×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Blog

Check hier hoe gezond jouw middelomtrek is!

Naast het gewicht is het voor je gezondheid belangrijk waar het lichaamsvet zit. Vet in en rond de buik is nadelig voor je gezondheid.

  1. Meet de middelomtrek tussen de onderkant van de onderste rib en de bovenkant van het bekken.
  2. Adem uit en lees jouw middelomtrek af.

Meestal geven de BMI en de middelomtrek beide aan dat er sprake is van overgewicht, ondergewicht of een gezond gewicht. Als dat niet zo is, houd dan het resultaat van de middelomtrek aan. Hier wordt namelijk rekening gehouden met het extra gezondheidsrisico van veel buikvet. Vet rond je buik is nadeliger voor je gezondheid dan vet op je heupen en billen.

Mensen die aan bodybuilding doen en veel spieren hebben, kunnen door het gewicht van de spieren een hoge BMI (25-30) hebben. Dit terwijl zij wel een goede middelomtrek hebben. Zij hoeven in dat geval dus niet af te vallen. Een vetpercentagemeting kan hierbij uitsluitsel geven.

OORDEEL ADVIES MANNEN MIDDELOMTREK VROUWEN MIDDELOMTREK
Ondergewicht Probeer aan te komen Omtrek kleiner dan 79 cm Omtrek kleiner dan 68 cm
Gezond gewicht Probeer op gewicht te blijven Omtrek tussen 79 en 94 cm Omtrek tussen 68 en 80 cm
Overgewicht (gevarenzone komt in beeld) Probeer af te vallen (zorg in ieder geval dat je niet aankomt) Omtrek tussen 94 en 102 cm  Omtrek tussen 80 en 88 cm
 Obesitas (verhoogd risico) Probeer onder begeleiding af te vallen  Omtrek groter dan 102 cm  Omtrek groter dan 88 cm

Ben jij te zwaar of te licht? En wil je graag weer in shape komen? Schrijf je dan in via deze link en start direct met jouw plan.

Twijfel je nog en wil je vrijblijvend meer informatie ontvangen over welk plan het beste bij jou past? Stuur dan gerust een berichtje of een e-mail.

Hoe gezond is mijn buikomtrek
  • Deel dit artikel:

Check hier hoe gezond jouw middelomtrek is!

Naast het gewicht is het voor je gezondheid belangrijk waar het lichaamsvet zit. Vet in en rond de buik is nadelig voor je gezondheid.

  1. Meet de middelomtrek tussen de onderkant van de onderste rib en de bovenkant van het bekken.
  2. Adem uit en lees jouw middelomtrek af.

Meestal geven de BMI en de middelomtrek beide aan dat er sprake is van overgewicht, ondergewicht of een gezond gewicht. Als dat niet zo is, houd dan het resultaat van de middelomtrek aan. Hier wordt namelijk rekening gehouden met het extra gezondheidsrisico van veel buikvet. Vet rond je buik is nadeliger voor je gezondheid dan vet op je heupen en billen.

Mensen die aan bodybuilding doen en veel spieren hebben, kunnen door het gewicht van de spieren een hoge BMI (25-30) hebben. Dit terwijl zij wel een goede middelomtrek hebben. Zij hoeven in dat geval dus niet af te vallen. Een vetpercentagemeting kan hierbij uitsluitsel geven.

OORDEEL ADVIES MANNEN MIDDELOMTREK VROUWEN MIDDELOMTREK
Ondergewicht Probeer aan te komen Omtrek kleiner dan 79 cm Omtrek kleiner dan 68 cm
Gezond gewicht Probeer op gewicht te blijven Omtrek tussen 79 en 94 cm Omtrek tussen 68 en 80 cm
Overgewicht (gevarenzone komt in beeld) Probeer af te vallen (zorg in ieder geval dat je niet aankomt) Omtrek tussen 94 en 102 cm  Omtrek tussen 80 en 88 cm
 Obesitas (verhoogd risico) Probeer onder begeleiding af te vallen  Omtrek groter dan 102 cm  Omtrek groter dan 88 cm

Ben jij te zwaar of te licht? En wil je graag weer in shape komen? Schrijf je dan in via deze link en start direct met jouw plan.

Twijfel je nog en wil je vrijblijvend meer informatie ontvangen over welk plan het beste bij jou past? Stuur dan gerust een berichtje of een e-mail.

Hoe gezond is mijn buikomtrek
  • Deel dit artikel:

Check hier hoe gezond jouw middelomtrek is!

Naast het gewicht is het voor je gezondheid belangrijk waar het lichaamsvet zit. Vet in en rond de buik is nadelig voor je gezondheid.

  1. Meet de middelomtrek tussen de onderkant van de onderste rib en de bovenkant van het bekken.
  2. Adem uit en lees jouw middelomtrek af.

Meestal geven de BMI en de middelomtrek beide aan dat er sprake is van overgewicht, ondergewicht of een gezond gewicht. Als dat niet zo is, houd dan het resultaat van de middelomtrek aan. Hier wordt namelijk rekening gehouden met het extra gezondheidsrisico van veel buikvet. Vet rond je buik is nadeliger voor je gezondheid dan vet op je heupen en billen.

Mensen die aan bodybuilding doen en veel spieren hebben, kunnen door het gewicht van de spieren een hoge BMI (25-30) hebben. Dit terwijl zij wel een goede middelomtrek hebben. Zij hoeven in dat geval dus niet af te vallen. Een vetpercentagemeting kan hierbij uitsluitsel geven.

OORDEEL ADVIES MANNEN MIDDELOMTREK VROUWEN MIDDELOMTREK
Ondergewicht Probeer aan te komen Omtrek kleiner dan 79 cm Omtrek kleiner dan 68 cm
Gezond gewicht Probeer op gewicht te blijven Omtrek tussen 79 en 94 cm Omtrek tussen 68 en 80 cm
Overgewicht (gevarenzone komt in beeld) Probeer af te vallen (zorg in ieder geval dat je niet aankomt) Omtrek tussen 94 en 102 cm  Omtrek tussen 80 en 88 cm
 Obesitas (verhoogd risico) Probeer onder begeleiding af te vallen  Omtrek groter dan 102 cm  Omtrek groter dan 88 cm

Ben jij te zwaar of te licht? En wil je graag weer in shape komen? Schrijf je dan in via deze link en start direct met jouw plan.

Twijfel je nog en wil je vrijblijvend meer informatie ontvangen over welk plan het beste bij jou past? Stuur dan gerust een berichtje of een e-mail.

  • Deel dit recept:

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op