×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Vroeg opstaan maakt slank

Als net verse mama is een goede nachtrust onmisbaar. Alhoewel, überhaupt nachtrust zou lekker zijn 😉 Maar did you know, hoe verleidelijk het ook is om in de ochtend ein-de-loos te blijven snoozen, het je niet helpt om af te vallen?

Uit recent onderzoek (Plos One) is namelijk wederom gebleken dat één uur daglicht missen per etmaal gelijkstaat aan een flinke BMI verhoging. Vroege vogels zingen dus uiteindelijk het hoogste lied. Ik probeer daarom altijd mijn cliënten de uitdaging aan te laten gaan om elke dag, vroeg in de ochtend op een zelfde tijdstip uit bed te komen, en dit te doen zonder te snoozen. Je zal zien dat je je dag veel lekkerder start en je daardoor ook lekkerder in je vel gaat zitten. Klinkt leuk, maar hoe doe je dat het beste? Hierbij een aantal tips om vroeg je bed uit te springen en vol energie aan je dag te beginnen.

1. Ga eerder slapen
Ieder mens heeft tussen de 6 en 9 uur aan slaap per dag nodig. Gemiddeld wordt uitgegaan van 7,5 á 8 uur slaap. Wanneer je vroeger wilt gaan opstaan is het dus belangrijk dat je die verloren slaap ergens vandaan haalt. Het is dus verstandig om vroeger naar bed te gaan. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een extra middagdutje of powernap. Wanneer je ‘s-ochtends om 5 uur je bed uit wilt zul je dus rond 10 uur naar bed moeten om weer fris wakker te worden. Vroeg, dat wel. Maar als je bent zoals ik, dan gebruik je de tijd na 10 uur bijvoorbeeld voornamelijk om een beetje te tv te kijken, te lezen en te internetten. Niet persé nuttig dus (hoewel ontspanning erg belangrijk is). Die extra uren in de ochtend kunnen dus veel verschil maken, aangezien je dan nog fris bent. Je verplaatst als het ware je productieve tijd naar voren in de dag. Je hebt simpelweg meer werktijd in handen, en kunt eindelijk toekomen aan andere belangrijke zaken die je normaal voor je uit schuift (sporten of je eten preppen bijvoorbeeld ;).

2. Plan iets concreets en belangrijks in de ochtend
Spreek met jezelf af dat je morgenochtend die sollicitatie de deur uit gaat doen, of dat je dan een andere belangrijke taak gaat voltooien. Dit motiveert je om je bed uit te komen en wakker te worden. Lekker toch? Een verse bak koffie of thee en lekker aan de slag terwijl de zon langzaam opkomt! En tegen de tijd dat de rest van de wereld wakker wordt en langzaam op gang komt heb jij de belangrijkste taken voor de dag al afgerond.

3. Groet de dag! Neem wat tijd voor jezelf
‘s Ochtends vroeg slaapt iedereen nog, daardoor is het het perfecte moment om tijd voor jezelf te nemen. Plan je leven vanuit je vrije ochtenden. Wat wil je vandaag allemaal bereiken? Wat wil je deze week doen? Wat moet er nog gebeuren en wat heb je al gedaan waar je trots op bent? Het is een goed moment om al je taken rustig te bekijken en ordenen, planningen te maken, mailtjes te sturen en doelen te stellen. Vroeg opstaan kan je een stuk effectiever maken doordat je tijd hebt voor al die belangrijke zaken waar je normaal niet aan toe komt!

4. Sta op zodra de wekker gaat
Jawel, snoozing-time is over. Sta op zodra de wekker gaat en laat je gedachten je niet overhalen om te blijven liggen. Je kunt ervoor kiezen om je wekker aan de andere kant van de kamer te zetten. Dan moet je je bed uit om hem uit te zetten. Als je dan toch je bed al uit bent kun je net zo goed wakker blijven! Zet ook een glas water naast je bed en drink het op zodra de wekker gaat. Zo breng je snel je lichaam op gang. Heb je nog steeds moeite met vroeg opstaan? Laat dan je gordijnen een stukje open staan of maak gebruik van een wake-up light wekker. Zo went je lichaam alvast aan het daglicht en zul je makkelijker ontwaken. Opstaan is extra moeilijk als je niet genoeg hebt geslapen, daar kan een wekker niets aan veranderen. Zorg voor voldoende slaap en je gaat fluitend de vroege ochtend in!

Vroeg opstaan is echt mogelijk!
Vroeger opstaan kun je jezelf aanleren. Doe het echter rustig aan en zorg voor wat motivatie om je bed uit te komen. Na zo’n drie weken zul je gewend zijn aan je nieuwe ritme en zul je zelfs gaan uitkijken naar een nieuwe vroege ochtend en word je vaak vanzelf al wakker voor de wekker!

  • Deel dit artikel:

Vroeg opstaan maakt slank

Als net verse mama is een goede nachtrust onmisbaar. Alhoewel, überhaupt nachtrust zou lekker zijn 😉 Maar did you know, hoe verleidelijk het ook is om in de ochtend ein-de-loos te blijven snoozen, het je niet helpt om af te vallen?

Uit recent onderzoek (Plos One) is namelijk wederom gebleken dat één uur daglicht missen per etmaal gelijkstaat aan een flinke BMI verhoging. Vroege vogels zingen dus uiteindelijk het hoogste lied. Ik probeer daarom altijd mijn cliënten de uitdaging aan te laten gaan om elke dag, vroeg in de ochtend op een zelfde tijdstip uit bed te komen, en dit te doen zonder te snoozen. Je zal zien dat je je dag veel lekkerder start en je daardoor ook lekkerder in je vel gaat zitten. Klinkt leuk, maar hoe doe je dat het beste? Hierbij een aantal tips om vroeg je bed uit te springen en vol energie aan je dag te beginnen.

1. Ga eerder slapen
Ieder mens heeft tussen de 6 en 9 uur aan slaap per dag nodig. Gemiddeld wordt uitgegaan van 7,5 á 8 uur slaap. Wanneer je vroeger wilt gaan opstaan is het dus belangrijk dat je die verloren slaap ergens vandaan haalt. Het is dus verstandig om vroeger naar bed te gaan. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een extra middagdutje of powernap. Wanneer je ‘s-ochtends om 5 uur je bed uit wilt zul je dus rond 10 uur naar bed moeten om weer fris wakker te worden. Vroeg, dat wel. Maar als je bent zoals ik, dan gebruik je de tijd na 10 uur bijvoorbeeld voornamelijk om een beetje te tv te kijken, te lezen en te internetten. Niet persé nuttig dus (hoewel ontspanning erg belangrijk is). Die extra uren in de ochtend kunnen dus veel verschil maken, aangezien je dan nog fris bent. Je verplaatst als het ware je productieve tijd naar voren in de dag. Je hebt simpelweg meer werktijd in handen, en kunt eindelijk toekomen aan andere belangrijke zaken die je normaal voor je uit schuift (sporten of je eten preppen bijvoorbeeld ;).

2. Plan iets concreets en belangrijks in de ochtend
Spreek met jezelf af dat je morgenochtend die sollicitatie de deur uit gaat doen, of dat je dan een andere belangrijke taak gaat voltooien. Dit motiveert je om je bed uit te komen en wakker te worden. Lekker toch? Een verse bak koffie of thee en lekker aan de slag terwijl de zon langzaam opkomt! En tegen de tijd dat de rest van de wereld wakker wordt en langzaam op gang komt heb jij de belangrijkste taken voor de dag al afgerond.

3. Groet de dag! Neem wat tijd voor jezelf
‘s Ochtends vroeg slaapt iedereen nog, daardoor is het het perfecte moment om tijd voor jezelf te nemen. Plan je leven vanuit je vrije ochtenden. Wat wil je vandaag allemaal bereiken? Wat wil je deze week doen? Wat moet er nog gebeuren en wat heb je al gedaan waar je trots op bent? Het is een goed moment om al je taken rustig te bekijken en ordenen, planningen te maken, mailtjes te sturen en doelen te stellen. Vroeg opstaan kan je een stuk effectiever maken doordat je tijd hebt voor al die belangrijke zaken waar je normaal niet aan toe komt!

4. Sta op zodra de wekker gaat
Jawel, snoozing-time is over. Sta op zodra de wekker gaat en laat je gedachten je niet overhalen om te blijven liggen. Je kunt ervoor kiezen om je wekker aan de andere kant van de kamer te zetten. Dan moet je je bed uit om hem uit te zetten. Als je dan toch je bed al uit bent kun je net zo goed wakker blijven! Zet ook een glas water naast je bed en drink het op zodra de wekker gaat. Zo breng je snel je lichaam op gang. Heb je nog steeds moeite met vroeg opstaan? Laat dan je gordijnen een stukje open staan of maak gebruik van een wake-up light wekker. Zo went je lichaam alvast aan het daglicht en zul je makkelijker ontwaken. Opstaan is extra moeilijk als je niet genoeg hebt geslapen, daar kan een wekker niets aan veranderen. Zorg voor voldoende slaap en je gaat fluitend de vroege ochtend in!

Vroeg opstaan is echt mogelijk!
Vroeger opstaan kun je jezelf aanleren. Doe het echter rustig aan en zorg voor wat motivatie om je bed uit te komen. Na zo’n drie weken zul je gewend zijn aan je nieuwe ritme en zul je zelfs gaan uitkijken naar een nieuwe vroege ochtend en word je vaak vanzelf al wakker voor de wekker!

  • Deel dit artikel:

Vroeg opstaan maakt slank

Als net verse mama is een goede nachtrust onmisbaar. Alhoewel, überhaupt nachtrust zou lekker zijn 😉 Maar did you know, hoe verleidelijk het ook is om in de ochtend ein-de-loos te blijven snoozen, het je niet helpt om af te vallen?

Uit recent onderzoek (Plos One) is namelijk wederom gebleken dat één uur daglicht missen per etmaal gelijkstaat aan een flinke BMI verhoging. Vroege vogels zingen dus uiteindelijk het hoogste lied. Ik probeer daarom altijd mijn cliënten de uitdaging aan te laten gaan om elke dag, vroeg in de ochtend op een zelfde tijdstip uit bed te komen, en dit te doen zonder te snoozen. Je zal zien dat je je dag veel lekkerder start en je daardoor ook lekkerder in je vel gaat zitten. Klinkt leuk, maar hoe doe je dat het beste? Hierbij een aantal tips om vroeg je bed uit te springen en vol energie aan je dag te beginnen.

1. Ga eerder slapen
Ieder mens heeft tussen de 6 en 9 uur aan slaap per dag nodig. Gemiddeld wordt uitgegaan van 7,5 á 8 uur slaap. Wanneer je vroeger wilt gaan opstaan is het dus belangrijk dat je die verloren slaap ergens vandaan haalt. Het is dus verstandig om vroeger naar bed te gaan. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een extra middagdutje of powernap. Wanneer je ‘s-ochtends om 5 uur je bed uit wilt zul je dus rond 10 uur naar bed moeten om weer fris wakker te worden. Vroeg, dat wel. Maar als je bent zoals ik, dan gebruik je de tijd na 10 uur bijvoorbeeld voornamelijk om een beetje te tv te kijken, te lezen en te internetten. Niet persé nuttig dus (hoewel ontspanning erg belangrijk is). Die extra uren in de ochtend kunnen dus veel verschil maken, aangezien je dan nog fris bent. Je verplaatst als het ware je productieve tijd naar voren in de dag. Je hebt simpelweg meer werktijd in handen, en kunt eindelijk toekomen aan andere belangrijke zaken die je normaal voor je uit schuift (sporten of je eten preppen bijvoorbeeld ;).

2. Plan iets concreets en belangrijks in de ochtend
Spreek met jezelf af dat je morgenochtend die sollicitatie de deur uit gaat doen, of dat je dan een andere belangrijke taak gaat voltooien. Dit motiveert je om je bed uit te komen en wakker te worden. Lekker toch? Een verse bak koffie of thee en lekker aan de slag terwijl de zon langzaam opkomt! En tegen de tijd dat de rest van de wereld wakker wordt en langzaam op gang komt heb jij de belangrijkste taken voor de dag al afgerond.

3. Groet de dag! Neem wat tijd voor jezelf
‘s Ochtends vroeg slaapt iedereen nog, daardoor is het het perfecte moment om tijd voor jezelf te nemen. Plan je leven vanuit je vrije ochtenden. Wat wil je vandaag allemaal bereiken? Wat wil je deze week doen? Wat moet er nog gebeuren en wat heb je al gedaan waar je trots op bent? Het is een goed moment om al je taken rustig te bekijken en ordenen, planningen te maken, mailtjes te sturen en doelen te stellen. Vroeg opstaan kan je een stuk effectiever maken doordat je tijd hebt voor al die belangrijke zaken waar je normaal niet aan toe komt!

4. Sta op zodra de wekker gaat
Jawel, snoozing-time is over. Sta op zodra de wekker gaat en laat je gedachten je niet overhalen om te blijven liggen. Je kunt ervoor kiezen om je wekker aan de andere kant van de kamer te zetten. Dan moet je je bed uit om hem uit te zetten. Als je dan toch je bed al uit bent kun je net zo goed wakker blijven! Zet ook een glas water naast je bed en drink het op zodra de wekker gaat. Zo breng je snel je lichaam op gang. Heb je nog steeds moeite met vroeg opstaan? Laat dan je gordijnen een stukje open staan of maak gebruik van een wake-up light wekker. Zo went je lichaam alvast aan het daglicht en zul je makkelijker ontwaken. Opstaan is extra moeilijk als je niet genoeg hebt geslapen, daar kan een wekker niets aan veranderen. Zorg voor voldoende slaap en je gaat fluitend de vroege ochtend in!

Vroeg opstaan is echt mogelijk!
Vroeger opstaan kun je jezelf aanleren. Doe het echter rustig aan en zorg voor wat motivatie om je bed uit te komen. Na zo’n drie weken zul je gewend zijn aan je nieuwe ritme en zul je zelfs gaan uitkijken naar een nieuwe vroege ochtend en word je vaak vanzelf al wakker voor de wekker!

  • Deel dit recept:

Cart Item Removed. Undo
  • No products in the cart.