bezig met het vergroten van het gewicht of het aantal herhalingen dat je doet. Doordat je dit dus continue aanpast en je trainingsintensiteit continue vergroot, maakt dit dat je lichaam zich moet blijven aanpassen. Je spieren zullen in eerste instantie dan ook makkelijker groeien. (Let wel: mits een goed voedingspatroon) Er zijn steeds meer spieren nodig om steeds zwaardere gewichten te kunnen tillen. Wanneer je dus echt een training doet, hameren we erop dat het gepaard moet gaan met vooruitgang. Natuurlijk kun je wel eens op een plateau belanden, maar uiteindelijk moet er een stijgende lijn zijn.

Denk eraan dat spieren aanmaken nagenoeg onmogelijk is met een calorietekort. Je streven is in dit geval vooral het behouden van je spiermassa en kracht. Mensen die net starten met gewichtheffen zullen regelmatig merken dat ze zelfs op een calorietekort nog behoorlijke vooruitgang kunnen boeken. Het verschil tussen trainen en sporten is met andere woorden dat je sport voor het directe resultaat (namelijk: calorieën verbranden), terwijl je traint voor een resultaat op langere termijn (spiergroei, droger worden, maar ook het trainen van je uithoudingsvermogen werkt op deze manier).

Twijfel je aan jouw manier van sporten/trainen en wil je hier meer uithalen? Laat het ons weten en wij hebben de juiste coaches voor je!

  • Deel dit artikel:

Het verschil tussen sporten en trainen

Er is een verschil tussen trainen en sporten. Hieronder leggen we uit wat dat is. Dit kan namelijk een groot verschil uit gaan maken als je graag blijvende fysieke veranderingen wilt zien naast het aanhouden van een gezonde levensstijl.

Sporten
Als voorbeeld nemen we BodyCombat. BodyCombat is een cardio-workout waarbij je op muziek oefeningen uitvoert geïnspireerd op diverse vechtsporttechnieken zoals karate, boksen & taekwondo. Daarnaast heb je een swingende en motiverende trainer voor de groep staan. Het is absoluut niet zo dat we hierop tegen zijn. Je kunt namelijk ook heel goed gewicht verliezen door alleen al een gezonde levensstijl te volgen. Dus wanneer je hier ook nog eens groepslessen bij gaat doen zoals bijvoorbeeld BodyCombat, dan zul je waarschijnlijk nog wat meer afvallen omdat je een nog groter calorietekort creëert. Bovendien vinden mensen het vaak makkelijker om te luisteren naar wat ze precies moeten doen, dan wanneer ze de fitness in moeten en daar zichzelf aan het werk moeten zetten. Als je net begint met een groepsles zoals hierboven genoemd is het best mogelijk dat je wat spieren aanmaakt en wat uithoudingsvermogen opbouwt. Je lichaam is niet gewend aan deze manier van bewegen. In het begin is dit een training te noemen voor de mensen die normaal op de bank zitten.

Training
Maar net als bij elke andere prikkel, op een gegeven moment reageert je lichaam er niet meer op. Je lijf raakt gewend aan de routine van BodyCombat en je zult stagneren. Je lichaam gaat zich niet verder aanpassen omdat er geen moeite meer is om de les vol te houden. Pas wanneer er nieuwe prikkels plaatsvinden, zal het lichaam zich weer verder aanpassen. In theorie zou je BodyCombat zwaarder kunnen maken. Je zou gewichten in je handen kunnen houden terwijl je de bewegingen uitvoert of een gewichtsvest aandoen. Maar geloof ons, dat ga je echt niemand zien doen in een groepsles. Op dit punt veranderd de training naar sport. NOTE: nogmaals, er is niks mis met sporten omdat het helpt je calorieën te verbranden en fit te houden! Alleen wanneer je graag je lichaam meer wilt shapen, bijvoorbeeld spieren opbouwen of specifieke spieren naar voren wilt brengen, is dit niet meer voldoende. Je zou het kunnen vergelijken met gewichtheffen. Wanneer je hier net mee begint ben je direct bezig met het vergroten van het gewicht of het aantal herhalingen dat je doet. Doordat je dit dus continue aanpast en je trainingsintensiteit continue vergroot, maakt dit dat je lichaam zich moet blijven aanpassen. Je spieren zullen in eerste instantie dan ook makkelijker groeien. (Let wel: mits een goed voedingspatroon) Er zijn steeds meer spieren nodig om steeds zwaardere gewichten te kunnen tillen. Wanneer je dus echt een training doet, hameren we erop dat het gepaard moet gaan met vooruitgang. Natuurlijk kun je wel eens op een plateau belanden, maar uiteindelijk moet er een stijgende lijn zijn.

Denk eraan dat spieren aanmaken nagenoeg onmogelijk is met een calorietekort. Je streven is in dit geval vooral het behouden van je spiermassa en kracht. Mensen die net starten met gewichtheffen zullen regelmatig merken dat ze zelfs op een calorietekort nog behoorlijke vooruitgang kunnen boeken. Het verschil tussen trainen en sporten is met andere woorden dat je sport voor het directe resultaat (namelijk: calorieën verbranden), terwijl je traint voor een resultaat op langere termijn (spiergroei, droger worden, maar ook het trainen van je uithoudingsvermogen werkt op deze manier).

Twijfel je aan jouw manier van sporten/trainen en wil je hier meer uithalen? Laat het ons weten en wij hebben de juiste coaches voor je!

  • Deel dit recept:

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.