×
Nieuwsbrief + Gratis E-Book?
Schrijf je nu in!
We are Online Market of organic fruits, vegetables, juices and dried fruits. Visit site for a complete list of exclusive we are stocking.

Usefull links

Contact us

Blog

10 tips om groentes te eten terwijl je er niet van houdt

Houd je niet van groente? Groentes zijn toch echt erg belangrijk. Groentes voeden, leveren weinig calorieën en toch veel vitamines en mineralen en voedingsvezels die de spijsvertering op gang helpen en een voldaan gevoel geven. Waarschijnlijk zorgen groenten ook voor een verminderde kans op ziektes zoals diabetes type 2 en hart- en vaatziekten. De reden hiervan is niet duidelijk, maar een vitaminepil kan dit in elk geval niet (Voedingscentrum, 2017). Daarom hieronder 10 tips om toch groenten te eten:

  • Verwerk ze in de soep: Kook water met een snufje zout en voeg hier lekker wat kruiden en specerijen (bijvoorbeeld knoflook) die je lekker vindt aan toe, evenals een gebakken uitje. Doe hier groenten bij, blender deze. Doe er eventueel volkoren vermicelli bij. Zo proef je vooral de kruiden en de pasta en krijg je toch groentes binnen.
  • Verwerk je groenten in een smoothie: Voeg bijvoorbeeld verse spinazie of avocado toe aan je smoothie. Je kunt dit gewoon toevoegen aan je smoothie met appel, peer of banaan. Prima combi!
  • Heb je al gedacht aan groenten op brood, naast je plakje kaas, mozzarella of Philadelphia, of groenten op een volkoren wrap?
  • Probeer eens een pizzabodem van bloemkool- bijvoorbeeld kant en klaar van de supermarkt of maak ‘m zelf: pureer een halve bloemkool in de keukenmachine, zorg dat je het vocht afgiet, gaar de bloemkool 5 minuten in de magnetron, voeg er je favoriete kruiden aan toe, breek een ei, voeg die toe aan de bloemkool en voeg er ook ongeveer 50 gram 20+ of 30+ geraspte kaas aan toe en verspreid dit mengsel over een bakplaat. 15 tot 20 minuten de oven in op 185 graden en klaar! Beleg de pizza met ingrediënten die jij lekker vindt. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om toch groenten uit te proberen (gebakken groenten met een sausje die jij lekker vindt smaakt al heel anders) of je voegt desnoods alleen nog wat magere kaas, Italiaanse kruiden en kipfilet toe. De groenten zitten tenslotte al in de bodem!
  • Probeer eens een groentespread: maak zelf guacamole of een tomatenspread.
  • Maak groentefriet: Sliertjes snijden van paprika, aubergine, wortel en courgette en deze bakken/in de oven en er een lekker dipje bij doen is erg lekker.
  • Maak groente leuk: maak groentespiesjes en kies voor mooie kleuren combinaties. Je zal je verbazen hoeveel invloed de compositie van het eten heeft op je trek!
  • Verwerk je groenten, heel fijn gemalen, in een lekkere omelet.
  • In vegetarische burgers zitten vaak peulvruchten verwerkt, dit proef je vaak niet eens.
  • Bouw het vooral langzaam op! Zoek eens op en verbaas je over hoeveel soorten groente er bestaat. Verwacht niet van jezelf dat je van de ene op de andere dag ineens heel veel groente gaat eten, Probeer uit te vinden wat voor soort groente je lekker vindt!
Groente leren eten
  • Deel dit artikel:

10 tips om groentes te eten terwijl je er niet van houdt

Houd je niet van groente? Groentes zijn toch echt erg belangrijk. Groentes voeden, leveren weinig calorieën en toch veel vitamines en mineralen en voedingsvezels die de spijsvertering op gang helpen en een voldaan gevoel geven. Waarschijnlijk zorgen groenten ook voor een verminderde kans op ziektes zoals diabetes type 2 en hart- en vaatziekten. De reden hiervan is niet duidelijk, maar een vitaminepil kan dit in elk geval niet (Voedingscentrum, 2017). Daarom hieronder 10 tips om toch groenten te eten:

  • Verwerk ze in de soep: Kook water met een snufje zout en voeg hier lekker wat kruiden en specerijen (bijvoorbeeld knoflook) die je lekker vindt aan toe, evenals een gebakken uitje. Doe hier groenten bij, blender deze. Doe er eventueel volkoren vermicelli bij. Zo proef je vooral de kruiden en de pasta en krijg je toch groentes binnen.
  • Verwerk je groenten in een smoothie: Voeg bijvoorbeeld verse spinazie of avocado toe aan je smoothie. Je kunt dit gewoon toevoegen aan je smoothie met appel, peer of banaan. Prima combi!
  • Heb je al gedacht aan groenten op brood, naast je plakje kaas, mozzarella of Philadelphia, of groenten op een volkoren wrap?
  • Probeer eens een pizzabodem van bloemkool- bijvoorbeeld kant en klaar van de supermarkt of maak ‘m zelf: pureer een halve bloemkool in de keukenmachine, zorg dat je het vocht afgiet, gaar de bloemkool 5 minuten in de magnetron, voeg er je favoriete kruiden aan toe, breek een ei, voeg die toe aan de bloemkool en voeg er ook ongeveer 50 gram 20+ of 30+ geraspte kaas aan toe en verspreid dit mengsel over een bakplaat. 15 tot 20 minuten de oven in op 185 graden en klaar! Beleg de pizza met ingrediënten die jij lekker vindt. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om toch groenten uit te proberen (gebakken groenten met een sausje die jij lekker vindt smaakt al heel anders) of je voegt desnoods alleen nog wat magere kaas, Italiaanse kruiden en kipfilet toe. De groenten zitten tenslotte al in de bodem!
  • Probeer eens een groentespread: maak zelf guacamole of een tomatenspread.
  • Maak groentefriet: Sliertjes snijden van paprika, aubergine, wortel en courgette en deze bakken/in de oven en er een lekker dipje bij doen is erg lekker.
  • Maak groente leuk: maak groentespiesjes en kies voor mooie kleuren combinaties. Je zal je verbazen hoeveel invloed de compositie van het eten heeft op je trek!
  • Verwerk je groenten, heel fijn gemalen, in een lekkere omelet.
  • In vegetarische burgers zitten vaak peulvruchten verwerkt, dit proef je vaak niet eens.
  • Bouw het vooral langzaam op! Zoek eens op en verbaas je over hoeveel soorten groente er bestaat. Verwacht niet van jezelf dat je van de ene op de andere dag ineens heel veel groente gaat eten, Probeer uit te vinden wat voor soort groente je lekker vindt!
Groente leren eten
  • Deel dit artikel:

10 tips om groentes te eten terwijl je er niet van houdt

Houd je niet van groente? Groentes zijn toch echt erg belangrijk. Groentes voeden, leveren weinig calorieën en toch veel vitamines en mineralen en voedingsvezels die de spijsvertering op gang helpen en een voldaan gevoel geven. Waarschijnlijk zorgen groenten ook voor een verminderde kans op ziektes zoals diabetes type 2 en hart- en vaatziekten. De reden hiervan is niet duidelijk, maar een vitaminepil kan dit in elk geval niet (Voedingscentrum, 2017). Daarom hieronder 10 tips om toch groenten te eten:

  • Verwerk ze in de soep: Kook water met een snufje zout en voeg hier lekker wat kruiden en specerijen (bijvoorbeeld knoflook) die je lekker vindt aan toe, evenals een gebakken uitje. Doe hier groenten bij, blender deze. Doe er eventueel volkoren vermicelli bij. Zo proef je vooral de kruiden en de pasta en krijg je toch groentes binnen.
  • Verwerk je groenten in een smoothie: Voeg bijvoorbeeld verse spinazie of avocado toe aan je smoothie. Je kunt dit gewoon toevoegen aan je smoothie met appel, peer of banaan. Prima combi!
  • Heb je al gedacht aan groenten op brood, naast je plakje kaas, mozzarella of Philadelphia, of groenten op een volkoren wrap?
  • Probeer eens een pizzabodem van bloemkool- bijvoorbeeld kant en klaar van de supermarkt of maak ‘m zelf: pureer een halve bloemkool in de keukenmachine, zorg dat je het vocht afgiet, gaar de bloemkool 5 minuten in de magnetron, voeg er je favoriete kruiden aan toe, breek een ei, voeg die toe aan de bloemkool en voeg er ook ongeveer 50 gram 20+ of 30+ geraspte kaas aan toe en verspreid dit mengsel over een bakplaat. 15 tot 20 minuten de oven in op 185 graden en klaar! Beleg de pizza met ingrediënten die jij lekker vindt. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om toch groenten uit te proberen (gebakken groenten met een sausje die jij lekker vindt smaakt al heel anders) of je voegt desnoods alleen nog wat magere kaas, Italiaanse kruiden en kipfilet toe. De groenten zitten tenslotte al in de bodem!
  • Probeer eens een groentespread: maak zelf guacamole of een tomatenspread.
  • Maak groentefriet: Sliertjes snijden van paprika, aubergine, wortel en courgette en deze bakken/in de oven en er een lekker dipje bij doen is erg lekker.
  • Maak groente leuk: maak groentespiesjes en kies voor mooie kleuren combinaties. Je zal je verbazen hoeveel invloed de compositie van het eten heeft op je trek!
  • Verwerk je groenten, heel fijn gemalen, in een lekkere omelet.
  • In vegetarische burgers zitten vaak peulvruchten verwerkt, dit proef je vaak niet eens.
  • Bouw het vooral langzaam op! Zoek eens op en verbaas je over hoeveel soorten groente er bestaat. Verwacht niet van jezelf dat je van de ene op de andere dag ineens heel veel groente gaat eten, Probeer uit te vinden wat voor soort groente je lekker vindt!
  • Deel dit recept:

Reageer op dit artikel

avatar
  Subscribe  
Abonneren op