×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Havermout

De foodtrend havermout is niemand ontgaan. Het vult, is gezond en je kan er veel recepten mee bereiden. Er zijn meerdere boeken te vinden met het onderwerp havermout en alle foodbloggers hebben er wel één foto aan gewijd, HAVERMOUT!

Wat is havermout?
Havermout is een graansoort die heel lang geleden is ontdekt en op dit moment helemaal hot is. Het bevat namelijk veel vezels (zorgt voor een verzadigd gevoel) en geen suikers. Wist je trouwens dat havermout van nature glutenvrij is? Zomaar een tip v123an kir tussendoor 😉 Havermout bestaat uit drie verschillende soorten namelijk kortkokende havermout, langkokende havermout en instant havermout. Meest belangrijk is om goed op te letten of je onbewerkte haversoorten kiest. Deze vind je zo nu en dan in de supermarkt, maar vooral in de biowinkel. Mijd de instant ( kant en klare) varianten, deze zijn vrijwel altijd met ongezonde toevoegingen vervaardigd. Havermout is een stuk geknipte haverkorrel die vervolgens is geplet en als je de havermout samengevoegd met een vloeibare instantie zoals melk, water of soya creëer je havermoutpap.

Is het echt zo gezond?
Havermout is gezond dat is één ding wat zeker is. Dit heeft namelijk te maken met het feit dat havermout een superfood is. Havermout is rijk aan vitamine B1, magnesium en bevat veel vezels en eiwitten. Let wel op de topping, maar fruit en noten zijn altijd een goed idee.

Wat kan je nog meer met je havermout?
Havermout is net zo veelzijdig als kokosolie. Helaas kan je het niet gebruiken als pulling of haarmasker, maar kan je het wel gebruiken in je recepten voor je ontbijt, lunch en diner. Denk dan aan het maken van brood, pannenkoeken en crackers en voor het diner een quiche, pizza of pasta. Ook voor de crispy outside van de vissticks en kipnuggets is het een gezonde vervanger!

Tip van Kir
Let goed op hoe je havermoutpap maakt. Dit kan namelijk op meerdere manieren waarbij de een gezonder is dan de ander. Water is bijvoorbeeld een ‘slankere’ keuze dan melk en gebruik je soya? Let dan even op de suikers die zich in het pak bevinden! De ongezoete variant is dan de beste keuze.

  • Deel dit artikel:

Havermout

De foodtrend havermout is niemand ontgaan. Het vult, is gezond en je kan er veel recepten mee bereiden. Er zijn meerdere boeken te vinden met het onderwerp havermout en alle foodbloggers hebben er wel één foto aan gewijd, HAVERMOUT!

Wat is havermout?
Havermout is een graansoort die heel lang geleden is ontdekt en op dit moment helemaal hot is. Het bevat namelijk veel vezels (zorgt voor een verzadigd gevoel) en geen suikers. Wist je trouwens dat havermout van nature glutenvrij is? Zomaar een tip v123an kir tussendoor 😉 Havermout bestaat uit drie verschillende soorten namelijk kortkokende havermout, langkokende havermout en instant havermout. Meest belangrijk is om goed op te letten of je onbewerkte haversoorten kiest. Deze vind je zo nu en dan in de supermarkt, maar vooral in de biowinkel. Mijd de instant ( kant en klare) varianten, deze zijn vrijwel altijd met ongezonde toevoegingen vervaardigd. Havermout is een stuk geknipte haverkorrel die vervolgens is geplet en als je de havermout samengevoegd met een vloeibare instantie zoals melk, water of soya creëer je havermoutpap.

Is het echt zo gezond?
Havermout is gezond dat is één ding wat zeker is. Dit heeft namelijk te maken met het feit dat havermout een superfood is. Havermout is rijk aan vitamine B1, magnesium en bevat veel vezels en eiwitten. Let wel op de topping, maar fruit en noten zijn altijd een goed idee.

Wat kan je nog meer met je havermout?
Havermout is net zo veelzijdig als kokosolie. Helaas kan je het niet gebruiken als pulling of haarmasker, maar kan je het wel gebruiken in je recepten voor je ontbijt, lunch en diner. Denk dan aan het maken van brood, pannenkoeken en crackers en voor het diner een quiche, pizza of pasta. Ook voor de crispy outside van de vissticks en kipnuggets is het een gezonde vervanger!

Tip van Kir
Let goed op hoe je havermoutpap maakt. Dit kan namelijk op meerdere manieren waarbij de een gezonder is dan de ander. Water is bijvoorbeeld een ‘slankere’ keuze dan melk en gebruik je soya? Let dan even op de suikers die zich in het pak bevinden! De ongezoete variant is dan de beste keuze.

  • Deel dit artikel:

Havermout

De foodtrend havermout is niemand ontgaan. Het vult, is gezond en je kan er veel recepten mee bereiden. Er zijn meerdere boeken te vinden met het onderwerp havermout en alle foodbloggers hebben er wel één foto aan gewijd, HAVERMOUT!

Wat is havermout?
Havermout is een graansoort die heel lang geleden is ontdekt en op dit moment helemaal hot is. Het bevat namelijk veel vezels (zorgt voor een verzadigd gevoel) en geen suikers. Wist je trouwens dat havermout van nature glutenvrij is? Zomaar een tip v123an kir tussendoor 😉 Havermout bestaat uit drie verschillende soorten namelijk kortkokende havermout, langkokende havermout en instant havermout. Meest belangrijk is om goed op te letten of je onbewerkte haversoorten kiest. Deze vind je zo nu en dan in de supermarkt, maar vooral in de biowinkel. Mijd de instant ( kant en klare) varianten, deze zijn vrijwel altijd met ongezonde toevoegingen vervaardigd. Havermout is een stuk geknipte haverkorrel die vervolgens is geplet en als je de havermout samengevoegd met een vloeibare instantie zoals melk, water of soya creëer je havermoutpap.

Is het echt zo gezond?
Havermout is gezond dat is één ding wat zeker is. Dit heeft namelijk te maken met het feit dat havermout een superfood is. Havermout is rijk aan vitamine B1, magnesium en bevat veel vezels en eiwitten. Let wel op de topping, maar fruit en noten zijn altijd een goed idee.

Wat kan je nog meer met je havermout?
Havermout is net zo veelzijdig als kokosolie. Helaas kan je het niet gebruiken als pulling of haarmasker, maar kan je het wel gebruiken in je recepten voor je ontbijt, lunch en diner. Denk dan aan het maken van brood, pannenkoeken en crackers en voor het diner een quiche, pizza of pasta. Ook voor de crispy outside van de vissticks en kipnuggets is het een gezonde vervanger!

Tip van Kir
Let goed op hoe je havermoutpap maakt. Dit kan namelijk op meerdere manieren waarbij de een gezonder is dan de ander. Water is bijvoorbeeld een ‘slankere’ keuze dan melk en gebruik je soya? Let dan even op de suikers die zich in het pak bevinden! De ongezoete variant is dan de beste keuze.

  • Deel dit recept:

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.