×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Balansdag?

Na een weekend met veel zon, bbq’s, drankjes en moederdag is het wellicht een idee om weer even ‘’back on track’’ te gaan vanaf vandaag. Het voedingscentrum kwam enkele jaren terug met de term ‘balansdag’, naar hun eigen zeggen een ‘dag minder eten nadat je een dag teveel hebt gegeten’. Maar is dit een slim idee?

Het is natuurlijk erg verleidelijk om op zo’n balansdag zo weinig mogelijk te gaan eten, of om bijvoorbeeld alleen maar fruit te eten. Wij raden je dit juist niet aan om de volgende redenen:

Ten eerste krijg je op die manier onvoldoende voedingsstoffen binnen, doordat je voeding op die dag onvolwaardig is. Nu is dat voor één dagje niet zo heel erg, maar je kunt je er erg futloos door voelen. Zeker als je activiteiten hebt gepland op je balansdag, dan heb je voldoende energie nodig. Tevens zal je vandaag juist extra energie nodig hebben om te herstellen van het weekend.
Ten tweede zal je door heel weinig te eten, sneller in de verleiding komen om wel weer ongezonde dingen te gaan eten. Doordat je je futloos voelt, geeft je lichaam aan behoefte te hebben aan suiker. Je zult eerder gaan snaaien, het idee van de balansdag is dan natuurlijk helemaal weg! Als je meerdere dagen (veel) te weinig eet, kan je lichaam hieraan gaan wennen. Het gaan functioneren op een soort spaarstand, waardoor je gemakkelijker aankomt op dagen dat je meer eet. Je lichaam gaat voor de zekerheid sneller voedingsstoffen opslaan. Oké, heel weinig eten dus liever niet. Maar wat dan wel? We raden je aan om op zo’n balansdag extra op te letten dat je gezond eet. Gebruik gezonde producten, let goed op de portiegrootte en eet even helemaal geen extra’s. Je kunt hier natuurlijk je eigen invulling aan geven, door bepaalde producten wel of niet te nemen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om geen gluten en/of lactose te eten.
Kies voor een dagmenu met veel vitamines, mineralen, voedingsvezels en andere nuttige voedingsstoffen.

Ga vandaag dus even voor ultra gezond 😉

  • Deel dit artikel:

Balansdag?

Na een weekend met veel zon, bbq’s, drankjes en moederdag is het wellicht een idee om weer even ‘’back on track’’ te gaan vanaf vandaag. Het voedingscentrum kwam enkele jaren terug met de term ‘balansdag’, naar hun eigen zeggen een ‘dag minder eten nadat je een dag teveel hebt gegeten’. Maar is dit een slim idee?

Het is natuurlijk erg verleidelijk om op zo’n balansdag zo weinig mogelijk te gaan eten, of om bijvoorbeeld alleen maar fruit te eten. Wij raden je dit juist niet aan om de volgende redenen:

Ten eerste krijg je op die manier onvoldoende voedingsstoffen binnen, doordat je voeding op die dag onvolwaardig is. Nu is dat voor één dagje niet zo heel erg, maar je kunt je er erg futloos door voelen. Zeker als je activiteiten hebt gepland op je balansdag, dan heb je voldoende energie nodig. Tevens zal je vandaag juist extra energie nodig hebben om te herstellen van het weekend.
Ten tweede zal je door heel weinig te eten, sneller in de verleiding komen om wel weer ongezonde dingen te gaan eten. Doordat je je futloos voelt, geeft je lichaam aan behoefte te hebben aan suiker. Je zult eerder gaan snaaien, het idee van de balansdag is dan natuurlijk helemaal weg! Als je meerdere dagen (veel) te weinig eet, kan je lichaam hieraan gaan wennen. Het gaan functioneren op een soort spaarstand, waardoor je gemakkelijker aankomt op dagen dat je meer eet. Je lichaam gaat voor de zekerheid sneller voedingsstoffen opslaan. Oké, heel weinig eten dus liever niet. Maar wat dan wel? We raden je aan om op zo’n balansdag extra op te letten dat je gezond eet. Gebruik gezonde producten, let goed op de portiegrootte en eet even helemaal geen extra’s. Je kunt hier natuurlijk je eigen invulling aan geven, door bepaalde producten wel of niet te nemen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om geen gluten en/of lactose te eten.
Kies voor een dagmenu met veel vitamines, mineralen, voedingsvezels en andere nuttige voedingsstoffen.

Ga vandaag dus even voor ultra gezond 😉

  • Deel dit artikel:

Balansdag?

Na een weekend met veel zon, bbq’s, drankjes en moederdag is het wellicht een idee om weer even ‘’back on track’’ te gaan vanaf vandaag. Het voedingscentrum kwam enkele jaren terug met de term ‘balansdag’, naar hun eigen zeggen een ‘dag minder eten nadat je een dag teveel hebt gegeten’. Maar is dit een slim idee?

Het is natuurlijk erg verleidelijk om op zo’n balansdag zo weinig mogelijk te gaan eten, of om bijvoorbeeld alleen maar fruit te eten. Wij raden je dit juist niet aan om de volgende redenen:

Ten eerste krijg je op die manier onvoldoende voedingsstoffen binnen, doordat je voeding op die dag onvolwaardig is. Nu is dat voor één dagje niet zo heel erg, maar je kunt je er erg futloos door voelen. Zeker als je activiteiten hebt gepland op je balansdag, dan heb je voldoende energie nodig. Tevens zal je vandaag juist extra energie nodig hebben om te herstellen van het weekend.
Ten tweede zal je door heel weinig te eten, sneller in de verleiding komen om wel weer ongezonde dingen te gaan eten. Doordat je je futloos voelt, geeft je lichaam aan behoefte te hebben aan suiker. Je zult eerder gaan snaaien, het idee van de balansdag is dan natuurlijk helemaal weg! Als je meerdere dagen (veel) te weinig eet, kan je lichaam hieraan gaan wennen. Het gaan functioneren op een soort spaarstand, waardoor je gemakkelijker aankomt op dagen dat je meer eet. Je lichaam gaat voor de zekerheid sneller voedingsstoffen opslaan. Oké, heel weinig eten dus liever niet. Maar wat dan wel? We raden je aan om op zo’n balansdag extra op te letten dat je gezond eet. Gebruik gezonde producten, let goed op de portiegrootte en eet even helemaal geen extra’s. Je kunt hier natuurlijk je eigen invulling aan geven, door bepaalde producten wel of niet te nemen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om geen gluten en/of lactose te eten.
Kies voor een dagmenu met veel vitamines, mineralen, voedingsvezels en andere nuttige voedingsstoffen.

Ga vandaag dus even voor ultra gezond 😉

  • Deel dit recept: