×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Een buik die niet platter, maar alleen maar boller wordt!

Mijn naam is Josca, mede eigenaar van Health & Co, wonend op Aruba voor 3 jaar, momenteel even in Nederland en twaalf weken zwanger. Na de eerste schrik, meerdere zwangerschapstesten en afgelopen week de eerste echo kunnen we het pas écht geloven dat er een ‘’mini-us’’ in mijn buik groeit. Ons kleine kokosnootje is super gewenst maar dat het ook echt meteen raak kon zijn was voor mijn man en ik een hele verassing. De komende maanden neem ik jullie regelmatig mee in mijn ‘fit pregnant journey’.

Afgelopen half jaar heb ik me voornamelijk gericht op droogtrainen na mijn verhuizing naar Aruba. We hebben op Aruba toch wel 350 bikini dagen per jaar dus een winterbody heb ik afgelopen jaar overgeslagen. Droger worden op Aruba ging me makkelijker af als in Nederland. Mijn sociale kring was nog niet zo heel groot dus verjaarden met vele taarten kwamen niet op mijn pad. Tevens kost een reep Milka chocolada daar maar liefst 5 euro, dit demotiveert behoorlijk om te snoepen 😉. Rond december merkte ik dat mijn steeds afnemende voorgevel door het droger worden plotseling het volume kregen van een bikini model. Super fijn natuurlijk maar wel opvallend vreemd. Tevens merkte ik dat ik een emotioneel gezelligheidsduiveltje werd. Vooral mijn man merkte dat. Nog steeds trouwens… Tijd voor een zwangerschapstest dus.

Hoe nu verder trainen
Doordat mijn lichaam nu onwijs hard aan het werk is om straks mijn kokosnootje volledig volgroeit op de wereld te kunnen zetten moet ik pas op de plaatst maken met mijn drukke trainingsschema. Krachttraining gaat nog goed, dit kan ik redelijk in mijn eigen tempo doen, cardio daar in tegen is door dat ik wat benauwder ben wel op een laag pitje. Qua gewichten ben ik niet gaan afbouwen maar doe ik het nu ook niet opbouwen. Bij zwangere vrouwen is meerdere keren onderzocht of lichamelijke inspanning schadelijk zou kunnen zijn voor de foetus (=baby). Hieruit kwam steeds dezelfde opvatting dat zelfs zware inspanning tijdens de zwangerschap niet schadelijk is voor de gezonde moeder en foetus. Stelregel moet zijn: laat het lichaam voor zich spreken.

Voeding & Zwangerschap
Eten voor twee is een al oude opvatting maar helaas niet waar. Uiteraard eet je voor twee maar niet de hoeveelheid voor twee volwassenen. In eerste instantie is een extra caloriebehoefte nog niet nodig, in de laatste maanden van de zwangerschap zal dit met 300 tot 500 kcal meer wel nodig zijn. Ik mag niet klagen met mijn zwangerschap, behalve dat ik merk dat ik echt op tijd moet eten omdat ik anders misselijk wordt lust ik verder alles nog en heb ik geen vreemde behoeftes zoals augurken met slagroom. Wel zorg ik ervoor dat ik nu een eetdagboek bijhoudt. Niet omdat ik bang ben te dik te worden maar omdat ik zeker wil weten dat ik voldoende binnen krijg aan alle macronutriënten voor mij en de baby. Vaak eten vrouwen te weinig tijdens de zwangerschap en het enige wat er dan gebeurd is dat jouw lichaam als het ware ‘’leeg getrokken’’ wordt omdat de baby nu op de eerste plaatst komt. Resultaat is dan vaak een ”slapper” lichaam waar alle energie uitgetrokken is. Roken en alcohol drinken is not done tijdens een zwangerschap, maar vergis je niet dat een slecht dieet tijdens zwangerschap net zo, en soms schadelijker kan zijn dan roken en drinken voor de baby.

Balans is ook hierin het sleutel woord. Eet ik nu af en toe toch lekker die Milka reep van 5 euro 😉 lang leven de hormonen!

  • Deel dit artikel:

Een buik die niet platter, maar alleen maar boller wordt!

Mijn naam is Josca, mede eigenaar van Health & Co, wonend op Aruba voor 3 jaar, momenteel even in Nederland en twaalf weken zwanger. Na de eerste schrik, meerdere zwangerschapstesten en afgelopen week de eerste echo kunnen we het pas écht geloven dat er een ‘’mini-us’’ in mijn buik groeit. Ons kleine kokosnootje is super gewenst maar dat het ook echt meteen raak kon zijn was voor mijn man en ik een hele verassing. De komende maanden neem ik jullie regelmatig mee in mijn ‘fit pregnant journey’.

Afgelopen half jaar heb ik me voornamelijk gericht op droogtrainen na mijn verhuizing naar Aruba. We hebben op Aruba toch wel 350 bikini dagen per jaar dus een winterbody heb ik afgelopen jaar overgeslagen. Droger worden op Aruba ging me makkelijker af als in Nederland. Mijn sociale kring was nog niet zo heel groot dus verjaarden met vele taarten kwamen niet op mijn pad. Tevens kost een reep Milka chocolada daar maar liefst 5 euro, dit demotiveert behoorlijk om te snoepen 😉. Rond december merkte ik dat mijn steeds afnemende voorgevel door het droger worden plotseling het volume kregen van een bikini model. Super fijn natuurlijk maar wel opvallend vreemd. Tevens merkte ik dat ik een emotioneel gezelligheidsduiveltje werd. Vooral mijn man merkte dat. Nog steeds trouwens… Tijd voor een zwangerschapstest dus.

Hoe nu verder trainen
Doordat mijn lichaam nu onwijs hard aan het werk is om straks mijn kokosnootje volledig volgroeit op de wereld te kunnen zetten moet ik pas op de plaatst maken met mijn drukke trainingsschema. Krachttraining gaat nog goed, dit kan ik redelijk in mijn eigen tempo doen, cardio daar in tegen is door dat ik wat benauwder ben wel op een laag pitje. Qua gewichten ben ik niet gaan afbouwen maar doe ik het nu ook niet opbouwen. Bij zwangere vrouwen is meerdere keren onderzocht of lichamelijke inspanning schadelijk zou kunnen zijn voor de foetus (=baby). Hieruit kwam steeds dezelfde opvatting dat zelfs zware inspanning tijdens de zwangerschap niet schadelijk is voor de gezonde moeder en foetus. Stelregel moet zijn: laat het lichaam voor zich spreken.

Voeding & Zwangerschap
Eten voor twee is een al oude opvatting maar helaas niet waar. Uiteraard eet je voor twee maar niet de hoeveelheid voor twee volwassenen. In eerste instantie is een extra caloriebehoefte nog niet nodig, in de laatste maanden van de zwangerschap zal dit met 300 tot 500 kcal meer wel nodig zijn. Ik mag niet klagen met mijn zwangerschap, behalve dat ik merk dat ik echt op tijd moet eten omdat ik anders misselijk wordt lust ik verder alles nog en heb ik geen vreemde behoeftes zoals augurken met slagroom. Wel zorg ik ervoor dat ik nu een eetdagboek bijhoudt. Niet omdat ik bang ben te dik te worden maar omdat ik zeker wil weten dat ik voldoende binnen krijg aan alle macronutriënten voor mij en de baby. Vaak eten vrouwen te weinig tijdens de zwangerschap en het enige wat er dan gebeurd is dat jouw lichaam als het ware ‘’leeg getrokken’’ wordt omdat de baby nu op de eerste plaatst komt. Resultaat is dan vaak een ”slapper” lichaam waar alle energie uitgetrokken is. Roken en alcohol drinken is not done tijdens een zwangerschap, maar vergis je niet dat een slecht dieet tijdens zwangerschap net zo, en soms schadelijker kan zijn dan roken en drinken voor de baby.

Balans is ook hierin het sleutel woord. Eet ik nu af en toe toch lekker die Milka reep van 5 euro 😉 lang leven de hormonen!

  • Deel dit artikel:

Een buik die niet platter, maar alleen maar boller wordt!

Mijn naam is Josca, mede eigenaar van Health & Co, wonend op Aruba voor 3 jaar, momenteel even in Nederland en twaalf weken zwanger. Na de eerste schrik, meerdere zwangerschapstesten en afgelopen week de eerste echo kunnen we het pas écht geloven dat er een ‘’mini-us’’ in mijn buik groeit. Ons kleine kokosnootje is super gewenst maar dat het ook echt meteen raak kon zijn was voor mijn man en ik een hele verassing. De komende maanden neem ik jullie regelmatig mee in mijn ‘fit pregnant journey’.

Afgelopen half jaar heb ik me voornamelijk gericht op droogtrainen na mijn verhuizing naar Aruba. We hebben op Aruba toch wel 350 bikini dagen per jaar dus een winterbody heb ik afgelopen jaar overgeslagen. Droger worden op Aruba ging me makkelijker af als in Nederland. Mijn sociale kring was nog niet zo heel groot dus verjaarden met vele taarten kwamen niet op mijn pad. Tevens kost een reep Milka chocolada daar maar liefst 5 euro, dit demotiveert behoorlijk om te snoepen 😉. Rond december merkte ik dat mijn steeds afnemende voorgevel door het droger worden plotseling het volume kregen van een bikini model. Super fijn natuurlijk maar wel opvallend vreemd. Tevens merkte ik dat ik een emotioneel gezelligheidsduiveltje werd. Vooral mijn man merkte dat. Nog steeds trouwens… Tijd voor een zwangerschapstest dus.

Hoe nu verder trainen
Doordat mijn lichaam nu onwijs hard aan het werk is om straks mijn kokosnootje volledig volgroeit op de wereld te kunnen zetten moet ik pas op de plaatst maken met mijn drukke trainingsschema. Krachttraining gaat nog goed, dit kan ik redelijk in mijn eigen tempo doen, cardio daar in tegen is door dat ik wat benauwder ben wel op een laag pitje. Qua gewichten ben ik niet gaan afbouwen maar doe ik het nu ook niet opbouwen. Bij zwangere vrouwen is meerdere keren onderzocht of lichamelijke inspanning schadelijk zou kunnen zijn voor de foetus (=baby). Hieruit kwam steeds dezelfde opvatting dat zelfs zware inspanning tijdens de zwangerschap niet schadelijk is voor de gezonde moeder en foetus. Stelregel moet zijn: laat het lichaam voor zich spreken.

Voeding & Zwangerschap
Eten voor twee is een al oude opvatting maar helaas niet waar. Uiteraard eet je voor twee maar niet de hoeveelheid voor twee volwassenen. In eerste instantie is een extra caloriebehoefte nog niet nodig, in de laatste maanden van de zwangerschap zal dit met 300 tot 500 kcal meer wel nodig zijn. Ik mag niet klagen met mijn zwangerschap, behalve dat ik merk dat ik echt op tijd moet eten omdat ik anders misselijk wordt lust ik verder alles nog en heb ik geen vreemde behoeftes zoals augurken met slagroom. Wel zorg ik ervoor dat ik nu een eetdagboek bijhoudt. Niet omdat ik bang ben te dik te worden maar omdat ik zeker wil weten dat ik voldoende binnen krijg aan alle macronutriënten voor mij en de baby. Vaak eten vrouwen te weinig tijdens de zwangerschap en het enige wat er dan gebeurd is dat jouw lichaam als het ware ‘’leeg getrokken’’ wordt omdat de baby nu op de eerste plaatst komt. Resultaat is dan vaak een ”slapper” lichaam waar alle energie uitgetrokken is. Roken en alcohol drinken is not done tijdens een zwangerschap, maar vergis je niet dat een slecht dieet tijdens zwangerschap net zo, en soms schadelijker kan zijn dan roken en drinken voor de baby.

Balans is ook hierin het sleutel woord. Eet ik nu af en toe toch lekker die Milka reep van 5 euro 😉 lang leven de hormonen!

  • Deel dit recept:

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.