×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Eten in porties

Het eten in porties is erg belangrijk. Misschien is het voor jou wel bekend terrein, het wegen van je eten. Het is belangrijk om bij een recept precies af te wegen hoeveel je van iets nodig hebt, maar het afwegen van je eten is niet voor iedereen een normale gang van zaken. Maar waarom is dit dan zo belangrijk? “Ik heb heel gezond gesnackt gisteravond want ik heb noten gegeten. Hoeveel? Nou 2/3 zakje.” Dit is een veelvoorkomende fout. Het is belangrijk om te eten in porties omdat je op deze manier precies weet hoeveel je binnen krijgt en ook de hoeveelheid calorieën. Je kan namelijk wel denken dat je gezond aan het eten bent, maar als je drie keer de hoeveelheid overgeschreden hebt dan is het niet meer zo gezond. Er wordt niet voor niets gezegd een portie noten 😉

Hoe weet ik hoeveel ik van iets mag eten?
Het is een goed idee om de weegschaal erbij te pakken. Je bent je bewust van de hoeveelheid eten dat je naar binnen krijgt. Geen weegschaal in de buurt? Kijk dan naar je hand. Je kunt je handen gebruiken om een portie af te meten. Bijvoorbeeld: Vlees net zo groot als de palm van je hand. Sla en spinazie zijn twee handen vol. Noten is één handpalm en chocolade is één vinger (helaas!). Dit zijn goede porties om je aan te houden om niet te veel binnen te krijgen. Dit is dan afhankelijk van de grootte van je hand.

Waarom je dagelijks een eetdagboek moet bijhouden.
Dit werkt alleen als je honderd procent eerlijk tegen jezelf bent. Heb je stiekem een reep chocolade naar binnen gewerkt? Schrijf deze wél op. Als je elke dag bijhoudt wat je eet, zul je na een week al beter inzicht krijgen in wat je eet. Door al deze voeding op een rijtje te zetten, kun je precies zien waar die extra calorieën vandaan komen. Zo weet je precies welk eten je in het vervolg moet laten staan om af te kunnen vallen of juist wanneer je wilt groeien in spiermassa.Om te kunnen afvallen of om spiermassa aan te maken, moet je je er eerst bewust van zijn hoeveel je eet. Daarnaast moet je ook een goed beeld hebben van hoeveel je beweegt. Vaak eet je meer dan je denkt en beweeg je minder dan goed voor je is. Deze combinatie zorgt voor een toename van je gewicht. De app MyFitnessPal is een calorieteller die je helpt bij te houden wat je eet en hoeveel je beweegt. Op deze manier krijg je goed inzicht in de hoeveelheid calorieën die je nodig hebt en de hoeveelheid die je binnenkrijgt. Dit inzicht kan je helpen bij het opstellen van een plan om te gaan afvallen. Dit hoef je niet altijd te blijven doen maar door dit een periode bij te houden krijg je veel meer inzicht in je voedingspatroon.

Tip van Kir
Als je het moeilijk vindt om met porties te werken, let er dan op hoeveel je eet. Vol is vol! In Japan is het normaal om 80% te eten in plaats van 100%. Als je namelijk 80% eet zit je nét niet helemaal vol, maar heb je wel genoeg gegeten. Japan heeft het laagste percentage vrouwen met overgewicht ter wereld dus laten we daar een voorbeeld aan nemen ;).

  • Deel dit artikel:

Eten in porties

Het eten in porties is erg belangrijk. Misschien is het voor jou wel bekend terrein, het wegen van je eten. Het is belangrijk om bij een recept precies af te wegen hoeveel je van iets nodig hebt, maar het afwegen van je eten is niet voor iedereen een normale gang van zaken. Maar waarom is dit dan zo belangrijk? “Ik heb heel gezond gesnackt gisteravond want ik heb noten gegeten. Hoeveel? Nou 2/3 zakje.” Dit is een veelvoorkomende fout. Het is belangrijk om te eten in porties omdat je op deze manier precies weet hoeveel je binnen krijgt en ook de hoeveelheid calorieën. Je kan namelijk wel denken dat je gezond aan het eten bent, maar als je drie keer de hoeveelheid overgeschreden hebt dan is het niet meer zo gezond. Er wordt niet voor niets gezegd een portie noten 😉

Hoe weet ik hoeveel ik van iets mag eten?
Het is een goed idee om de weegschaal erbij te pakken. Je bent je bewust van de hoeveelheid eten dat je naar binnen krijgt. Geen weegschaal in de buurt? Kijk dan naar je hand. Je kunt je handen gebruiken om een portie af te meten. Bijvoorbeeld: Vlees net zo groot als de palm van je hand. Sla en spinazie zijn twee handen vol. Noten is één handpalm en chocolade is één vinger (helaas!). Dit zijn goede porties om je aan te houden om niet te veel binnen te krijgen. Dit is dan afhankelijk van de grootte van je hand.

Waarom je dagelijks een eetdagboek moet bijhouden.
Dit werkt alleen als je honderd procent eerlijk tegen jezelf bent. Heb je stiekem een reep chocolade naar binnen gewerkt? Schrijf deze wél op. Als je elke dag bijhoudt wat je eet, zul je na een week al beter inzicht krijgen in wat je eet. Door al deze voeding op een rijtje te zetten, kun je precies zien waar die extra calorieën vandaan komen. Zo weet je precies welk eten je in het vervolg moet laten staan om af te kunnen vallen of juist wanneer je wilt groeien in spiermassa.Om te kunnen afvallen of om spiermassa aan te maken, moet je je er eerst bewust van zijn hoeveel je eet. Daarnaast moet je ook een goed beeld hebben van hoeveel je beweegt. Vaak eet je meer dan je denkt en beweeg je minder dan goed voor je is. Deze combinatie zorgt voor een toename van je gewicht. De app MyFitnessPal is een calorieteller die je helpt bij te houden wat je eet en hoeveel je beweegt. Op deze manier krijg je goed inzicht in de hoeveelheid calorieën die je nodig hebt en de hoeveelheid die je binnenkrijgt. Dit inzicht kan je helpen bij het opstellen van een plan om te gaan afvallen. Dit hoef je niet altijd te blijven doen maar door dit een periode bij te houden krijg je veel meer inzicht in je voedingspatroon.

Tip van Kir
Als je het moeilijk vindt om met porties te werken, let er dan op hoeveel je eet. Vol is vol! In Japan is het normaal om 80% te eten in plaats van 100%. Als je namelijk 80% eet zit je nét niet helemaal vol, maar heb je wel genoeg gegeten. Japan heeft het laagste percentage vrouwen met overgewicht ter wereld dus laten we daar een voorbeeld aan nemen ;).

  • Deel dit artikel:

Eten in porties

Het eten in porties is erg belangrijk. Misschien is het voor jou wel bekend terrein, het wegen van je eten. Het is belangrijk om bij een recept precies af te wegen hoeveel je van iets nodig hebt, maar het afwegen van je eten is niet voor iedereen een normale gang van zaken. Maar waarom is dit dan zo belangrijk? “Ik heb heel gezond gesnackt gisteravond want ik heb noten gegeten. Hoeveel? Nou 2/3 zakje.” Dit is een veelvoorkomende fout. Het is belangrijk om te eten in porties omdat je op deze manier precies weet hoeveel je binnen krijgt en ook de hoeveelheid calorieën. Je kan namelijk wel denken dat je gezond aan het eten bent, maar als je drie keer de hoeveelheid overgeschreden hebt dan is het niet meer zo gezond. Er wordt niet voor niets gezegd een portie noten 😉

Hoe weet ik hoeveel ik van iets mag eten?
Het is een goed idee om de weegschaal erbij te pakken. Je bent je bewust van de hoeveelheid eten dat je naar binnen krijgt. Geen weegschaal in de buurt? Kijk dan naar je hand. Je kunt je handen gebruiken om een portie af te meten. Bijvoorbeeld: Vlees net zo groot als de palm van je hand. Sla en spinazie zijn twee handen vol. Noten is één handpalm en chocolade is één vinger (helaas!). Dit zijn goede porties om je aan te houden om niet te veel binnen te krijgen. Dit is dan afhankelijk van de grootte van je hand.

Waarom je dagelijks een eetdagboek moet bijhouden.
Dit werkt alleen als je honderd procent eerlijk tegen jezelf bent. Heb je stiekem een reep chocolade naar binnen gewerkt? Schrijf deze wél op. Als je elke dag bijhoudt wat je eet, zul je na een week al beter inzicht krijgen in wat je eet. Door al deze voeding op een rijtje te zetten, kun je precies zien waar die extra calorieën vandaan komen. Zo weet je precies welk eten je in het vervolg moet laten staan om af te kunnen vallen of juist wanneer je wilt groeien in spiermassa.Om te kunnen afvallen of om spiermassa aan te maken, moet je je er eerst bewust van zijn hoeveel je eet. Daarnaast moet je ook een goed beeld hebben van hoeveel je beweegt. Vaak eet je meer dan je denkt en beweeg je minder dan goed voor je is. Deze combinatie zorgt voor een toename van je gewicht. De app MyFitnessPal is een calorieteller die je helpt bij te houden wat je eet en hoeveel je beweegt. Op deze manier krijg je goed inzicht in de hoeveelheid calorieën die je nodig hebt en de hoeveelheid die je binnenkrijgt. Dit inzicht kan je helpen bij het opstellen van een plan om te gaan afvallen. Dit hoef je niet altijd te blijven doen maar door dit een periode bij te houden krijg je veel meer inzicht in je voedingspatroon.

Tip van Kir
Als je het moeilijk vindt om met porties te werken, let er dan op hoeveel je eet. Vol is vol! In Japan is het normaal om 80% te eten in plaats van 100%. Als je namelijk 80% eet zit je nét niet helemaal vol, maar heb je wel genoeg gegeten. Japan heeft het laagste percentage vrouwen met overgewicht ter wereld dus laten we daar een voorbeeld aan nemen ;).

  • Deel dit recept:

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.