×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Eet vet, word slank

Er zijn mensen die vet volledig uitbannen. Vet heeft namelijk nog steeds de naam ‘dikmaker’. Het is waar dat vet veel calorieën levert, maar te weinig vet is ook niet gezond. Als je te weinig vet eet kun je de volgende problemen krijgen: Tekort aan de vetoplosbare vitamines A, D, E en K. Deze zijn belangrijk voor het goed functioneren van je lichaam. Depressie. Met name de omega-vetzuren spelen een grote rol bij je humeur en gedrag. Eet je te weinig vet dan worden er te weinig hormonen aangemaakt die je blij maken. Hart- en vaatziekten door een te hoog cholesterol. Dit klinkt vreemd maar als je nauwelijks nog vet eet wordt de hoeveelheid HDL (goed) cholesterol te laag waardoor LDL (slecht) cholesterol in verhouding te hoog wordt. Dit zorgt voor bloedklontering en het dichtslibben van je aderen. Voedingsstoffen raken uit balans. Als je te weinig vet eet krijg je in verhouding teveel koolhydraten binnen. Veel te veel koolhydraten kan leiden tot meer trek omdat je bloedsuikerspiegel hoger is, dit kan uiteindelijk leiden tot diabetes. Teveel eiwit is een belasting voor je lever en nieren en kan ook leiden tot botontkalking. Meer trek. Vet is een belangrijke smaakmaker en geeft je een vol gevoel. Als je alleen nog maar kiest voor vetarme producten zul je meer trek krijgen. Ook omdat dit soort producten vaak op smaak gebracht worden met veel suiker. Te veel suiker zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel heel snel stijgt maar ook heel snel weer diep daalt, met als gevolg: honger.

Maar wat is voldoende vet voor jou? Je dag menu moet voor minimaal 30% bestaan uit vet. Goede vetten wel te verstaan, geen chips of frituur 😉.
Denk aan producten zoals vette vis, avocado, noten, zaden, eieren etc. En gebruik als bak producten geen vloeibare olie of smeer geen magerine op je brood maar kies voor kokosolie en ongezouten roomboter om in te koken en voor koude gerechten olijfolie, lijnzaadolie en hennepolie. Kokosolie of roomboter is ook heerlijk op je boterham!

  • Deel dit artikel:

Eet vet, word slank

Er zijn mensen die vet volledig uitbannen. Vet heeft namelijk nog steeds de naam ‘dikmaker’. Het is waar dat vet veel calorieën levert, maar te weinig vet is ook niet gezond. Als je te weinig vet eet kun je de volgende problemen krijgen: Tekort aan de vetoplosbare vitamines A, D, E en K. Deze zijn belangrijk voor het goed functioneren van je lichaam. Depressie. Met name de omega-vetzuren spelen een grote rol bij je humeur en gedrag. Eet je te weinig vet dan worden er te weinig hormonen aangemaakt die je blij maken. Hart- en vaatziekten door een te hoog cholesterol. Dit klinkt vreemd maar als je nauwelijks nog vet eet wordt de hoeveelheid HDL (goed) cholesterol te laag waardoor LDL (slecht) cholesterol in verhouding te hoog wordt. Dit zorgt voor bloedklontering en het dichtslibben van je aderen. Voedingsstoffen raken uit balans. Als je te weinig vet eet krijg je in verhouding teveel koolhydraten binnen. Veel te veel koolhydraten kan leiden tot meer trek omdat je bloedsuikerspiegel hoger is, dit kan uiteindelijk leiden tot diabetes. Teveel eiwit is een belasting voor je lever en nieren en kan ook leiden tot botontkalking. Meer trek. Vet is een belangrijke smaakmaker en geeft je een vol gevoel. Als je alleen nog maar kiest voor vetarme producten zul je meer trek krijgen. Ook omdat dit soort producten vaak op smaak gebracht worden met veel suiker. Te veel suiker zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel heel snel stijgt maar ook heel snel weer diep daalt, met als gevolg: honger.

Maar wat is voldoende vet voor jou? Je dag menu moet voor minimaal 30% bestaan uit vet. Goede vetten wel te verstaan, geen chips of frituur 😉.
Denk aan producten zoals vette vis, avocado, noten, zaden, eieren etc. En gebruik als bak producten geen vloeibare olie of smeer geen magerine op je brood maar kies voor kokosolie en ongezouten roomboter om in te koken en voor koude gerechten olijfolie, lijnzaadolie en hennepolie. Kokosolie of roomboter is ook heerlijk op je boterham!

  • Deel dit artikel:

Eet vet, word slank

Er zijn mensen die vet volledig uitbannen. Vet heeft namelijk nog steeds de naam ‘dikmaker’. Het is waar dat vet veel calorieën levert, maar te weinig vet is ook niet gezond. Als je te weinig vet eet kun je de volgende problemen krijgen: Tekort aan de vetoplosbare vitamines A, D, E en K. Deze zijn belangrijk voor het goed functioneren van je lichaam. Depressie. Met name de omega-vetzuren spelen een grote rol bij je humeur en gedrag. Eet je te weinig vet dan worden er te weinig hormonen aangemaakt die je blij maken. Hart- en vaatziekten door een te hoog cholesterol. Dit klinkt vreemd maar als je nauwelijks nog vet eet wordt de hoeveelheid HDL (goed) cholesterol te laag waardoor LDL (slecht) cholesterol in verhouding te hoog wordt. Dit zorgt voor bloedklontering en het dichtslibben van je aderen. Voedingsstoffen raken uit balans. Als je te weinig vet eet krijg je in verhouding teveel koolhydraten binnen. Veel te veel koolhydraten kan leiden tot meer trek omdat je bloedsuikerspiegel hoger is, dit kan uiteindelijk leiden tot diabetes. Teveel eiwit is een belasting voor je lever en nieren en kan ook leiden tot botontkalking. Meer trek. Vet is een belangrijke smaakmaker en geeft je een vol gevoel. Als je alleen nog maar kiest voor vetarme producten zul je meer trek krijgen. Ook omdat dit soort producten vaak op smaak gebracht worden met veel suiker. Te veel suiker zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel heel snel stijgt maar ook heel snel weer diep daalt, met als gevolg: honger.

Maar wat is voldoende vet voor jou? Je dag menu moet voor minimaal 30% bestaan uit vet. Goede vetten wel te verstaan, geen chips of frituur 😉.
Denk aan producten zoals vette vis, avocado, noten, zaden, eieren etc. En gebruik als bak producten geen vloeibare olie of smeer geen magerine op je brood maar kies voor kokosolie en ongezouten roomboter om in te koken en voor koude gerechten olijfolie, lijnzaadolie en hennepolie. Kokosolie of roomboter is ook heerlijk op je boterham!

  • Deel dit recept:

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.