×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Wat te eten en drinken met Koningsdag

Koningsdag staat vanavond en morgen op de planning. Wat vele van onze cliënten en andere healthy followers zich afvragen is hoe ze deze nacht en dag het beste kunnen overleven. Daarom van ons enkele tips & trics om te genieten, te feesten en toch te denken aan de gezondheid van je lichaam. De beste tip om je progressie niet in de weg te staan en een kater te voorkomen is:

Voorkomen is beter dan genezen 😉
Een kater is voornamelijk een gebrek aan vocht. Het klinkt misschien tegenstrijdig: hoe meer drank je naar binnen giet, des te meer je lichaam uitdroogt. Het afbreken van alcohol is voor je lichaam een pittig klusje, zeker als je veel drinkt. Om de alcohol af te breken verbruikt je lichaam veel belangrijke stoffen zoals energie, vitamines, mineralen en heel veel vocht. De kater die je de volgende dag ervaart wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door een tekort aan voedingsstoffen en vocht. Je lichaam is de hele nacht bezig geweest met het afbreken van alcohol en heeft daarbij veel stoffen verbruikt om dit efficient te kunnen doen. De knallende hoofdpijn is het resultaat van uitgedroogde hersenen, de nadorst een signaal van je lichaam dat het hoog tijd is om water te drinken! Waarom denk je dat er bij een fles wijn altijd een kannetje water wordt geserveerd? Alcohol droogt uit, en wat jij nodig hebt is water!

Voordat je gaat stappen: vitaminen en water
De middag voordat je gaat stappen kun je al werken aan het voorkomen van je kater. Eet lekker wat fruit (2 stuks), zorg voor voldoende groente (minimaal 300 gram). Vul je voorraden vitaminen aan tot normaal niveau. Zodra je alcohol gaat drinken verbruikt je lichaam mineralen om het giftige alcohol te neutraliseren. Als je een tekort aan mineralen hebt, dan trekt je lichaam ze uit je organen. Hierdoor zul je je morgen brak voelen, en het is zoals je begrijpt geen gezonde situatie. Door veel groente en twee stuks fruit tot je te nemen, voor, na of tijdens het stappen help je je lijf een handje. Vergeet ook niet om optimale hoeveelheid eiwitten tot je te nemen. Een maaltijd waar koolhydraten, vetten en eiwitten in zitten zorgt ervoor dat het alcohol 25% sneller je bloed verlaat. Zorg dat je van tevoren genoeg water drinkt. Neem af en toe een glas water, of sleep een Spa flesje met je mee. Je kunt ook met jezelf afspreken dat je een 1,5 literfles leegdrinkt. Zorg daarnaast ook dat je goed eet. Geef je lichaam voedingsstoffen om mee te werken gedurende de avond. Ben je erg moe? Doe dan even een dutje. Zo hou je meer energie over voor de wilde nacht die voor de boeg ligt, en zul je je morgen fitter voelen.

Hanteer deze tips!
Drink géén melk; melk zorgt voor veel ruis in je darmen. Je kunt behoorlijk opgeblazen raken van melk.
Eet géén peulvruchten; bonen, kikkererwten etc. Ook deze voedingsmiddelen zorgen voor een opgeblazen gevoel.
Eet kip; kip is rijk aan eiwitten, en heeft niet teveel vetten. Je zult je verzadigd voelen, maar niet bomvol.
Eet yoghurt; yoghurt wordt langzaam opgenomen in je lichaam en bevat in tegenstelling tot melk niet de ingrediënten die je zo opgeblazen laten raken (o.a. lactose).
Eet liever geen brood, of iets anders met veel vezels; vezels hebben veel vocht nodig om hun werk goed te kunnen doen. Nu er een avondje drankjes doen op de planning staat betekent het dat je lichaam even met wat minder vocht moet doen. Wanneer je wel genoeg vezels eet maar niet genoeg water drinkt, kun je last krijgen van obstipatie.
en als laatste: drink water water water ! De alcohol die je gaat nuttigen drijft vocht weg uit je lichaam, dit merk je vooral de dag erna wanneer je ontzettend veel dorst hebt. Drink voor je gaat slapen zeker 2 glazen water want wanneer je de volgende dag niet genoeg water in je lichaam hebt, zal je lichaam aan het kleine beetje vasthouden.
En mocht je bezig zijn met wat kilo’s kwijt te raken, maar wil je toch graag met je vrienden en vriendinnen mee uit. Vooral doen! Hier wat tips qua drankjes keuze, zodat je lekker een avondje kan genieten zonder dat je alles in een avond verpest qua afvallen!
Likeuren

Bier en wijn


De berekeningen van de Likeuren, Bier en wijn zijn gedaan op basis van 100 gram.

Mixjes

De berekeningen van de mixjes zijn gedaan op basis van de hoeveelheid die je normaal gesproken krijgt in een glas.

  • Deel dit artikel:

Wat te eten en drinken met Koningsdag

Koningsdag staat vanavond en morgen op de planning. Wat vele van onze cliënten en andere healthy followers zich afvragen is hoe ze deze nacht en dag het beste kunnen overleven. Daarom van ons enkele tips & trics om te genieten, te feesten en toch te denken aan de gezondheid van je lichaam. De beste tip om je progressie niet in de weg te staan en een kater te voorkomen is:

Voorkomen is beter dan genezen 😉
Een kater is voornamelijk een gebrek aan vocht. Het klinkt misschien tegenstrijdig: hoe meer drank je naar binnen giet, des te meer je lichaam uitdroogt. Het afbreken van alcohol is voor je lichaam een pittig klusje, zeker als je veel drinkt. Om de alcohol af te breken verbruikt je lichaam veel belangrijke stoffen zoals energie, vitamines, mineralen en heel veel vocht. De kater die je de volgende dag ervaart wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door een tekort aan voedingsstoffen en vocht. Je lichaam is de hele nacht bezig geweest met het afbreken van alcohol en heeft daarbij veel stoffen verbruikt om dit efficient te kunnen doen. De knallende hoofdpijn is het resultaat van uitgedroogde hersenen, de nadorst een signaal van je lichaam dat het hoog tijd is om water te drinken! Waarom denk je dat er bij een fles wijn altijd een kannetje water wordt geserveerd? Alcohol droogt uit, en wat jij nodig hebt is water!

Voordat je gaat stappen: vitaminen en water
De middag voordat je gaat stappen kun je al werken aan het voorkomen van je kater. Eet lekker wat fruit (2 stuks), zorg voor voldoende groente (minimaal 300 gram). Vul je voorraden vitaminen aan tot normaal niveau. Zodra je alcohol gaat drinken verbruikt je lichaam mineralen om het giftige alcohol te neutraliseren. Als je een tekort aan mineralen hebt, dan trekt je lichaam ze uit je organen. Hierdoor zul je je morgen brak voelen, en het is zoals je begrijpt geen gezonde situatie. Door veel groente en twee stuks fruit tot je te nemen, voor, na of tijdens het stappen help je je lijf een handje. Vergeet ook niet om optimale hoeveelheid eiwitten tot je te nemen. Een maaltijd waar koolhydraten, vetten en eiwitten in zitten zorgt ervoor dat het alcohol 25% sneller je bloed verlaat. Zorg dat je van tevoren genoeg water drinkt. Neem af en toe een glas water, of sleep een Spa flesje met je mee. Je kunt ook met jezelf afspreken dat je een 1,5 literfles leegdrinkt. Zorg daarnaast ook dat je goed eet. Geef je lichaam voedingsstoffen om mee te werken gedurende de avond. Ben je erg moe? Doe dan even een dutje. Zo hou je meer energie over voor de wilde nacht die voor de boeg ligt, en zul je je morgen fitter voelen.

Hanteer deze tips!
Drink géén melk; melk zorgt voor veel ruis in je darmen. Je kunt behoorlijk opgeblazen raken van melk.
Eet géén peulvruchten; bonen, kikkererwten etc. Ook deze voedingsmiddelen zorgen voor een opgeblazen gevoel.
Eet kip; kip is rijk aan eiwitten, en heeft niet teveel vetten. Je zult je verzadigd voelen, maar niet bomvol.
Eet yoghurt; yoghurt wordt langzaam opgenomen in je lichaam en bevat in tegenstelling tot melk niet de ingrediënten die je zo opgeblazen laten raken (o.a. lactose).
Eet liever geen brood, of iets anders met veel vezels; vezels hebben veel vocht nodig om hun werk goed te kunnen doen. Nu er een avondje drankjes doen op de planning staat betekent het dat je lichaam even met wat minder vocht moet doen. Wanneer je wel genoeg vezels eet maar niet genoeg water drinkt, kun je last krijgen van obstipatie.
en als laatste: drink water water water ! De alcohol die je gaat nuttigen drijft vocht weg uit je lichaam, dit merk je vooral de dag erna wanneer je ontzettend veel dorst hebt. Drink voor je gaat slapen zeker 2 glazen water want wanneer je de volgende dag niet genoeg water in je lichaam hebt, zal je lichaam aan het kleine beetje vasthouden.
En mocht je bezig zijn met wat kilo’s kwijt te raken, maar wil je toch graag met je vrienden en vriendinnen mee uit. Vooral doen! Hier wat tips qua drankjes keuze, zodat je lekker een avondje kan genieten zonder dat je alles in een avond verpest qua afvallen!
Likeuren

Bier en wijn


De berekeningen van de Likeuren, Bier en wijn zijn gedaan op basis van 100 gram.

Mixjes

De berekeningen van de mixjes zijn gedaan op basis van de hoeveelheid die je normaal gesproken krijgt in een glas.

  • Deel dit artikel:

Wat te eten en drinken met Koningsdag

Koningsdag staat vanavond en morgen op de planning. Wat vele van onze cliënten en andere healthy followers zich afvragen is hoe ze deze nacht en dag het beste kunnen overleven. Daarom van ons enkele tips & trics om te genieten, te feesten en toch te denken aan de gezondheid van je lichaam. De beste tip om je progressie niet in de weg te staan en een kater te voorkomen is:

Voorkomen is beter dan genezen 😉
Een kater is voornamelijk een gebrek aan vocht. Het klinkt misschien tegenstrijdig: hoe meer drank je naar binnen giet, des te meer je lichaam uitdroogt. Het afbreken van alcohol is voor je lichaam een pittig klusje, zeker als je veel drinkt. Om de alcohol af te breken verbruikt je lichaam veel belangrijke stoffen zoals energie, vitamines, mineralen en heel veel vocht. De kater die je de volgende dag ervaart wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door een tekort aan voedingsstoffen en vocht. Je lichaam is de hele nacht bezig geweest met het afbreken van alcohol en heeft daarbij veel stoffen verbruikt om dit efficient te kunnen doen. De knallende hoofdpijn is het resultaat van uitgedroogde hersenen, de nadorst een signaal van je lichaam dat het hoog tijd is om water te drinken! Waarom denk je dat er bij een fles wijn altijd een kannetje water wordt geserveerd? Alcohol droogt uit, en wat jij nodig hebt is water!

Voordat je gaat stappen: vitaminen en water
De middag voordat je gaat stappen kun je al werken aan het voorkomen van je kater. Eet lekker wat fruit (2 stuks), zorg voor voldoende groente (minimaal 300 gram). Vul je voorraden vitaminen aan tot normaal niveau. Zodra je alcohol gaat drinken verbruikt je lichaam mineralen om het giftige alcohol te neutraliseren. Als je een tekort aan mineralen hebt, dan trekt je lichaam ze uit je organen. Hierdoor zul je je morgen brak voelen, en het is zoals je begrijpt geen gezonde situatie. Door veel groente en twee stuks fruit tot je te nemen, voor, na of tijdens het stappen help je je lijf een handje. Vergeet ook niet om optimale hoeveelheid eiwitten tot je te nemen. Een maaltijd waar koolhydraten, vetten en eiwitten in zitten zorgt ervoor dat het alcohol 25% sneller je bloed verlaat. Zorg dat je van tevoren genoeg water drinkt. Neem af en toe een glas water, of sleep een Spa flesje met je mee. Je kunt ook met jezelf afspreken dat je een 1,5 literfles leegdrinkt. Zorg daarnaast ook dat je goed eet. Geef je lichaam voedingsstoffen om mee te werken gedurende de avond. Ben je erg moe? Doe dan even een dutje. Zo hou je meer energie over voor de wilde nacht die voor de boeg ligt, en zul je je morgen fitter voelen.

Hanteer deze tips!
Drink géén melk; melk zorgt voor veel ruis in je darmen. Je kunt behoorlijk opgeblazen raken van melk.
Eet géén peulvruchten; bonen, kikkererwten etc. Ook deze voedingsmiddelen zorgen voor een opgeblazen gevoel.
Eet kip; kip is rijk aan eiwitten, en heeft niet teveel vetten. Je zult je verzadigd voelen, maar niet bomvol.
Eet yoghurt; yoghurt wordt langzaam opgenomen in je lichaam en bevat in tegenstelling tot melk niet de ingrediënten die je zo opgeblazen laten raken (o.a. lactose).
Eet liever geen brood, of iets anders met veel vezels; vezels hebben veel vocht nodig om hun werk goed te kunnen doen. Nu er een avondje drankjes doen op de planning staat betekent het dat je lichaam even met wat minder vocht moet doen. Wanneer je wel genoeg vezels eet maar niet genoeg water drinkt, kun je last krijgen van obstipatie.
en als laatste: drink water water water ! De alcohol die je gaat nuttigen drijft vocht weg uit je lichaam, dit merk je vooral de dag erna wanneer je ontzettend veel dorst hebt. Drink voor je gaat slapen zeker 2 glazen water want wanneer je de volgende dag niet genoeg water in je lichaam hebt, zal je lichaam aan het kleine beetje vasthouden.
En mocht je bezig zijn met wat kilo’s kwijt te raken, maar wil je toch graag met je vrienden en vriendinnen mee uit. Vooral doen! Hier wat tips qua drankjes keuze, zodat je lekker een avondje kan genieten zonder dat je alles in een avond verpest qua afvallen!
Likeuren

Bier en wijn


De berekeningen van de Likeuren, Bier en wijn zijn gedaan op basis van 100 gram.

Mixjes

De berekeningen van de mixjes zijn gedaan op basis van de hoeveelheid die je normaal gesproken krijgt in een glas.

  • Deel dit recept: