×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Contact us

Blog

Een week zonder vlees

Doe jij mee? Een week zonder vlees

Dit is de uitgelezen mogelijkheid om te testen hoe makkelijk je ook iets anders kan eten alleen wat moet je dan eten?

Wij hebben een top 6 gemaakt van goede manieren om vlees te vervangen.

De top 6 bestaat uit:

  • Eieren
  • Peulvruchten
  • Noten
  • Paddenstoelen
  • Soja
  • Kant-en-klare vleesvervangers

Eieren

Eieren zijn een hele goede vleesvervanger omdat zij vitamine A, B2, B12 en ijzer bevatten. Probeer natuurlijk wel te kijken naar de herkomst van de eieren en kies bij voorkeur voor biologische eieren.

Peulvruchten

Peulvruchten bevatten net als vlees, ijzer eiwitten en vitamine B1. Als bonus bevatten zij veel vezels, weinig zout en weinig verzadigd vet.

Noten

Ook noten zijn een goede vleesvervanger let alleen wel op de calorieën. Door het hoge gehalte aan vetten (ook al zijn dit de goede vetten) kan een portie noten flink aantikken met betrekking tot de energie inname. Maar de voordelen zijn er zeker er zitten dus gezonde vetten in ijzer vitamine B1 en E. Probeer een beetje te variëren met verschillende nootjes, want de voedingswaarden zijn bij alle soorten net weer een beetje anders.

Paddestoelen

Paddestoelen worden steeds meer ingezet als vleesvervanger omdat zij qua structuur en smaak redelijk in de buurt komen van vlees. Ze hebben de volgende voedingstoffen zoals B2, foliumzuur, kalium en vezels. Ondanks dat paddestoelen ook een beetje eiwitten bevatten mogen wij deze niet als volwaardige vleesvervangers beschouwen, dit komt omdat met uitzondering van de oesterzwammen paddestoelen geen ijzer bevatten.

Soja

Je kent ze vast wel de bekende vleesvervangers tofu en tempeh, beide zijn gemaakt uit soja. Dit geldt ook voor veel vleesvervangers.

Kant-en-klare vleesvervangers

Het zijn er steeds meer en ze worden steeds beter kant en klare vleesvervangers. Er moet gezegd worden dat er sterke verschillen zijn in smaak en beleving. De enige tip die wij kunnen geven probeer verschillende soorten uit er is vast ééntje die jij lekker vindt.

 

 

 

 

Plant-Based
  • Deel dit artikel:

Een week zonder vlees

Doe jij mee? Een week zonder vlees

Dit is de uitgelezen mogelijkheid om te testen hoe makkelijk je ook iets anders kan eten alleen wat moet je dan eten?

Wij hebben een top 6 gemaakt van goede manieren om vlees te vervangen.

De top 6 bestaat uit:

  • Eieren
  • Peulvruchten
  • Noten
  • Paddenstoelen
  • Soja
  • Kant-en-klare vleesvervangers

Eieren

Eieren zijn een hele goede vleesvervanger omdat zij vitamine A, B2, B12 en ijzer bevatten. Probeer natuurlijk wel te kijken naar de herkomst van de eieren en kies bij voorkeur voor biologische eieren.

Peulvruchten

Peulvruchten bevatten net als vlees, ijzer eiwitten en vitamine B1. Als bonus bevatten zij veel vezels, weinig zout en weinig verzadigd vet.

Noten

Ook noten zijn een goede vleesvervanger let alleen wel op de calorieën. Door het hoge gehalte aan vetten (ook al zijn dit de goede vetten) kan een portie noten flink aantikken met betrekking tot de energie inname. Maar de voordelen zijn er zeker er zitten dus gezonde vetten in ijzer vitamine B1 en E. Probeer een beetje te variëren met verschillende nootjes, want de voedingswaarden zijn bij alle soorten net weer een beetje anders.

Paddestoelen

Paddestoelen worden steeds meer ingezet als vleesvervanger omdat zij qua structuur en smaak redelijk in de buurt komen van vlees. Ze hebben de volgende voedingstoffen zoals B2, foliumzuur, kalium en vezels. Ondanks dat paddestoelen ook een beetje eiwitten bevatten mogen wij deze niet als volwaardige vleesvervangers beschouwen, dit komt omdat met uitzondering van de oesterzwammen paddestoelen geen ijzer bevatten.

Soja

Je kent ze vast wel de bekende vleesvervangers tofu en tempeh, beide zijn gemaakt uit soja. Dit geldt ook voor veel vleesvervangers.

Kant-en-klare vleesvervangers

Het zijn er steeds meer en ze worden steeds beter kant en klare vleesvervangers. Er moet gezegd worden dat er sterke verschillen zijn in smaak en beleving. De enige tip die wij kunnen geven probeer verschillende soorten uit er is vast ééntje die jij lekker vindt.

 

 

 

 

Plant-Based
  • Deel dit artikel:

Een week zonder vlees

Doe jij mee? Een week zonder vlees

Dit is de uitgelezen mogelijkheid om te testen hoe makkelijk je ook iets anders kan eten alleen wat moet je dan eten?

Wij hebben een top 6 gemaakt van goede manieren om vlees te vervangen.

De top 6 bestaat uit:

  • Eieren
  • Peulvruchten
  • Noten
  • Paddenstoelen
  • Soja
  • Kant-en-klare vleesvervangers

Eieren

Eieren zijn een hele goede vleesvervanger omdat zij vitamine A, B2, B12 en ijzer bevatten. Probeer natuurlijk wel te kijken naar de herkomst van de eieren en kies bij voorkeur voor biologische eieren.

Peulvruchten

Peulvruchten bevatten net als vlees, ijzer eiwitten en vitamine B1. Als bonus bevatten zij veel vezels, weinig zout en weinig verzadigd vet.

Noten

Ook noten zijn een goede vleesvervanger let alleen wel op de calorieën. Door het hoge gehalte aan vetten (ook al zijn dit de goede vetten) kan een portie noten flink aantikken met betrekking tot de energie inname. Maar de voordelen zijn er zeker er zitten dus gezonde vetten in ijzer vitamine B1 en E. Probeer een beetje te variëren met verschillende nootjes, want de voedingswaarden zijn bij alle soorten net weer een beetje anders.

Paddestoelen

Paddestoelen worden steeds meer ingezet als vleesvervanger omdat zij qua structuur en smaak redelijk in de buurt komen van vlees. Ze hebben de volgende voedingstoffen zoals B2, foliumzuur, kalium en vezels. Ondanks dat paddestoelen ook een beetje eiwitten bevatten mogen wij deze niet als volwaardige vleesvervangers beschouwen, dit komt omdat met uitzondering van de oesterzwammen paddestoelen geen ijzer bevatten.

Soja

Je kent ze vast wel de bekende vleesvervangers tofu en tempeh, beide zijn gemaakt uit soja. Dit geldt ook voor veel vleesvervangers.

Kant-en-klare vleesvervangers

Het zijn er steeds meer en ze worden steeds beter kant en klare vleesvervangers. Er moet gezegd worden dat er sterke verschillen zijn in smaak en beleving. De enige tip die wij kunnen geven probeer verschillende soorten uit er is vast ééntje die jij lekker vindt.

 

 

 

 

  • Deel dit recept: