×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Eten na 20.00 uur?

Er is geen fabel zo sterk als degene die je laat geloven dat je niet meer moet eten na 20.00 uur s’avonds. Ze zeggen dat je lichaam dan alles opslaat als vet. Je mag dus eten tot 19:59, maar om 20:05 verandert alles magisch in vet?

Oké even zodat het meteen tot je doordringt: dit is NIET waar.

De waarheid ligt anders. Een calorie, blijft een calorie, dus het maakt niet uit wanneer je ze eet. Het gaat erom hoeveel je eet in verhouding met wat je lichaam nodig heeft en wat voor soort voeding je tot je neemt. Oftewel de verhouding in calorieën wat erin gaat en wat eruit. Je lichaam verbrandt 24/7 kcal. Zo lang je blijft ademen, zal je calorieën blijven verbranden. Natuurlijk verbrand je niet zoveel calorieën als wanneer je aan het sporten bent, maar ademen kost je ook energie.

Tussen maaltijden in en als we slapen vertrouwen we op ons voedsel dat al geconsumeerd is als energiebron om onze bloedsuikerspiegel gebalanceerd te houden en om ons door te kunnen laten gaan. Ja, ook als we slapen gebruik je calorieën. Grote maaltijden eten voordat je naar bed gaat is zeker geen goede optie, maar als je honger hebt en je neemt kwalitatief goed voedsel tot je waar je lichaam wat mee kan, dan moet je dit zeker niet laten! Het zal vele malen beter zijn dan jezelf uithongeren.

Conclusie:
Het gaat er niet om welke tijd je eet, maar om wat voor soort nutriënten het gaat dat je tot je neemt. Als je meer eet dan je dagelijkse energiebehoefte, wat je vervolgens niet verbrandt, dat wordt omgezet in lichaamsvet. Dit kan gebeuren op elk tijdstip van de dag, alhoewel het vaker s’avonds gebeurd omdat dan de meeste mensen vaak moe zijn en zich geen zorgen meer maken over hoeveel ze eten of het type voedsel dat ze eten. Probeer de calorieën zoveel mogelijk over de dag te verspreiden als je constant trek hebt, dit zorgt ervoor dat je een langere tijd “vol” zit. Ben je meer een avond snacker? Bewaar dan een aantal calorieën voor ’s avonds zodat je die zonder schuldgevoel kan aanvullen met voeding. Uiteraard wel met de juiste voedingsmiddelen en verhouding!

nacht snacken quote
  • Deel dit artikel:

Eten na 20.00 uur?

Er is geen fabel zo sterk als degene die je laat geloven dat je niet meer moet eten na 20.00 uur s’avonds. Ze zeggen dat je lichaam dan alles opslaat als vet. Je mag dus eten tot 19:59, maar om 20:05 verandert alles magisch in vet?

Oké even zodat het meteen tot je doordringt: dit is NIET waar.

De waarheid ligt anders. Een calorie, blijft een calorie, dus het maakt niet uit wanneer je ze eet. Het gaat erom hoeveel je eet in verhouding met wat je lichaam nodig heeft en wat voor soort voeding je tot je neemt. Oftewel de verhouding in calorieën wat erin gaat en wat eruit. Je lichaam verbrandt 24/7 kcal. Zo lang je blijft ademen, zal je calorieën blijven verbranden. Natuurlijk verbrand je niet zoveel calorieën als wanneer je aan het sporten bent, maar ademen kost je ook energie.

Tussen maaltijden in en als we slapen vertrouwen we op ons voedsel dat al geconsumeerd is als energiebron om onze bloedsuikerspiegel gebalanceerd te houden en om ons door te kunnen laten gaan. Ja, ook als we slapen gebruik je calorieën. Grote maaltijden eten voordat je naar bed gaat is zeker geen goede optie, maar als je honger hebt en je neemt kwalitatief goed voedsel tot je waar je lichaam wat mee kan, dan moet je dit zeker niet laten! Het zal vele malen beter zijn dan jezelf uithongeren.

Conclusie:
Het gaat er niet om welke tijd je eet, maar om wat voor soort nutriënten het gaat dat je tot je neemt. Als je meer eet dan je dagelijkse energiebehoefte, wat je vervolgens niet verbrandt, dat wordt omgezet in lichaamsvet. Dit kan gebeuren op elk tijdstip van de dag, alhoewel het vaker s’avonds gebeurd omdat dan de meeste mensen vaak moe zijn en zich geen zorgen meer maken over hoeveel ze eten of het type voedsel dat ze eten. Probeer de calorieën zoveel mogelijk over de dag te verspreiden als je constant trek hebt, dit zorgt ervoor dat je een langere tijd “vol” zit. Ben je meer een avond snacker? Bewaar dan een aantal calorieën voor ’s avonds zodat je die zonder schuldgevoel kan aanvullen met voeding. Uiteraard wel met de juiste voedingsmiddelen en verhouding!

nacht snacken quote
  • Deel dit artikel:

Eten na 20.00 uur?

Er is geen fabel zo sterk als degene die je laat geloven dat je niet meer moet eten na 20.00 uur s’avonds. Ze zeggen dat je lichaam dan alles opslaat als vet. Je mag dus eten tot 19:59, maar om 20:05 verandert alles magisch in vet?

Oké even zodat het meteen tot je doordringt: dit is NIET waar.

De waarheid ligt anders. Een calorie, blijft een calorie, dus het maakt niet uit wanneer je ze eet. Het gaat erom hoeveel je eet in verhouding met wat je lichaam nodig heeft en wat voor soort voeding je tot je neemt. Oftewel de verhouding in calorieën wat erin gaat en wat eruit. Je lichaam verbrandt 24/7 kcal. Zo lang je blijft ademen, zal je calorieën blijven verbranden. Natuurlijk verbrand je niet zoveel calorieën als wanneer je aan het sporten bent, maar ademen kost je ook energie.

Tussen maaltijden in en als we slapen vertrouwen we op ons voedsel dat al geconsumeerd is als energiebron om onze bloedsuikerspiegel gebalanceerd te houden en om ons door te kunnen laten gaan. Ja, ook als we slapen gebruik je calorieën. Grote maaltijden eten voordat je naar bed gaat is zeker geen goede optie, maar als je honger hebt en je neemt kwalitatief goed voedsel tot je waar je lichaam wat mee kan, dan moet je dit zeker niet laten! Het zal vele malen beter zijn dan jezelf uithongeren.

Conclusie:
Het gaat er niet om welke tijd je eet, maar om wat voor soort nutriënten het gaat dat je tot je neemt. Als je meer eet dan je dagelijkse energiebehoefte, wat je vervolgens niet verbrandt, dat wordt omgezet in lichaamsvet. Dit kan gebeuren op elk tijdstip van de dag, alhoewel het vaker s’avonds gebeurd omdat dan de meeste mensen vaak moe zijn en zich geen zorgen meer maken over hoeveel ze eten of het type voedsel dat ze eten. Probeer de calorieën zoveel mogelijk over de dag te verspreiden als je constant trek hebt, dit zorgt ervoor dat je een langere tijd “vol” zit. Ben je meer een avond snacker? Bewaar dan een aantal calorieën voor ’s avonds zodat je die zonder schuldgevoel kan aanvullen met voeding. Uiteraard wel met de juiste voedingsmiddelen en verhouding!

  • Deel dit recept: