×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Blog

Goede voeding zorgt voor betere sportprestaties.

Na een paar maanden aanmodderen met overbelastingsverschijnselen in mijn spieren vroeg de fysio mij wat ik eigenlijk eet op een dag en of ik wel rekening houd met het feit dat ik veel sport en dus veel voedingsstoffen nodig heb.

Ik sport vier of vijf keer in de week.
In de atletiek richt ik me op de 100 en 200 meter sprint. Om sneller te rennen doe ik verschillende trainingen in de week afhankelijk van de periode in het seizoen: technische sprinttraining, krachttraining al dan niet gecombineerd met sprongwerk en weerstandsprints, tempotrainingen op de baan en in de duinen. Ik heb altijd mijn gezonde boeren verstand gebruikt met eten, dronk wel eens een eiwitshake, maar heb me nooit verdiept in calorieen, verhoudingen etc.

Health & Co
De fysio gaf mij een kaartje van Nina, van Health & Co. Hij benadrukte dat voeding een enorm verschil kan maken en nieuwsgierig geworden heb ik een afspraak voor een intake gemaakt. Tijdens de intake kwamen we erachter dat mijn gezonde boeren verstand iets minder gezond was dan ik altijd dacht. Ik had 5 of 6 keer per dag een enorme dip, was toch wel bijzonder vaak moe en gezien mijn voedingspatroon was dit ook niet zo verwonderlijk. Veel te weinig eiwitten en zeker zo’n 700 calorieen te weinig op dag. Stap voor stap hebben we mijn eetpatroon aangepast en het aantal calorieën verhoogd. Binnen twee weken
had ik al veel meer energie! Ik heb de voorbereidingsperiode en het wedstrijdseizoen nagenoeg geen last gehad van overbelasting en mijn persoonlijke records aan flarden gelopen.

Hoe pakte ik dit aan?
Dit alles ging natuurlijk niet vanzelf met af en toe een gezellig bezoek aan Nina. Ik ben hard aan de slag gegaan met haar tips en het heeft best veel tijd en denkwerk gekost op mijn voeding aan te passen. In de eerste maanden heb ik vooraf de hele dag ingepland, alles afgewogen en bijna tot de gram toe in de juiste verhouding gegeten. Ik ben behoorlijk gestructureerd, dus het kostte me geen moeite om niet volgens het schema te eten. Wel moest ik veel meer eten, meer zelf bereiden (i.p.v. cordon blue van de supermarkt, er zelf een maken) en dit kost natuurlijk ook tijd en energie. En dan heb ik nog niet benoemd dat ik best veel moeite heb gehad met het daadwerkelijk naar binnen stouwen van al dat eten. Ik heb regelmatig tegen m’n zin in eten naar binnen gewerkt.

Inmiddels heb ik mijn tiende afspraak bij Nina achter de rug. Ik plan niet meer mijn hele dag vooruit, maar houd nog
wel dagelijks bij wat ik eet. Ik merk dat ik inmiddels gewend ben aan het koken zonder pakjes en zakjes, maar krijg nog niet automatisch genoeg eiwitten en calorieen binnen als ik met mijn gezonde boeren verstand 2.0 eet. Ik kijk terug op een hele leerzame periode die er mede voor heeft gezorgd dat ik dit outdoor seizoen super fit was. En, zeker niet onbelangrijk, ook in het dagelijks leven veel meer energie heb!

Topsport Health & Co
  • Deel dit artikel:

Goede voeding zorgt voor betere sportprestaties.

Na een paar maanden aanmodderen met overbelastingsverschijnselen in mijn spieren vroeg de fysio mij wat ik eigenlijk eet op een dag en of ik wel rekening houd met het feit dat ik veel sport en dus veel voedingsstoffen nodig heb.

Ik sport vier of vijf keer in de week.
In de atletiek richt ik me op de 100 en 200 meter sprint. Om sneller te rennen doe ik verschillende trainingen in de week afhankelijk van de periode in het seizoen: technische sprinttraining, krachttraining al dan niet gecombineerd met sprongwerk en weerstandsprints, tempotrainingen op de baan en in de duinen. Ik heb altijd mijn gezonde boeren verstand gebruikt met eten, dronk wel eens een eiwitshake, maar heb me nooit verdiept in calorieen, verhoudingen etc.

Health & Co
De fysio gaf mij een kaartje van Nina, van Health & Co. Hij benadrukte dat voeding een enorm verschil kan maken en nieuwsgierig geworden heb ik een afspraak voor een intake gemaakt. Tijdens de intake kwamen we erachter dat mijn gezonde boeren verstand iets minder gezond was dan ik altijd dacht. Ik had 5 of 6 keer per dag een enorme dip, was toch wel bijzonder vaak moe en gezien mijn voedingspatroon was dit ook niet zo verwonderlijk. Veel te weinig eiwitten en zeker zo’n 700 calorieen te weinig op dag. Stap voor stap hebben we mijn eetpatroon aangepast en het aantal calorieën verhoogd. Binnen twee weken
had ik al veel meer energie! Ik heb de voorbereidingsperiode en het wedstrijdseizoen nagenoeg geen last gehad van overbelasting en mijn persoonlijke records aan flarden gelopen.

Hoe pakte ik dit aan?
Dit alles ging natuurlijk niet vanzelf met af en toe een gezellig bezoek aan Nina. Ik ben hard aan de slag gegaan met haar tips en het heeft best veel tijd en denkwerk gekost op mijn voeding aan te passen. In de eerste maanden heb ik vooraf de hele dag ingepland, alles afgewogen en bijna tot de gram toe in de juiste verhouding gegeten. Ik ben behoorlijk gestructureerd, dus het kostte me geen moeite om niet volgens het schema te eten. Wel moest ik veel meer eten, meer zelf bereiden (i.p.v. cordon blue van de supermarkt, er zelf een maken) en dit kost natuurlijk ook tijd en energie. En dan heb ik nog niet benoemd dat ik best veel moeite heb gehad met het daadwerkelijk naar binnen stouwen van al dat eten. Ik heb regelmatig tegen m’n zin in eten naar binnen gewerkt.

Inmiddels heb ik mijn tiende afspraak bij Nina achter de rug. Ik plan niet meer mijn hele dag vooruit, maar houd nog
wel dagelijks bij wat ik eet. Ik merk dat ik inmiddels gewend ben aan het koken zonder pakjes en zakjes, maar krijg nog niet automatisch genoeg eiwitten en calorieen binnen als ik met mijn gezonde boeren verstand 2.0 eet. Ik kijk terug op een hele leerzame periode die er mede voor heeft gezorgd dat ik dit outdoor seizoen super fit was. En, zeker niet onbelangrijk, ook in het dagelijks leven veel meer energie heb!

Topsport Health & Co
  • Deel dit artikel:

Goede voeding zorgt voor betere sportprestaties.

Na een paar maanden aanmodderen met overbelastingsverschijnselen in mijn spieren vroeg de fysio mij wat ik eigenlijk eet op een dag en of ik wel rekening houd met het feit dat ik veel sport en dus veel voedingsstoffen nodig heb.

Ik sport vier of vijf keer in de week.
In de atletiek richt ik me op de 100 en 200 meter sprint. Om sneller te rennen doe ik verschillende trainingen in de week afhankelijk van de periode in het seizoen: technische sprinttraining, krachttraining al dan niet gecombineerd met sprongwerk en weerstandsprints, tempotrainingen op de baan en in de duinen. Ik heb altijd mijn gezonde boeren verstand gebruikt met eten, dronk wel eens een eiwitshake, maar heb me nooit verdiept in calorieen, verhoudingen etc.

Health & Co
De fysio gaf mij een kaartje van Nina, van Health & Co. Hij benadrukte dat voeding een enorm verschil kan maken en nieuwsgierig geworden heb ik een afspraak voor een intake gemaakt. Tijdens de intake kwamen we erachter dat mijn gezonde boeren verstand iets minder gezond was dan ik altijd dacht. Ik had 5 of 6 keer per dag een enorme dip, was toch wel bijzonder vaak moe en gezien mijn voedingspatroon was dit ook niet zo verwonderlijk. Veel te weinig eiwitten en zeker zo’n 700 calorieen te weinig op dag. Stap voor stap hebben we mijn eetpatroon aangepast en het aantal calorieën verhoogd. Binnen twee weken
had ik al veel meer energie! Ik heb de voorbereidingsperiode en het wedstrijdseizoen nagenoeg geen last gehad van overbelasting en mijn persoonlijke records aan flarden gelopen.

Hoe pakte ik dit aan?
Dit alles ging natuurlijk niet vanzelf met af en toe een gezellig bezoek aan Nina. Ik ben hard aan de slag gegaan met haar tips en het heeft best veel tijd en denkwerk gekost op mijn voeding aan te passen. In de eerste maanden heb ik vooraf de hele dag ingepland, alles afgewogen en bijna tot de gram toe in de juiste verhouding gegeten. Ik ben behoorlijk gestructureerd, dus het kostte me geen moeite om niet volgens het schema te eten. Wel moest ik veel meer eten, meer zelf bereiden (i.p.v. cordon blue van de supermarkt, er zelf een maken) en dit kost natuurlijk ook tijd en energie. En dan heb ik nog niet benoemd dat ik best veel moeite heb gehad met het daadwerkelijk naar binnen stouwen van al dat eten. Ik heb regelmatig tegen m’n zin in eten naar binnen gewerkt.

Inmiddels heb ik mijn tiende afspraak bij Nina achter de rug. Ik plan niet meer mijn hele dag vooruit, maar houd nog
wel dagelijks bij wat ik eet. Ik merk dat ik inmiddels gewend ben aan het koken zonder pakjes en zakjes, maar krijg nog niet automatisch genoeg eiwitten en calorieen binnen als ik met mijn gezonde boeren verstand 2.0 eet. Ik kijk terug op een hele leerzame periode die er mede voor heeft gezorgd dat ik dit outdoor seizoen super fit was. En, zeker niet onbelangrijk, ook in het dagelijks leven veel meer energie heb!

  • Deel dit recept:

1
Reageer op dit artikel

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Freya Recent comment authors
  Subscribe  
nieuwste oudste meest gestemd
Abonneren op
Freya
Gast
Freya

Goed bezig!

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.